Bazzzman's HT ruimte in aanbouw

Started by bazzzman, July 17, 2014, 16:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

djaxx


bazzzman

U vraagt, wij draaien :-)

Inmiddels hangen de gordijnen, en is mijn set van 2.0 naar 5.0 opgewaardeerd...
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

bazzzman

nog een paar..
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

bazzzman

Quote from: Kamidioblitz on August 23, 2014, 11:16:24
Hoe ver is de ruimte inmiddels af? Of zit je stiekem al vol te genieten van de tot nu toe gedane arbeid😝.

Ik moet nog op zoek naar een subwoofer, en een scherm. Voor dat laatste ben ik eerst eens een paar films aan het kijken op de witte muur om te bepalen welk formaat scherm voor mij nu het meest geschikt is. Daar komt bij dat het idd al behoorlijk goed toeven is, en ik dus ook stiekem al een voorschot aan het nemen ben op het genieten zoals Kamidioblitz zegt  ;D
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

MLCinema

Quote from: bazzzman on August 23, 2014, 16:18:32
Ik moet nog op zoek naar een subwoofer, en een scherm. Voor dat laatste ben ik eerst eens een paar films aan het kijken op de witte muur om te bepalen welk formaat scherm voor mij nu het meest geschikt is. Daar komt bij dat het idd al behoorlijk goed toeven is, en ik dus ook stiekem al een voorschot aan het nemen ben op het genieten zoals Kamidioblitz zegt  ;D
Oo dus behalve het scherm en een sub ben je eigenlijk klaar met een ruimte. Foto's zien er goed uit. Mooie luidsprekers ook. Heb je al een sub op het oog? Ik denk dat een SVS PB2000 een mooie aanvulling zou kunnen zijn.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

bazzzman

Quote from: Kamidioblitz on August 23, 2014, 17:18:26
Oo dus behalve het scherm en een sub ben je eigenlijk klaar met een ruimte. Foto's zien er goed uit. Mooie luidsprekers ook. Heb je al een sub op het oog? Ik denk dat een SVS PB2000 een mooie aanvulling zou kunnen zijn.

Verder wat aankleding, en details... zo moet ik bv. de kieren van de gordijnen en de zijwand nog dichtmaken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog totaal geen verstand van een sub heb, heb me er nog niet in verdiept. Zal de SVS die je noemt in ieder geval meenemen in mijn zoektocht. Bedankt voor de tip.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

bazzzman

Quote from: Kamidioblitz on August 23, 2014, 17:18:26
Oo dus behalve het scherm en een sub ben je eigenlijk klaar met een ruimte. Foto's zien er goed uit. Mooie luidsprekers ook. Heb je al een sub op het oog? Ik denk dat een SVS PB2000 een mooie aanvulling zou kunnen zijn.

Heb op de site van SVsound.com de wizard doorlopen welke subwoofer ze adviseren bij mijn CM8 speakers. Hier komen de PB12-PLUS en de SB13-ULTRA uit voor wat het waard is..
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

W.Otter

hele sfeervolle ruimte zo!! vooral met die B&W's  :inlove:
mooi dat je de wanden ook hebt bekleed, geeft het echt wat extra's!

zeer goed toeven daar neem ik aan, geniet er van!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

bazzzman

Quote from: W.Otter on August 23, 2014, 18:35:05
hele sfeervolle ruimte zo!! vooral met die B&W's  :inlove:
mooi dat je de wanden ook hebt bekleed, geeft het echt wat extra's!

zeer goed toeven daar neem ik aan, geniet er van!

Dank je! ga ik doen!
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

fluissie

Wauw, heb t al eerder in je topic gezegd maar hierbij nog is;

Mooie ruimte gebouwd hoor :thumbs-up:.

Wat betreft de sub; pb 12 plus is denk ik echt (ondanks je er eigenlijk ook niet genoeg van kunt hebben) teveel output voor de kleine ruimte....

Als ik je mag adviseren dan zeg ik een pb2000 ook,
Deze is de helft van het geld tov een pb12 plus en ruim voldoende
Voor jouw ruimte.

