Zoektocht naar specifieke klassieke muziek

Started by beetle99, July 17, 2014, 12:20:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beetle99

Begin klassieke muziek steeds mooier te vinden, nu heb ik recent van HD-tracks: Tchaikovsky: 1812 Overture  gedownload.
Schitterend, nu ben ik op zoek naar meer van dit soort muziek in die stijl. Dus complete orkesten, ik ben nog niet op zoek naar alleen viool-concerten (wat zal Tchaikovsky dit niet leuk vinden  ;) ).

Heeft iemand nog goede tips?

Mvrgr,
Stefan

Nahpets

Wat ik zelf een heel mooi stuk vind is De Schilderijententoonstelling/Pictures at an exhibition van Modest Moessorgski/Mussorgsky.

Waarvan naast de klassieke versies ook veel populaire arangementen van zijn gemaakt (waarbij die van Emerson, Lake & Palmer en Isao Tomita door mij ook erg gewaardeerd worden.

Zowel 1812 (ws de HD download die je hebt, gokje) als The Great Gate of Kiev van Pictures zijn uitgevoerd door Erich Kunzl en opgenomen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

beetle99

Bedankt voor je reaktie Nahpets, was inderdaad de HD download uitvoering door Erich Kunzl.
Je tips zal ik dit weekend eens naar op zoek gaan.

beetle99

Ik heb Mussorgsky: Pictures At An Exhibition gedownload van HDtracks, de versie  van Fritz' Reiner met het Chicago  Symphony Orchestra.

Dit is inderdaad het soort klassieke muziek wat ik mooi vindt. Als iemand nog meer tips heeft in deze richting hoor ik het graag.

Gr.,
Stefan

Nahpets

#4
Je zou eens kunnen kijken bij de stukken die Isao Tomita bewerkt heeft. Dat zijn in de basis wellicht stukken klassiek die in het zelfde rijte passen (Pictures heeft hij ook gedaan).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

beetle99

Die zal ik ook eens gaan beluisteren. Tx!

Charlemagne

Quote from: beetle99 on July 17, 2014, 12:20:34
Begin klassieke muziek steeds mooier te vinden, Heeft iemand nog goede tips?

Neem een gratis proefabonnement op de streaming service Qobuz. De eerste maand is gratis. Hun klassiek aanbod is zeer ruim en goed getagt. Je streamt in CD kwaliteit. Op die manier kun je je goed oriënteren; veel van hun aanbod kun je ook downloaden in highres tegen betaling, als je in het bijzonder in highres bent geïnteresseerd bent. Ik kan bevestigen dat dat nog beter klinkt.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Henkjan_O

Quote from: beetle99 on July 19, 2014, 22:51:17
Ik heb Mussorgsky: Pictures At An Exhibition gedownload van HDtracks, de versie  van Fritz' Reiner met het Chicago  Symphony Orchestra.

Dit is inderdaad het soort klassieke muziek wat ik mooi vindt. Als iemand nog meer tips heeft in deze richting hoor ik het graag.
2 klassieke klassieken die me zo meteen te binnen schieten:
- de 3e symphonie van Saint Saens (de orgel symphonie)
- de 5e symphonie van Beethoven

als je je ontdekkingstocht wat wil laten leiden, dan kan je een abo nemen op de B&W Society of Sound, dan krijg je elke maand 2 downloads (meestal high-res), 1 van het London Symphony Orchestra en ook nog 1 van Real World (platen label van Peter Gabriel).  En het leuke is dan zodra je een abo hebt je meteen toegang hebt tot het archief van wat er het afgelopen dikke jaar uitkwam.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

paaj

Dvorak: Symphonie 9, From The New World

Daar moest ik aan denken nu ik snel even wat van Mussorgsky hoor, en luistert ook erg lekker weg.

De piano concerten van Rachmaninov zou ik ook meepakken, de 3e luister ik al 20+ jaar zonder dat hij verveelt. Was zo'n beetje de eerste CD die ik vond in huis nadat ik een miniset kreeg voor mijn verjaardag :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

J.S.

Rimsky-Korsakoff: Scheherazade
Eiji Oue - Mephisto & Co
Respighi - Belkis, Queen of Sheba
Borodin -  Steppes of Central Asia

beetle99

dank allemaal voor de reakties.  :clapping:
Ik heb zelf Spotify premium dus zal ze daar eerst eens opzoeken en beluisteren.
Hoo er dit weekend weer aan toe te komen, mochten er nu echt juweeltjes tussen zitten kan ik ze altijd nig in High Res downloaden.

gr,
Stefan