Advies nodig voor projectiescherm en projectielift

Started by Crownfire, July 27, 2014, 19:46:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Crownfire

Binnenkort gaan wij verhuizen. De locatie is nog niet bekend, maar we zijn druk aan het kijken naar leuke huizen aangezien we 1 oktober ons huis uit moeten omdat deze verkocht is.

Ik wil graag alles netjes wegwerken in het plafond zodat als we niet kijken het er ook netjes uitziet. Tevens ga ik achter de gordijnen volledig verduisterende (elektrische) rolgordijnen hangen zodat ik het maximale uit de beamer kan halen. Dit is nu namelijk helaas nog niet altijd het geval.

Nu ben ik me aan het oriënteren op een elektrisch tab tensioned projectiescherm. Ik denk aan 240/260 breed. Dit scherm wil ik verbergen in mijn plafond. Daarnaast wil ik ook een mogelijkheid tot benaderen van het scherm als er is mee mankeert. Helemaal inbouwen zonder luik of toegang lijkt me dus niet handig. Iemand ideeën?

Daarnaast wil ik mogelijk ook een beamerlift gaan gebruiken. Ik heb al een Audipack PCL-X350-1 op het oog. Ik heb een Epson EH-TW 8100 en deze zou daarin moeten passen. Aangezien hij lensshift heeft hoeft de beamer niet heel ver uit het plafond te komen. Nu hangt ie ook op maar 20 cm van het plafond en dit gaat prima. Iemand ervaringen met de Audipack liften? Of wellicht een ander goed idee?

Ik wil daarnaast beide apparten bedienen met mijn Harmony Ultimate, via de Hub dus. Is dit makkelijk te realiseren? Iemand die hier weer ervaringen mee heeft?