Gr jeroen

bazzzman

Quote from: fluissie on August 23, 2014, 20:12:33
Wauw, heb t al eerder in je topic gezegd maar hierbij nog is;

Mooie ruimte gebouwd hoor :thumbs-up:.

Wat betreft de sub; pb 12 plus is denk ik echt (ondanks je er eigenlijk ook niet genoeg van kunt hebben) teveel output voor de kleine ruimte....

Als ik je mag adviseren dan zeg ik een pb2000 ook,
Deze is de helft van het geld tov een pb12 plus en ruim voldoende
Voor jouw ruimte.

Gr jeroen

Thnx Jeroen,

toevallig zat ik net jouw topic te lezen over de problemen met de pb2000 (of eigenlijk met je audyssey). ik zie alleen dat die pb2000 volgens mij niet in hoogglans zwart is te krijgen, of wel?? Dat zou wel eens een dealbreaker voor me kunnen zijn aangezien de rest allemaal mooi glossy black is.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

W.Otter

een BKxxls400 volstaat bij mij prima! ook lekker strak met muziek mocht je veel bluray concerten kijken..

ik denk niet dat je gauw te veel laag hebt, helemaal niet voor een bioscoop ervaring. op laag volume ontzettend veel druk genereren is alleen maar mooi dan je sub tot het uiterste pushen (wordt het niet strakker van)
just my two cents.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Phyt

Ziet er goed uit man :)  :popcorn:

Kijk ook eens naar JL Audio subs.
B&W CM8 Satin White("Bi-Amped") :: CM center White :: Velodyne CHT-12R :: Marantz SR7007 :: Van den Hul Clearwater :: Panasonic TX-P50VT30 :: Mediaspeler Popcorn Hour A-210 ::
Muziek/Film 40/60

fluissie

#138
Quote from: W.Otter on August 23, 2014, 21:06:37
een BKxxls400 volstaat bij mij prima! ook lekker strak met muziek mocht je veel bluray concerten kijken..

ik denk niet dat je gauw te veel laag hebt, helemaal niet voor een bioscoop ervaring. op laag volume ontzettend veel druk genereren is alleen maar mooi dan je sub tot het uiterste pushen (wordt het niet strakker van)
just my two cents.

'Ik denk niet dat je gauw te veel laag heb'

En dan beveelt u een bk xxls400 aan?,  ik wordt wel eens aangevallen omdat ik dingen te agressief/te kort breng.
Dus ik ga proberen niet tegen schenen aan te schoppen maar,
Hoe kan je die nu aanbevelen na je net gedane verhaal? :confused:

Een pb2000 verslind de bk met kist en al :headbanging: trust me
Heb ze beiden gehad, laat staan een pb12plus (welke soortgelijk ik ook heb gehad)

@bazzman: pb2000 is een zeer goede sub en ook strak met muziek! , iedereen die er 1 heeft zal dat kunnen beamen.
Ik had echter problemen die aan mijn onkyo en audyssey te weiden
Waren.

Gr jeroen

W.Otter

Een bk volstaat ook prima, ik zeg alleen dat je niet snel te veel ergebs van hebt. Of het nou vermogen of sublaag is. Ik heb geen geld voor een 15inch velo. Anders stond ie hier allang. De bk is gewoon een prima sub, dus in de pricerange van de totale set is dat een prima keuze
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

fluissie

Quote from: W.Otter on August 25, 2014, 10:54:00
Een bk volstaat ook prima, ik zeg alleen dat je niet snel te veel ergebs van hebt. Of het nou vermogen of sublaag is. Ik heb geen geld voor een 15inch velo. Anders stond ie hier allang. De bk is gewoon een prima sub, dus in de pricerange van de totale set is dat een prima keuze

True, bk xxls400 is een prima sub inderdaad
Maar niet qua filmbeleving....

Gr jeroen

MegaJ

Quote from: fluissie on August 25, 2014, 12:34:25
True, bk xxls400 is een prima sub inderdaad
Maar niet qua filmbeleving....

