'High End'

Started by Matheus, February 13, 2004, 12:03:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Matheus

Ik zit nu al een tijdje op dit forum alles wat te lezen, maar nu heb ik een vraagje. Er komt een bepaald begrip vaak naar voren en dat is 'high end'. Mijn vraag is dus nou; wat is nou eigenlijk 'high end'. Is iets 'high end' wanneer het hartstikke duur is, of spelen er ook nog andere factoren een rol.....

Alvast bedankt....
Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3

Harry HT

#1
Hoi,

Kijk is bij deze link en ga naar leesvoer voor zelfstudie
http://www.soundscapes.tk/

en lees het artikel Wat is High-End Audio? (vertaald uit het Engels)

Succes,

Harry

p.s. welkom op het forum  :)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

patrick_vdb

Hi,

Wanneer ik tijd, ruimte en fysiekheid verlaat om meegenomen te worden op een reis (hetzij muzikaal of middels HT) welke de maker mij voorschoteld en hierin de intentie, emotie, bedoeling en realiteit ervaar zoals de maker het bedoeld dan spreek ik van een high-end weergave/ervaring.

De apparatuur welke mij deze mogelijkheid biedt, en zichzelf dus wegcijfert teneinde de emotie, intentie en realisme van het gebode te kunnen reproduceren mag je bestempelen tot high-end.

Bovenstaande staat dus niet direct in relatie tot de prijs welke je ervoor moet betalen, duur is niet automatisch high-end of in staat jouw een high-end ervaring te geven terwijl het omgekeerde wel vaak waar is, high-end kan duur zijn ;)

mvrgr

Patrick

R

Geweldig onder woorden gebracht, Patrick.

Matheus

He bedankt, haha, voor deze filosofische uileg..!!
Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3