b&w dm 603 s3 weinig bass met denom

Started by audio_stabilo, July 9, 2014, 19:27:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Hoi.

Vandaag mooie b&w speakers gekocht.  Echter vind ik dat er weinig bass in zit icm denon avr x 2000.

Is dit een slechte combinatie?

yorkie13

denk dat de x2000 idd te weinig controle over de  B&W 803 heeft.

Misschien eens kijken naar een extra eindversterker........

audio_stabilo

Quote from: RA SUBS on July  9, 2014, 19:46:25
denk dat de x2000 idd te weinig controle over de  B&W 803 heeft.

Misschien eens kijken naar een extra eindversterker........

Kom ik dan niet in de problemen met me 5.1?

audio_stabilo

Overigens heb ik ook klipsch rf 2 gehad. Daar kwam wel een hoop bass Door.  Moest ik zelfs minder zetten.

yorkie13

Klipsch heeft een veel hoger rendement dan B&W

zoiets als 92 db tegen 87 db

audio_stabilo

Quote from: RA SUBS on July  9, 2014, 20:09:38
Klipsch heeft een veel hoger rendement dan B&W

zoiets als 92 db tegen 87 db

Wat is aan te raden voor receiver. Baal er van dat ik nu niet alles eruit haal

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

audio_stabilo

Nu getest met een marantz sr 6001. Top!

GPO

??

Kan me niet voorstellen dat er nou zo'n wereld van verschil in zit.

Was het geen instelling op die Denon?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Incognito

#9
Zelf de 602s3 en 604s3 gehad. Deze speakers hebben een impendantiedip van 3 ohm in het laag. Dat maakt het inderdaad dat ze een redelijk potente versterker nodig hebben. Geef je ze die kracht, dan presteren ze echter erg goed t.o.v. de prijsklasse waar ze in zitten. Ik heb ze zelf gebruikt i.c.m. een Primare P30 processor en een A30.5 eindversterker, dat was een heel erg mooie match.

audio_stabilo

Nee was echt geen instelling. Echt een wereld van verschil.  Vergeet niet dat die denon veel lichter was. Toen ik die marantz uit de doos haalde had je echt wat beet


Quote from: GPO on July 11, 2014, 15:01:56
??

Kan me niet voorstellen dat er nou zo'n wereld van verschil in zit.

Was het geen instelling op die Denon?

John Wx

Quote from: Incognito on July 11, 2014, 15:43:03
Zelf de 602s3 en 604s3 gehad. Deze speakers hebben een impendantiedip van 3 ohm in het laag. Dat maakt het inderdaad dat ze een redelijk potente versterker nodig hebben. Geef je ze die kracht, dan presteren ze echter erg goed t.o.v. de prijsklasse waar ze in zitten. Ik heb ze zelf gebruikt i.c.m. een Primare P30 processor en een A30.5 eindversterker, dat was een heel erg mooie match.
Ja maar dat is een enkele keer  :withstupid:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Quote from: audiogek on July 13, 2014, 00:43:47
Nee was echt geen instelling. Echt een wereld van verschil.  Vergeet niet dat die denon veel lichter was. Toen ik die marantz uit de doos haalde had je echt wat beet

Wat heeft dat met "lichter" te maken ?

Had je de Denon weer gereset naar fabrieksinstellingen !

95 Watt 8 ohm AVR-X2000

Volgens mij zijn er audio spoken

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

audio_stabilo

Ja had hem ook terug gezet naar fabrieksinstellingen en helemaal opnieuw ingesteld.
Ik vind in iedergeval dat Marantz veel meer power geeft. Alleen af en toe vind ik ze iets te vol klinken.


Quote from: John Wx on July 13, 2014, 11:21:27
Wat heeft dat met "lichter" te maken ?

Had je de Denon weer gereset naar fabrieksinstellingen !

95 Watt 8 ohm AVR-X2000

Volgens mij zijn er audio spoken

Incognito

Quote from: John Wx on July 13, 2014, 11:18:13
Ja maar dat is een enkele keer  :withstupid:

Hoezo een enkele keer? De impendantiedip heb je continue last van.

Hoe dan ook, ik spreek uit ervaring, ik heb zelf ook een Denon AVR3805 gehad, die had ook moeite met deze speakers.

morca

Quote from: Incognito on July 16, 2014, 11:35:59
Hoezo een enkele keer? De impendantiedip heb je continue last van.

Hoe dan ook, ik spreek uit ervaring, ik heb zelf ook een Denon AVR3805 gehad, die had ook moeite met deze speakers.
^^

John Wx

#16
Quote from: Incognito on July 16, 2014, 11:35:59
Hoezo een enkele keer? De impendantiedip heb je continue last van.

Hoe dan ook, ik spreek uit ervaring, ik heb zelf ook een Denon AVR3805 gehad, die had ook moeite met deze speakers.


Continue! kan je dat onderbouwen hoe dat komt dan ? door welke muziek word zoveel stroom gevraagd


Met meer als 100 watt per kanaal 8 ohm en ruim 160 watt 6 ohm



Transformer with cushion
Twin Drive Rectifier
Independent Power Supplies
Power amp construction discrete High Current Transistor internal operating point stabilisation

Misbruiken jullie die receivers eerst ?
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Incognito

#17
Quote from: John Wx on July 16, 2014, 17:42:13
Continue! kan je dat onderbouwen hoe dat komt dan ? door welke muziek word zoveel stroom gevraagd

Met meer als 100 watt per kanaal 8 ohm en ruim 160 watt 6 ohm

Ik ben geen techneut, dus geen bijzonder technische uitleg. Maar het volgende is zoals het mij zelf is uitgelegd. Het ontbreken van weerstand betekent voor een versterker het maken van kortsluiting. Hoe lager de weerstand van speakers; hoe zwaarder het daardoor voor een versterker is om deze belasting te verwerken. In de specs van zware versterkers (kijk bijvoorbeeld eens naar een flinke Krell) zie je bij een halvering van het aantal ohms een verdubbeling van het aantal watts. Dat is bij receivers als de Denon, die een stuk minder krachtig zijn, verre van waar. Misschien dat dit in de specs nog wel enigszins tot uiting komt; als ze echter aan de meetapparatuur worden gehangen, dan worden de verschillen met een zware eindversterker onmiddelijk duidelijk.

Gevolg is dat er bij dergelijke lage weerstanden niet het vermogen geleverd wordt waarop de speaker is afgefilterd en dus op bepaalde gebieden een dip kan ontstaan in de weergave van een bepaalde tonale range. In dit geval dus in het laag als gevolg van de 3 ohm dip in de weerstand.

Dat vermogen heeft dus niks te maken met welk wattage dan ook, maar heeft te maken met het vermogen van de versterker om bij lagere weerstanden een stabiele vermogensopbouw te handhaven. Bijvoorbeeld 100w op 8 ohm is 200w op 4ohm.

Maar hoe dan ook; waarom moet ik dit nou onderbouwen? Als ik aangeef dat ik de speakers zelf gehad heb en heb geƫxperimenteerd met verschillende versterkers, dan is mijn praktijkervaring toch veel waardevoller dan het gewapper met specificaties van versterkers zoals jij nu doet...

Witalik

#18
Ik heb hier ook al eens een discussie over gehad met de heer JohnWX  blijft maar opwaaien hoor ik al.

Maar voor de TS vraagje.

Had je met die klipsch toen je wel 'goede' bass de speakers hetzelfde opgesteld staan als die B&W ? zelfde receiver ook ? Want lijkt wel of ik meer verhalen tegen kom over Denon en B&W die niet echt uit de verf komt ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

MegaJ

Impedantie is per definitie afhankelijk van frequentie (en dus niet hetzelfde als weerstand, wat alleen het reƫle deel van een impedantie is). De impedantie dat staat m.i. los van de muziek behalve dat daar dan de frequentiecomponent in moet zitten waarvoor de luidspreker (i.c.m. het filter) een lage impedantie heeft en dus "dipt" zoals het vaak genoemd wordt.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K