Gr jeroen

Mijn BK kan toch voor flinke bas zorgen, dat je broek er zo ongeveer van gaat wapperen. Maar zal zeker verschillen naar gelang opstelling en ruimte. Ik zit er bijvoorbeeld niet zo heel ver vanaf. Ik denk wel dat voor een HT ruimte voor film een gepoorte sub wellicht een betere keus is.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

bij mij zit er ook genoeg laag in.. 55m2

staat nog achter een grote stoffen stoel ook. ongeveer op de helft van het volume.

ik weet niet precies wat fluissie's deal is maar ik snap je gehele post niet echt.. hoe kan ik nu dat advies geven na je net gedane verhaal? tegen de schenen schoppen? volgens mij roep je het een beetje over jezelf uit naar mijn zeggen.

lees het nog eens een keer over en probeer mijn intenties eens op te pikken i.p.v. gelijk met je mening klaar staan.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

fluissie

#143
Quote from: W.Otter on August 25, 2014, 17:28:37
bij mij zit er ook genoeg laag in.. 55m2

staat nog achter een grote stoffen stoel ook. ongeveer op de helft van het volume.

ik weet niet precies wat fluissie's deal is maar ik snap je gehele post niet echt.. hoe kan ik nu dat advies geven na je net gedane verhaal? tegen de schenen schoppen? volgens mij roep je het een beetje over jezelf uit naar mijn zeggen.

lees het nog eens een keer over en probeer mijn intenties eens op te pikken i.p.v. gelijk met je mening klaar staan.

Mijn deal? , volgens mij is u diegene die het hele verhaal nu mist.

Quote from: W.Otter on August 23, 2014, 21:06:37
een BKxxls400 volstaat bij mij prima! ook lekker strak met muziek mocht je veel bluray concerten kijken..

ik denk niet dat je gauw te veel laag hebt, helemaal niet voor een bioscoop ervaring. op laag volume ontzettend veel druk genereren is alleen maar mooi dan je sub tot het uiterste pushen (wordt het niet strakker van)
just my two cents.

U intenties zijn  dat je van laag niet gauw genoeg kan hebben en dat de bk xxls400 best een geschikte sub is om een ruimte van laag te voorzien....... toch?

Vervolgens probeer ik alleen te zeggen: als je van laag niet genoeg kunt hebben zoals u zegt dan spreek je jezelf enigszins tegen want
ondanks dat de bk xxls400 een goede sub is zet deze voor een GOEDE filmervaring niet goed genoeg een kamer onder druk.....

hier zijn andere subs simpelweg veel beter in.

en gelijk met een mening klaar staan... tjonge jonge
U bent toch ook van mening dat uw bk prima volstaat......

moraal van het hele verhaal: er zijn simpelweg een stuk meer subs geschikter voor ht weergave dan de bk xxls400 en niet omdat dit geen goede sub is want dat is ie wel maar er zit een nogal groot verschil tussen 'broek wapperen' of een ruimte volledig onder druk zetten.

(En nee ik doel niet alleen op svs subs want de bk monolith is ook een pareltje qua sub)




bazzzman

Hebben jullie in de adviezen meegenomen dat mijn ruimte slechts 3x5m is?
Wellicht veranderd dit enkele opzichten?
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

bazzzman

Overigens iets andere prioriteiten op het moment, want vannacht is onze dochter geboren.... :pompom: :pompom: :pompom:
Maar updates komen tzt wel weer.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

fluissie

Quote from: bazzzman on August 25, 2014, 20:23:46
Hebben jullie in de adviezen meegenomen dat mijn ruimte slechts 3x5m is?
Wellicht veranderd dit enkele opzichten?

Nou de bk xxls400 zal hier best wel wat teweeg kunnen brengen en nogmaals: tis geen slechte sub

Maar ik blijf bij mijn standpunt dat een gepoorte bk/svs/rel/velodyne meer teweeg brengt voor je 500/600 euro dan de xxls400 met ht dat zal doen.

fluissie

Quote from: bazzzman on August 25, 2014, 20:35:46
Overigens iets andere prioriteiten op het moment, want vannacht is onze dochter geboren.... :pompom: :pompom: :pompom:
Maar updates komen tzt wel weer.

T mooiste wat er is :clapping:

Gefeliciteerd man!, en je vrouw/vriendin uiteraard ook
Heel veel geluk toegewenst

AbZ

Gefeli  :pompom:

Da's ook een hoop geluid erbij...

fluissie