Projectiedoek van de Rol Matwit en Highcontrast....

Started by J.A.F._Doorhof, February 13, 2004, 16:50:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Daddy

Frank, kun je ook high gain doek van de rol leveren? Van dat zilverkleurige spul bijvoorbeeld met een gain van 3?
Rob Lakenman
Epson TW9000, Popcorn C-200
Marantz DV8400, Rotel 1066 / 1075
B&W CDM1NT / CDM7NT / CDM-CNT / CDM ASW

J.A.F._Doorhof

#26
Nee, waarom zou je dat willen ?
High-gain is bijna voor niets serieus toepasbaar.

Bij CRT's krijg je enorme hotspotting en colorshifts en bij digitaal echt een ENORME hotspot, daarnaast is ook de kijkhoek enorm verkleind.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

schaartje

Hoi Frank,

Ik als beginnend HT'er projecteer nu nog op een muur, maar wil eigenlijk wel snel overstappen naar iets professionelers. En nu jij het zo goedkoop aanbiedt lijkt me dat heel aantrekkelijk. Ik heb alleen nog niet superveel verstand van projectieschermen, dus ik hoop dat je me daar wat bij kan helpen.
Ik heb een infocus X1 beamer, dus ik hoop dat je kan vertellen welk doek het meest geschikt is.

Alvast bedankt!

Schaartje

J.A.F._Doorhof

Hi,
High-contrast S is zeer geschikt voor bijna alle digitale projectoren ook de X1.
Ik zou met de X1 een schermaat kiezen van ongeveer 2.00 breedt.

Je kunt het in de showroom bij ons ophalen of we kunnen versturen het is gewoon op voorraad.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

s.t.

Hallo Frank,

Welk doek raadt jij nu aan voor een barco801? In een andere post raadt jij high contrast aan voor een crt (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=17364.0). Maar je wilt ook een gain van 1.3 dacht ik. Welk doek kan jij daarom aanbevelen?

J.A.F._Doorhof

Op dit moment ben ik over naar Highcontrast S tenzij je met hele grote schermen werkt.
Ook CRT's knallen gewoon van het scherm met dit doek en dingen als colorshifts zijn een heel stuk minder.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

s.t.

Ik dacht zelf aan een scherm van 2.30 breed (4:3). Is dit groot?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

s.t.

OK, dan wil ik graag de high contrast bestellen van 2,40 bij 1,80. De webshop geeft alleen de optie per strekkende meter, dus 1,80 is niet mogelijk (scheelt namelijk ook in de verzend kosten)


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

s.t.


Awesomefox

ja is het mogenlijk om een rollertje breeder dan 1 meter  te bestellen>?
want dan heb ik wel intresse.

Wat word de prijs dan.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je betaald per lopende meter van 2.40 dus als je een scherm wilt hebben van 2.20 breed kun je de hoogte bestellen.
Wil je een scherm van 3 meter breedt bestel je de hoogte :D.

Je kunt per 10cm bestellen (minimaal 1 mtr).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sullivan

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  3, 2004, 00:00:34
Hi,
Je betaald per lopende meter van 2.40...Wil je een scherm van 3 meter breedt bestel je de hoogte :D.

??? dan bestel je de breedte, dus 3 meter. ::)

mvg,
Frank

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

He, hoe zie je colorshifts op dat doek ????

Het highcontrast S doek heeft een waarde van 1.0 als gain je zult met matwit 1.0 geen sprong voorwaarts maken, ik heb hier 2 schermen hangen 1 met S doek en één met matwit doek en het verschil is nauwelijks te zien.

Maar die colorshift snap ik niet ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Dat is geen colorshift :D dat is een tekort koming van je kamer niet je projector.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

plasmal

misschien heb ik wel een stuk voor je, ik ga waarschijnlijk een ander scherm maken
dat beslis ik zaterdag, als je interesse hebt hoor ik het wel

gr alex

onedutch

Hoi Frank,

Ik heb in een andere post al gevraagd hoe ik mijn op de kop getikte elektrische projecta scherm kan schoonmaken.
Zit errug veel nictonie op het mat witte doek. De laatste poging met vrij veel amoniak geprobeert, nagespoeld met water gaf geen enkele verandering.
Nu heb ik het gehele doek afgerold en zie tot mijn verbazing dat ze het doek met tape vastplakken aan de oprolbuis. Zoals ik het nu inschat kan ik dus vrij eenvoudig het doek verwisselen voor een nieuw doek.

Als ik het goed lees moet ik dan 1.80 bestellen (breedte van het scherm is 1.80) Ik draai dan zeg maar het doek. Ik zag echter net op de website van projecta dat je doeken kan hebben die anders reflecteren, dus reflecteren naar de gebruikers. Zou je het doek draaien dan reflecteerd het ligt dus naar de linker of rechter muur.

Ben nog niet zo heel goed in de juiste begrippen.

Mijn verwachting is dus dat het doek wat jullie van de rol verkopen dus een doek is dat alle kanten op gelijk reflecteerd. Zowel voor de mat witte als de grijze. Het wordt zowiezo een lcd/dlp beamer. Mischien is dan de voorkeur voor een Highcontrast doek.

Heb dus 2 vragen:

1
Zijn het difuzion of reflective doeken ? Zoals beschreven op deze site http://www.projecta.nl/screeninfo3.htm#matt

2
Is het doek bruikbaar om elke keer opgerold te worden?

Bedenk nu net een derde vraag
3
Waarmee maak je de zwarte omranding op het scherm ?

Met vriendelijke Groetjes,
Tom

J.A.F._Doorhof

Hi,
Zoals je in de tabel ziet is net een difussion doek.
Het doek is geschikt om op te rollen.
En de laatste vraag is iets moeilijker :D.
Bij projector wordt de zwarte rand of geplakt of gespoten.

Wat je zou kunnen doen is met zwarte tape de rand maken, een andere oplossing zou zijn spuiten maar ik vrees dat het plakken beter gaat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sullivan

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 11, 2004, 08:30:30
Wat je zou kunnen doen is met zwarte tape de rand maken, een andere oplossing zou zijn spuiten maar ik vrees dat het plakken beter gaat.

Ik heb hier ook over na zitten denken en denk dat het bijna onmogelijk is om het met tape te of vilt te doen. Misschien gaat het goed, maar ik ben bang dat de zijkanten bij het oprollen te dik worden waardoor je de bekende bobbels gaat krijgen.

Heb daarom gisteren een elecktrisch scherm besteld.

mvg,
Frank


DrAce

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  3, 2004, 00:00:34
Je betaald per lopende meter van 2.40 dus als je een scherm wilt hebben van 2.20 breed kun je de hoogte bestellen.
Wil je een scherm van 3 meter breedt bestel je de hoogte :D.
Een vraag hierover: 900 kantelen kan ongestraft?
Oftewel beeldkwaliteit lijdt daar niet onder als er enige structuur zit op het doek?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rmschaar

Frank,

Ik wil waarschijnlijk dinsdag ff een doekje ophalen. De keuze is gevallen voor de highcontrast S, en ik denk dat ik zo wel een mooi beeldje krijg met mijn infocus x1.

Maar kan ik zo naar jullie toerijden en dan om het doek vragen, of moet ik eerst via internet bestellen?


J.A.F._Doorhof

Hi,
Je kan gewoon langsrijden maar bel even van te voren, we krijgen dinsdag ochtend namelijk het doek weer binnen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview