Airplay problemen / Alternatief

Started by remote, July 17, 2014, 21:31:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

remote

Hallo,

Ik wil internet radio (bv Nederland FM) en spotify via de ipad en iphone draadloos naar de stereo streamen. Ik heb een apple time capsule en een apple airport express. Als ik nu via airplay de muziek afspeel loopt dit niet lekker, het hapert voortdurend en krijg dit niet stabiel.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen met een stabiele verbinding en een goede geluidskwaliteit? Ik heb ook een Oppo 103 staan die onderdeel van de setup uit mag maken (ben er nog niet achter of ik internet radio en spotify via de oppo kan streamen.

Hanky Panky

Mijn ervaring is dat airplay en WiFi geen vrienden zijn. Nadat ik mijn ATV3 wireless had verbonden was er niet meer met goed fatsoen naar YouTube te kijken via Airplay. Kabel er weer in en een rete strakke verbinding.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

remote

Ik heb de airport express met een kabel aan de router gehangen en via de ipad de airport aangestuurd maar geen verbetering.

Siddartha

kan dan natuurlijk ook aan je wifi verbinding liggen... eens kijken via een programmatje (ff googelen) hoeveel apparaten op jouw wifikanaal zitten dat wil ook wel eens voor problemen zorgen. Dan het kanaal in de router ergens anders op zeten (bijv kanaal 2).
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

mijkie

Inssider, hiermee kun je ook kijken op welk kanaal de buren zitten ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

nielsvanbaal

Wat bij mij helpt (Logitech airspeaker/horizon mediabox als WiFi router/modem) is de airplay speaker op t 2.4ghz netwerk te zetten en de ipad/iPhone op het 5ghz netwerk. Hierdoor kan ik nu zonder problemen alles streamen(YouTube en dlna via synologynas/ds audio) en via de airplay speaker luisteren.
Monitor Audio Silver RX6 Mordaunt Short 902i / 905i / XTZ W12.18 P
Marantz SR-7012 / Onkyo CP-1050 / Behringer iNuke 1000DSP / Philips 47PFL6007 / UPC Horizon
Logitech Harmony ONE / vd Hul The SNOWTRACK / GLS Audio Plugs & Spades / W&M audio HDMI & Interlinks
NEXbox a95x / HTPC: Intel i3/8GB/INTEL 40GB SSD / NAS HP Proliant MicroServer Gen8 Samsung 250gb SSD / 2*

VTEC_genieter

Waarom geen bluetooth adapter? Is een veel stabieler verbinding ;)
Kwaliteitsverlies op deze manier is niet merkbaar, als er AdaptX inzit.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers