Bazzzman's HT ruimte in aanbouw

Started by bazzzman, July 17, 2014, 16:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bazzzman

Jaja!!
Na veelvuldig dromen over een eigen ruimte, en met grote interesse de verscheidene posts in dit forum gelezen te hebben gaat het er ook bij mij dan toch van komen. Het koste wat moeite, want de gehele bovenverdieping moest opnieuw gerangschikt worden, en met een tweede kindje op komst had de vriendin ook de nodige eisen. Maar nu al deze obstakels uit de weg zijn, heb ik nog een paar weken de tijd om mijn ruimte om te toveren tot een relax-plekje a.k.a. mancave. Een plekje waar ik me zo af en toe eens lekker kan terugtrekken om heerlijk tot mezelf te komen. Als liefhebber van gamen zal ik ook mijn kunsten in deze ruimte gaan vertonen, naast uiteraard het film kijken en muziek luisteren.

Omdat ik het erg leuk en interessant vond om ieders zijn projecten van groot- tot kleinschalig te volgen, zal ik ook mijn voortgang hier plaatsen zodat evt geïnteresseerden het kunnen volgen.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

bazzzman

#1
Als eerste moest er iets aan geluidsdemping gedaan worden, aangezien de toekomstige nieuwe spruit lekker naast mijn ruimte komt te liggen knorren. Hoe dit precies aan te pakken was een heel apart topic aan gewijd, zie link: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140013.0

Er waren voors en tegens tegen mijn constructie, maar gezien het budget heb ik gekozen voor het plaatsen van een voorzetwand. De volledige ruimte ontkoppelen was me te duur en/of te veel werk.

Begonnen met het zetten van het regelwerk, ontkoppeld met elastische band.
In deze wand zaten stopcontacten en mijn tv aansluiting, dus deze moest ik verleggen.
Vervolgens daar de geluidswerende platen in geplaatst.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

bazzzman

Volgende stap was de dubbele laag stucplaten er tegenaan schroeven, uiteraard met de naden verspringend.
Meteen een lastig stuk bij het raam, maar ik denk dat het op deze wijze netjes is opgelost.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

Marcel-E

Nice! Goed op weg! Ga ik zeker volgen!

Bij mij blijft het voorlopig bij dromen, onze kleine spruit heeft mn mancave ingepikt haha
Mn beamer en HT set staan in een hoek op zolder, mn vriendin vind dit de beste plek op marktplaats na  :ohmy:

Succes met de bouw!

bazzzman

Quote from: Marcel-E on July 17, 2014, 16:54:29

Mn beamer en HT set staan in een hoek op zolder, mn vriendin vind dit de beste plek op marktplaats na  :ohmy:


:D

Dank je
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote


luuk123456

Je pakt het in ieder geval veelbelovend aan Bazzzman ;D
Deze gaat op 'Notify'.
Succes en plezier verder...
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Zymotic

Goed bezig! Ik ga deze ook even volgen. Succes verder met het (ver)bouwen.

patrickkk

Nice ook deze gaan we maar is volgen hier. Live volgen doe ik dat al :D SST niets zeggen hè maar ik weet dat ie al iets verder is....
Epson TW2900..Celexon rollo prof. 210*113..LG SL8000..Playon!HD..arctic cooling+xbmc...playstation 4..Pioneer VSX923..Kef kht2005.3..Ipad mini...Conceptronic CH3SNAS..

patrickkk

Quote from: Marcel-E on July 17, 2014, 16:54:29
Nice! Goed op weg! Ga ik zeker volgen!

Bij mij blijft het voorlopig bij dromen, onze kleine spruit heeft mn mancave ingepikt haha
Mn beamer en HT set staan in een hoek op zolder, mn vriendin vind dit de beste plek op marktplaats na  :ohmy:

Succes met de bouw!
Wanneer komt het op marktplaats :D
Epson TW2900..Celexon rollo prof. 210*113..LG SL8000..Playon!HD..arctic cooling+xbmc...playstation 4..Pioneer VSX923..Kef kht2005.3..Ipad mini...Conceptronic CH3SNAS..

IndianaJ

Nou jij bent ook lekker bezig zie ik.
Ben erg benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.
Heb je inmiddels al een leuke love seat gevonden?  :P

Leuk verhaal ook en je bent ook lekker bezig.
Komende week ga ik ook mijn pagina weer eens updaten maar de zolder ligt mede
door de warmte en vakantie ff stil.

Veel succes iig met de bouw.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

bazzzman

Quote from: IndianaJ on July 17, 2014, 23:45:44
Heb je inmiddels al een leuke love seat gevonden?  :P


Heb wel rondgekeken, maar het gaat toch een hoekbank worden. Ik kan er lekker in hangen, en als het moet, kan het vrouwtje zich er naast nestelen  ;D
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

bazzzman

#12
De naden met gaas dicht gemaakt, en vervolgens dicht gesmeerd (2x)

Dat gaas had ik icm deze platen beter niet kunnen gebruiken, want je ziet wat verschil.
Enigszins kunnen camoufleren met een structuurverfje erover heen... (geen foto van)
Maar als ik het nog een keer moest doen, deed ik het dus anders.... Al doende leert men zullen we maar zeggen  ;)
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

wolfkampf

kijk aan bazzzman, je eigen topic  :worship:
ja pakt het zeer goed aan ik zet hier mijn volg modus op aan  :clapping:
als ik overnieuw moest beginnen had ik dingen ook echt anders gedaan maar ja precies wat je zegt al doende leert men.
je bent wel zeer goed bezig met geluidsisolatie  ;D
ik zeg succes en ik houd je in de gaten  ;)
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

patrickkk

#14
Quote from: bazzzman on July 20, 2014, 11:11:29
De naden met gaas dicht gemaakt, en vervolgens dicht gesmeerd (2x)

Dat gaas had ik icm deze platen beter niet kunnen gebruiken, want je ziet wat verschil.
Enigszins kunnen camoufleren met een structuurverfje erover heen... (geen foto van)
Maar als ik het nog een keer moest doen, deed ik het dus anders.... Al doende leert men zullen we maar zeggen  ;)
Voor wie ooit nog is aan de gang gaat met gipsplaten, je hebt platen die tpv de randen paar cm breed dunner zijn dan de rest van de plaat. Dan van dit gaas erover en de dieper liggende ruimte opvullen en gladstrijken. Zo krijg je het spiegelglad.

Met een dubbele laag gipsplaten kan je ook beter de eerste laag in de breedte doen en de 2e in de hoogte (verticaal). Zo krijg je alleen verticale naden.
Epson TW2900..Celexon rollo prof. 210*113..LG SL8000..Playon!HD..arctic cooling+xbmc...playstation 4..Pioneer VSX923..Kef kht2005.3..Ipad mini...Conceptronic CH3SNAS..

Phyt

Kijk dat ziet er goed uit.
Ben benieuwd naar de audio / video apparatuur die gebruikt gaat worden .. ;).
Enne fotooosss !!  :coffee:
B&W CM8 Satin White("Bi-Amped") :: CM center White :: Velodyne CHT-12R :: Marantz SR7007 :: Van den Hul Clearwater :: Panasonic TX-P50VT30 :: Mediaspeler Popcorn Hour A-210 ::
Muziek/Film 40/60

Thesqualer

Quote from: patrickkk on July 20, 2014, 13:21:36
Voor wie ooit nog is aan de gang gaat met gipsplaten, je hebt platen die tpv de randen paar cm breed dunner zijn dan de rest van de plaat. Dan van dit gaas erover en de dieper liggende ruimte opvullen en gladstrijken. Zo krijg je het spiegelglad.

Met een dubbele laag gipsplaten kan je ook beter de eerste laag in de breedte doen en de 2e in de hoogte (verticaal). Zo krijg je alleen verticale naden.

Het eerste ben ik zonder meer met je eens.
Is ook veel makkelijker en strakker.

Het tweede vraag ik me af waarom je de eerste laag horizontaal zou plaatsen?
Ik doe altijd beidw lagen verticaal plaatsen.
Waarbij ik bij mijn onderste laag begin met 30 of 90cm.
Het geen wat je dan overhoudt kan je voor de voorste laag gebruiken.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

bazzzman

Quote from: Thesqualer on July 23, 2014, 07:00:11
Het eerste ben ik zonder meer met je eens.
Is ook veel makkelijker en strakker.

Het tweede vraag ik me af waarom je de eerste laag horizontaal zou plaatsen?
Ik doe altijd beidw lagen verticaal plaatsen.
Waarbij ik bij mijn onderste laag begin met 30 of 90cm.
Het geen wat je dan overhoudt kan je voor de voorste laag gebruiken.

Verticaal was geen optie omdat de isolatie slechts 50 breed was. Hierdoor moesten de staanders dus om de 50 cm om erg veel (duur) snijverlies te voorkomen. Aangezien de gipsplaten 60 breed zijn, kun je ze dus niet goed bevestigen als je ze verticaal plaatst.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

patrickkk

Quote from: Thesqualer on July 23, 2014, 07:00:11
Het tweede vraag ik me af waarom je de eerste laag horizontaal zou plaatsen?
Ik doe altijd beidw lagen verticaal plaatsen.
Waarbij ik bij mijn onderste laag begin met 30 of 90cm.
Het geen wat je dan overhoudt kan je voor de voorste laag gebruiken.
Dat kan ook idd. Misschien nog wel makkelijker, echter maakt horizontaal en verticaal het geheel theoretisch een sterkere wand.
Epson TW2900..Celexon rollo prof. 210*113..LG SL8000..Playon!HD..arctic cooling+xbmc...playstation 4..Pioneer VSX923..Kef kht2005.3..Ipad mini...Conceptronic CH3SNAS..

patrickkk

Quote from: bazzzman on July 23, 2014, 11:25:52
Verticaal was geen optie omdat de isolatie slechts 50 breed was. Hierdoor moesten de staanders dus om de 50 cm om erg veel (duur) snijverlies te voorkomen. Aangezien de gipsplaten 60 breed zijn, kun je ze dus niet goed bevestigen als je ze verticaal plaatst.
Je had ook de isolatie in stukken van 60cm kunnen snijden. Dan had je elke x 50cm hoogte en 60cm breedte.
Epson TW2900..Celexon rollo prof. 210*113..LG SL8000..Playon!HD..arctic cooling+xbmc...playstation 4..Pioneer VSX923..Kef kht2005.3..Ipad mini...Conceptronic CH3SNAS..

RubenV.

Mooie plannen voor zo'n dedicated ruimte! Volgmodus aan  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Thesqualer

Quote from: bazzzman on July 23, 2014, 11:25:52
Verticaal was geen optie omdat de isolatie slechts 50 breed was. Hierdoor moesten de staanders dus om de 50 cm om erg veel (duur) snijverlies te voorkomen. Aangezien de gipsplaten 60 breed zijn, kun je ze dus niet goed bevestigen als je ze verticaal plaatst.

Dat snap. Overigens raar dat er geen 60cm is.
Misschien alleen via de groothandel.
Ken deze isolatie niet.
Ik weet wel dat Knauff een vorm van akoestische isolatie heeft.

Quote from: patrickkk on July 23, 2014, 16:48:14
Dat kan ook idd. Misschien nog wel makkelijker, echter maakt horizontaal en verticaal het geheel theoretisch een sterkere wand.

Echter maakt het geen verschil.
Het blijft hetzelfde materiaal en behoudt hoe je het je ook monteert de sterkte blijft hetzelfde.

Verder ziet het er erg goed uit bazzzman.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

MLCinema

Gaat een mooie ruimte worden dit! Heb je al nagedacht hoe je de zwakke plek, de deur, in je muur gaat aanpakken?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

bazzzman

Quote from: patrickkk on July 23, 2014, 16:50:58
Je had ook de isolatie in stukken van 60cm kunnen snijden. Dan had je elke x 50cm hoogte en 60cm breedte.

Dan had ik dus of veel verlies van het materiaal, of een naad in mijn isolatiemateriaal lopen, wat me ook geen goede optie leek.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

bazzzman

Quote from: Kamidioblitz on July 23, 2014, 19:49:23
Gaat een mooie ruimte worden dit! Heb je al nagedacht hoe je de zwakke plek, de deur, in je muur gaat aanpakken?

Daar gaat een schuifdeur voorkomen, gevuld met hetzelfde isolatiemateriaal. Proberen zo strak mogelijk tegen de wand, om de kier zo klein mogelijk te houden met een ruime overlap. Het zal nooit echt optimaal zijn, maar binnen mijn mogelijkheden en budget lijkt me dat de beste optie.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote