Extreem HT met projectoren, gevonden op het net.

Started by J.A.F._Doorhof, January 5, 2002, 16:17:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

http://users.silverlink.net/~mueller/movie.htm

Dit is zeker een bezoekje waard.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jiri

#1
Ja, die draait nog echte films zeg, zo kan ik het ook! ;) Maar niet heus.
Waanzinnig zeg, heel mooi, maar nog weer even wat duurder dan wat wij hebben niet?
Alleen al die surroundspeakers, drie naast mekaar. Heeft dat zin in zo'n kleine ruimte?

Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

#2
Hoe meer speakers hoe beter, (geen geintje).

Wij horen namelijk ook niet uit speakers, maar uit de ruimte. Ik heb bij Cinematrix op de IFA een demo gekregen met een hele array van achterspeakers (ik dacht een stuk of 9-10) en dat was één van de meest indrukwekkende demo's die ik OOIT gehoord heb.

De steering van al die speakers dat is een ander verhaal, en dat zal zeer goed geregeld moeten worden, maar met de huidige 7.1 receivers/pre-amps is dat al zeer goed te doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#3
Is wel klote, heb je net een filmreel gekocht brengen ze een deluxe edition uit met extra's!

 ;D

J.A.F._Doorhof

#4
LOL
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#5
Misshien moeten we die man een mailtje sturen dat er inmiddels iets is uitgekomen wat DVD heet  ;D

Zitten wij te zaniken over layer change. Moet je je indenken wat die man diet als het een 3 uurs film is ....
Even wachten, andere film spoel monteren..

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jiri

#6
HiHi, wat  een lol ;D ;D ;D

Geen extra's, wisselen tijdens een film, het in de knoop lopen van de film, het breken van de film, het in de fik vliegen van je projector. Noem maar op. ......... Films nemen veel opslagruimte in beslag en volgens mij kost het ook een aardige duit om ze te kopen..... MAAR......Als je al deze punten weet te trotseren heb je een plaatje......De REFERENTIE!!! (moet ie wel een goede projector/objectief hebben natuurlijk)

Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

#7
Tja,

Het kan ook de kick zijn, ik krijg ook nog steeds een grotere kick van een LD dan van een DVD.

De LD is voor mij gewoon het ECHTE HT gevoel, en een DVD, tja het is een CD-tje....... ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#8
Ik zou het wel een kick vinden als ik een film van een memory stick ofzo zou kunnen afspelen...

Mijn filosofie is zo snel mogelijk van alle draaiende onderdelen af zijn...

Een chipknip die je bij de videotheek in een filmlader kan stoppen... Das de toekomst...

 8)

Joeri

#9
wat dacht je ervan als je die memory stick zo ergens in je hoofd kan plaatsen? would't that be nice !!

Joeri

cinepaulis

#10
Quotewat dacht je ervan als je die memory stick zo ergens in je hoofd kan plaatsen? would't that be nice !!

Bij mijn hoofd is daar ruimte genoeg voor !  ;D
Kan prima, zo tussen het zaagsel.

Frank,
Ik begrijp je LD gevoel wel hoor. Af en toe is dat lekker nostalgisch. Het is toch een beetje de LP onder de beelddragers. En dat bedoel ik in positieve zin.
Wat me nog steeds cool lijkt is een LD van hetzelfde materiaal als DVD. Dan kun je volgens mij makkelijk 3 dual sided, dual layer DVD's erop kwijt (per kant  8) )

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#11
;D

Er zijn inderdaad in een ver en grijs verleden plannen voor geweest. Ik had er niet negatief tegenover gestaan, scheelt veel kast ruimte  ;D, een LD verzameling neemt veel minder ruimte in dan mijn DVD's.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mr.Paul

Als je eens op AVSforum kijkt onder het kopje Hometheaters en dan vervolgens die van 'BOB Monster' aan klikt, weet je niet wat je ziet. Dan valt die van Muller nog wel mee! :o !!

groetjes
Paul
My Personal Favorites: The Ring, 8mm, Magnolia, Ronin, ST:First Contact, Boogie Nights, Schindlers List

bmateijsen

zou je een linkje kunnen plaatsen... kan hem namelijk niet vinden!

thanks!

Bjorn

PM

Quote from: bmateijsen on June 20, 2002, 14:24:38zou je een linkje kunnen plaatsen... kan hem namelijk niet vinden!

thanks!

Bjorn

zal wel aan mij liggen maar dit probleem heb ik ook...
Groeten, Peter

paul

Hierdan het linkje naar een monster HT;

http://www.avscience.com/bob.htm

De HT van de Italiaan Fabio is ook niet verkeerd.

paulus

J.A.F._Doorhof

Linkjes  ;D, dat scheelt voor veel mensen veel zoeken.

Seating voor meer dan 70 mensen ?
Hummm, onze lokale bioscoop kan ongeveer ook zoveel mensen kwijt  ;D (iets meer, maar goed).

Dit zijn eigenlijk geen HT's meer, maar mensen met teveel geld en een mini bioscoop.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

dit is geen HT meer... maar gewoon een bioscoop..

Je moet wel stapel zijn om 70 stoelen in je huis te bouwen. Krijg je nog mensen die gaan ouwehoeren tussen de film....

Groet Bjorn

SiR-ROUND

Ik zie hier de lol niet meer van in...

Dit is geen thuisbios...

J.A.F._Doorhof

Eigenlijk is dit natuurlijk het enige ECHTE Thuisbios idee. Maar inderdaad ik vindt een home theater juist zo aantrekkelijk door de intieme sfeer, en de wat kleinere ruimte.

Hier zul je meer het idee hebben dat je in een lege bioscoop zaal naar een film gaat kijken.

Waarschijnlijk heeft hij wel NOG een HT, maar dan wel intiem.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Qua budget zou je haast denken...

Waarschijnlijk een CRT badkamer ofzo...

Hellbeast

Je moet wel 70 vrienden hebben om je bioscoop mee te vullen..... maar met zo'n bios heb je die snel gemaakt denk ik!  hahahaha LOL!
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?