heeft de ps4 onvoldoende laag?

Started by HJ, July 29, 2014, 09:30:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Sinds kort heb Ik de ps4 als vervanger voor mijn x360.
Ik heb hem enkel aangesloten via hdmi, hetzelfde als mijn x360.
Nu heb ik het idee dat de ps4 te weinig lage tonen geeft wanneer ik games speel op normaal volume, mijn buttkicker doet ook bijna niets.
Als ik voorheen de "bal" van de x360 indrukte hoorde je meteen de sub aanslaan en kreeg ik het wow gevoel, bij de ps4 heb ik dat totaal niet.
Geluid is verder in orde en met films is het lag wel ok voor zover ik dat heb kunnen beoordelen.
Op inet kan ik er niets over vinden maar misschien zijn er hier mensen die hier ervaringen mee hebben?

Former member 78

Ik heb PS4, maar mis absoluut geen laag.
Heb je alle instellingen wel goed ingesteld?

HJ

Op de ps4 valt niet veel inte stellen toch?
Ik heb voor normale speakers gekozen.

Xstream

Hier ook geen problemen. Out of the box settings en voldoende laag.
En de bass managen op je receiver is geen optie?

Er kan ook gewoon iets niet goed zijn met jouw exemplaar natuurlijk.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

HJ

Ik heb gisteren nog eea geprobeerd.  DD en DTS verschillen nauwelijks op het eerste gezicht,  geluid is prima maar het laag is niet zoals op mijn oude xbox. Als ik de ps4 op pcm zet is het een stuk beter, er is dan echt meer laag aanwezig.
Ik heb deze optie echter nog nooit getest.  Mijn receiver gaat dan op 7.1 multi ch. Stand.
Sowiso stuurt de ps4 minder hard uit waardoor ik de receiver harder moet zetten, dat mag echter geen probleem genoemd worden imo.

Xstream

Hier is 't ook Multi PCM (was standaard al zo).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

HJ

Er is behoorlijk verschil tussen dts/dd bitstream en pcm. Vreemd want bitstream zou prima moeten zijn zonder verlies oid. Ik gebruik een marantz sr 7007 als pre/pro, die zou het prima moeten kunnen.
Bij pcm wordt de decoding toch Door de ps4 gedaan en analoog 7.1 doorgegeven naar de voorversterker?

paaj

Via HDMI is het altijd digitaal, maar misschien dat de decoder van de PS4 net iets anders doet dan de decoder in de Marantz. Of dat de settings in de Marantz voor zo'n signaal anders zijn.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

mimic

Ik haak hier even voor mezelf op in:

ik wil alles door mijn versterker laten regelen, de PS4 is via HDMI aangesloten. Wil ik dan PCM of Bitstream uit sturen?

KEF LS50W - Velodyne DD12

Miesepies