Multiroom in nieuwbouw

Started by skank1, July 29, 2014, 16:02:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Vraagje omtrent sonos voorziening in gans het huis (enkel voor muziek, niet voor tv ondersteuning)

Ik wil overal muziek kunnen hebben, maar ook niet nodeloods teveel plaatsen

Hoe zouden jullie het doen?

Waar wil ik het?

- Living (2 speakers)
- Keuken (2 speakers of ?)
- Terras (2 speakers of?)
- Badkamer (2 speakers of?)
- Slaapkamer (2 speakers)
- Linnenkamer  speakers

Of op bepaalde plaatsen met play 3 of 5 .. of zo niet overal speakers te moeten voorzien (bv keuken play 3 en verhuizen naar buiten indien nodig)

Anders moet ik overal een play amp voorzien, wat ook wel prijzig wordt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

road rebel

Ikzelf overweeg playamp in badkamer en keuken (moet kunnen tegen vocht en vet dus inbouw) en playconnect in woonkamer en eventueel eetkamer. Slaapkamers zie ik voorlopig de meerwaarde nog niet en ik denk dat een play3 of play1 er goed genoeg voor is. Terras tjah als je budget over hebt dan zou ik vast gaan met een play amp maar ikzelf vind dat eerder luxe dan nood.
Draagbaar werkt wel maar ga je het elke keer doen of word je het na 10x beu?

Roeru117

Ik zou zeker kijken naar de play 1. Dit is de enige speler van sonos die geschikt is voor vochtige ruimtes, zoals de badkamer. Je kunt er ook 2 nemen en zo een stereopaar maken. Dat komt het geluidsbeeld wel ten goede. Natuurlijk is het ook afhankelijk hoe je muziek luistert in een ruimte. Een connect amp is relatief prijzig en je hebt er nog speakers bij nodig. Een play model is alles in één en dat zal voor de meeste ruimtes meer dan voldoende zijn. En is een grotere ruimte kun je meerdere spelers in een groep zetten om zo het geluid gelijkmatiger door de betreffende ruimte te verspreiden.

Heb je de verschillende spelers al eens in een winkel beluisterd die daar ook echt de mogelijkheid toe biedt? Een fatsoenlijke winkel kan je ook van goed advies voorzien natuurlijk  ;)
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

skank1

Ik heb ze al eens gehoord, maar vlug vlug
Mmm je brengt me wel op een idee. om eens goeie raad te vragen in een winkel om te zien wat waar van sonos.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii