Paar kleine foto's van mijn huidige situatie

Started by DD2, April 19, 2002, 14:23:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

DD2

http://gallery.avsforum.com/showgallery.php?cat=500&ppuser=12421

Is even een begin.. moet nog veel gebeuren! ff sparen  ::)

Gr,
David

cinepaulis

#1
David,

Ziet er gaaf uit! Alleen een tikje aan de donkere kant. (begrijpelijk hoor).
Ik dacht eerst dat je speaker die B&W THX set was, daar zaten ook twee trapeziumvormige subs bij. Heb je zelfbouw speakers ?

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

PM

#2
ziet er tof uit.. voordat ik zover ben moet er nog veel gebeuren..

ik heb nu een goede set (hier zijn veel mensen met betere, maar ben nu tevreden).
Binnen een maandje komt de Piano projector als vervanging voor mij oude TV en dan begint t feest voor mij pas een beetje...
Groeten, Peter

DD2

#3
THX van B&W zijn ietsje duurder inderdaad ;) Deze zijn gebouwd door een speakerbedrijf in Hilversum ff naam kwijt..  heb ze zelf opgemeten gebouwd ed..(behalve filter en actieve versterker) (onwerp inderdaad gjat van B&W stonden erg raar te kijken toen ik ze ging opmeten bij raf ;D) En ze zijn afgesteld(filtering crossover ed in een geluidsdode ruimte blabla.. schijnen praktisch lineair weergave te hebben.. 't is dus een monitor geworden zou je kunnen zeggen en ze klinken inderdaad perfect..  heb hiervoor de Xanadu ..... ??type vergeten gehad.. kleine zuiltjes 1,2m hoog.. en de B&W 603... maar deze zelfbouw klinken aanzienlijk beter voor mijn gevoel Dus Xanadu's naar de woonkamer 603 naar achterkanalen en deze op voor.. center is de martin logan stratos?? hmm ook ff vergeten  Sub Rel Stentor II ieg Maar voor helaas geen echte B&W THX..   ::)  Ben wel benieuwd hoe de echte klinken trouwens...  heb welleens de nautulliss beluisterd..  kennis van mijn schoonvader werkt voor een audioblad en toen mocht ik ze ook beluisteren.. echt heel mooi... tot ik de prijs hoorde :P  

DD2

#4
't is trouwens in het echt niet zo heel donker als op de foto..  de achtergrond is nl donker-bordeauxrood en niet zwart!

cinepaulis

#5
David,
Heel leuk speelgoed! Die MartinLogan center wordt niet meer gemaakt, toch ?
Hoe groot is je ruimte ?

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

DD2

#6
Er is nu een nieuw type center van Martinlogan.. lijkt er erg veel op,  maar de Stratos..??  die ik heb word niet meer gemaakt volgens mij.

Mijn ruimte is totaal ongeveer 6x8 (zolder) alleen heb ik een schuin dak een stukje uitbouw..  Maar al met al groot genoeg..!   Scherm zit op een voorzetwand zodat ik geen last meer heb van die schuine muur.!  tevens mooi opberghok..!  ;)  

SiR-ROUND

#7
Ziet er leuk uit!

1 dingetje:

Ik zie dat de center op de grond staat, weliswaar gekanteld geloof ik, maar wordt je geluidsbeeld voor niet beter als je hem tussen de tweeters van de fronts plaatst? Je hebt genoeg ruimte tot onderkant scherm nl.

Greetz.

DD2

#8
Moet nog gebeuren..  ik wil een kast maken waar mijn versterker ed in kan..  en de Center komt daar weer op te staan...    vlak onder mijn beeld

SiR-ROUND

#9
Allrighty then!!!

 :D

garmtz

#10
Gaaf zeg! Er zijn niet zoveel mensen met een MartinLogan center... ;)

Ik ken alleen de Logos, Cinema en Theater center speakers. De Logos is niet meer in productie. Ik heb zelf de Cinema. Ik zou willen upgraden, maar de Theater is vrijwel onbetaalbaar geworden... *zucht*  :'(

DD2

#11
ik durf ook bijna niet te zeggen voor welke prijs ik hem in hande heb gekregen..    zag een advertentie staan op marktplaats voor 500 gld..!!!!!  was 2 uur bij me vandaan ben er in 30 min heengereden  ;D  scheelde me even een klap geld!!  en ik moet zeggen ben er heel erg blij mee..  Man Had vol trots de Logos gekocht maar zijn vrouw vond het een straalkachel en paste niet bij het nieuwe interieur ed..  bla blabla.. ik gaf haar groot gelijk!!  ;)

ook leuk trouwens..  een vriend van mijn schoonvader is eigenaar van Xanadu! scheelt ook aardig wat!  ;) Moet binnekort even bij hem langs heb nu al kleine zuiltjes van Xanadu.. zat een bescahdiging op.. 300 gld.!  weet niet wat ze nieuw kosten maar heb me laten vertellen dat een setje rond de 6000gld zat..   ben dus nu al om 2 redenen heel erg blij met mijn vriendin   ze vind de kachel mooi en heeft goede connecties  ;D

SiR-ROUND

#12
dumb is met een b...

DD2

#13
:P  Ja das best wel dump van mij...  ::) laten we het er maar op houden dat het te vroeg was  ???
 ;Dieg  Thanx..!


SiR-ROUND

#14
Hehehehe...

t was ook opbouwend bedoel t d

 ;D

garmtz

Quoteik durf ook bijna niet te zeggen voor welke prijs ik hem in hande heb gekregen..    zag een advertentie staan op marktplaats voor 500 gld..!!!!!  was 2 uur bij me vandaan ben er in 30 min heengereden  ;D  scheelde me even een klap geld!!  en ik moet zeggen ben er heel erg blij mee..  Man Had vol trots de Logos gekocht maar zijn vrouw vond het een straalkachel en paste niet bij het nieuwe interieur ed..  bla blabla.. ik gaf haar groot gelijk!!  ;)
AAAAAARRRRRRGGGGHHHHH!!!

Leuk, van zulke forum-mensen. En mij dan niet inlichten!  :'(  Als je nog eens zoiets ziet... Ik vind namelijk zelf de Logos beter dan de Cinema. Wil je hem niet weer kwijt...? Cost no object... ;)

DD2

#16
eeeuh  nou neehj niet direct...  ;)  ben er eigenlijk heel blij mee.. Maar de Cinema is toch praktisch hetzelfde..?  (nou niet gelijk roepen van ok ruilen?  ;D)  Heb de Cinema nog nooit beluisterd eigenlijk.

Is het trouwens zo dat je de platen van een electrostaat moet vervangen om de zoveel tijd..? zo ja hoe weet je dan wanneer..?

garmtz

#17
Je zult binnenkort het verschil tussen de Cinema en Logos horen. De Cinema klinkt wat helderder en briljanter dan de Logos, maar dit kan juist wel eens bijten in de combinatie met andere MartinLogans. Wellicht juist een voordeel met normale speakers.

Panelen moeten ongeveer iedere 5-10 jaar worden vervangen. Als je rookt houdt het op na zo'n 2 jaar vrees ik. Als het geluid dof wordt weet je dat je de statoren moet gaan vervangen. Ze kunnen ook gaan ruisen. In dat geval moet je de panelen even stofzuigen...(echt!)  :)

jankees

#18
Waarzinnig gave ruimte. Ik wou dat ik zo'n ruimte had. Een koelkast erin en ik kwam niet meer naar buiten. Ik zie dat je geen hushbox gebruikt. Hoe is het met het geluidsniveau van de CRT?

DD2

#19
Als ik normaal film kijk stoor ik me er niet aan...   alleen soms in stille stukken hoor je de ventilatoren..  Ik ben nog aan het denken wat ik zal doen...  probleem met een hushbox is de warmte die blijft hangen en dan moet ik daar weer iets op verzinnen..  ;)  En tot nu toe stoor ik me er dus niet aan...  Dus denk dat het voorlopig gewoon zo blijft.!