Pro-video, alles over verschillende videosystemen

Started by eddy135, July 7, 2014, 17:29:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Job

Veel uren mee gespendeerd. Heb je er een edit controller bij?

Integra

Yep, die zat er ook bij, en een doos kabels + een rack, TBC's en Dropout compensators :P

Was gratis en ook nog in de buurt :P
Recorders zit wel wat werk aan... ze hebben 10 jaar stil gestaan... Nu dus vast vet en een hand vol zieke elco's op het servo board....
Helpen met inrijgen en wat geduld liet me een erg strak beeldje zien met volle bak op de RF meter. Voor VHS behoorlijk goed!
Binnenkort maar eens uitelkaar peuteren, schoonmaken en wat nieuw vet, elco's trekken en nieuwe er in en dan kijken of deze oude beesten uit 1986 weer een beetje in hun goede doen zijn :)
(ik vind ze schattig! :P )
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

#52
Weer een nieuwe aanwinst voor de hobbystudio....
Hoewel de Avid Adrenaline een pracht ding is, heeft ie voor mij toch 2 nadelen: z'n formaat en afhankelijkheid van specifieke software.
De Adrenaline moet nu plaats gaan maken voor de AJA-Kona LSe.
Deze kaart met breakout kabel bied eigenlijk dezelfde opties, echter is deze wel bruikbaar met bijna elke software én neemt geen extra ruimte in.  ;)
Al met al dus voor mij een stuk handiger.



Kaart ondersteund:

Composiet (CVBS): in/uit
S-Video (Y/C): in/uit
Component (Y/Pb/Pr): in/uit
Audio links + rechts (balanced): in/uit
AES/EBU (digitaal): in/uit
SDI: in/uit
Ref. video: in
RS422: remote

En vraagt erg weinig van de PC... is een heerlijke low latency kaart :)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

#53
Effe een tape voor een klant digitaliseren.
Erg makkelijk, de machine is te besturen met de PC.


On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Als de tape regelmatig gespoeld was en niet plakt;-). Anders ben je de l-u-l;-).

Integra

De tape heeft sinds eind 1988 in een kelder gelegen (er liggen nog meer)
Geen enkel probleem hoor ;)
Loopt prima, signaal is niet meer 100%, maar nog hoog genoeg om een goed beeld te krijgen :)
Klant was verbaasd van de kwaliteit (effe een stukje bekeken op een 107cm platbek TV :P )
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk


Integra

#57
Omdat ie er tóch staat, nog maar effe spelen met het beest....
Heb wat leuke tapes met videoclips ;D



On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

#58
En weer wat reserve recorders (ze beginnen schaars te worden)

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

#59
Heb er weer een Hi8 recorder bij... Ditmaal een pro serie :)
Sony EVO-9500P



On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

#60

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Huh, BTS en Betacam labels op dezelfde machine?

Integra

Ja, BTS is gewoon een merk, geen systeem ;)

Echter is in het geval van Betacam een Ampex, BTS of Thomson gewoon een Sony met een ander merkje ;)
Deze 2 Beta SP machines zijn dus gewoon Sony BVW-75 (BTS BCB-75 :P )  één PAL en één NTSC uitvoering :)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk


Integra

ja, niet dus :P  Gewoon ingekocht en een ander embleempje er op geplakt.
Aan de achterkant staat op de plakker bij het serienummer gewoon Sony BVW-75   Net als bij de Ampex en Thomson :P

Zo is er ook DVCPRO van Philips.... Gewoon een Philips plakker over het Panasonic embleem :P
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

Panasonic AJ-SD255 DVCPRO recorder.



En I.DEN IVT-9SPM Timebase Corrector met Drop-Out Compensator. Geschikt voor CVBS, Y/C en YUV.
Deze ondersteund ook U-Matic Y/C en kan van CVBS en/of Y/C naar YUV :)



On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

Sony J1 Betacam / Betacam SP / Betacam SX player (PAL/NTSC)





On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

#67


Zonder de recorder, want die heb ik al :P

Nu alleen nog op zoek naar een video monitor, waveform monitor en vectorscope om ook het bovenste vak te completeren. Mocht iemand iets hebben, laat het weten  :)

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Kost dat hedentendage nou nog wat? Ik weet dat de NOB ooit de liggende AEG bandrecorder op wieltjes voorraad had opgekocht, meen 35K (gulden) per stuk. Om verzekerd te zijn van voorraad, dingen verdwenen in opslag, daarna een aantal naar de Media Academy, waar ze ook weinig meer gebruikt werden en daarna bijna ongebruikt zijn weggegooid en dat is ook al weer jaren geleden, dus inmiddels is het allemaal weer schaars aan het worden?

Integra

Zo'n Sony C-Format betaal je snel meer dan 1000,- voor een "werkende" maar dan alleen de machine, geen console of toebehoren.
Ze worden schaars.
Koppen zijn nog nieuw verkrijgbaar, maar een upper drum met de 6 kopjes kost wél 3100,- excl. BTW   Voor een hobbyist niet interessant. Voor de meeste bedrijven ook niet meer.
Met mijn C-Format had ik mazzel...  150,- incl. toebehoren.  Had wel 15 jaar in een garagebox gestaan.  Tot nu toe is ie braaf :)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Ja, jaren geleden was Sony ook nog de enige bron voor koppen, ging om HDCAM koppen als ik de thread in een broadcast mailinglist goed herinner. Op een gegeven moment is een andere machine goedkoper dan nieuwe onderdelen, dan gaan mensen hamsteren, daarna stoppen ze en is het allemaal over en gaat het in de container. En als je het daarna nog wilt hebben...

Integra

#71
Vandaag een mooi dagje gehad.
Eerst naar Heiloo om een machine te checken, schoon te maken en uit z'n console te halen. De machine zat nog wel wat werk in voor ie weer naar behoren werkte. De Console is met mij mee naar huis gegaan, daar komt mijn (soortgelijke) machine in.  ;)
Daarna door naar Amsterdam om met een aantal mensen te kijken of we een B-Format weer bruikbaar konden krijgen. Gelijk ook nog effe naar een D2 machine gekeken  :tounge:
Een lange, maar geslaagde dag wat mij betreft!










On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Erik

Dat moet toch heel veel ruimte kosten als ik je materiaal zo zie. Zijn niet de kleinste apparaten vroeg me al af waar je het opsloeg.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Integra

Deze foto's betreffen niet mijn eigen machines.
Die staan namelijk gewoon thuis ;)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0