Pro-video, alles over verschillende videosystemen

Started by eddy135, July 7, 2014, 17:29:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Ik kreeg een rondleiding door de CTO van hoe heette het destijds, Multiview? Ze deden ook de play-out en master control room. Tape liep daar nog, bij de  introductie van de digitale play-out, kreeg hij de vraag huh hadden we geen back-up, nee men had nooit back-up gehad (wij zijn oud genoeg om de tesbeelden te herinneren, nu schiet die er alleen maar s nacht in MCR 1080i staat er dan), maar kunnen we dan het digitale signaal niet als back-up gebruiken, hij laten we de tape als back-up gebruiken. Nou je raad het al, toen ik er was hadden ze nog nooit naar de redancy tape hoeven schakelen. ZO lang geleden was dat nog niet. Dus tape liep er nog, maar alleen als back-up. In productie was nog wel veel tape. Bij NOS Nieuws worden de camjo's (deels?) nog steeds met een HDV camera op pad gestuurd.

Integra

Klopt, maar alles is toch anders dan ik voor ogen had...
Machines zoals 1"C waren niet echt meer in gebruik.. en juist dát zijn nu net zulke mooie apparaten ::)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

Vandaag binnengekregen:

Acron 505 Synchronising Pulse Generator



On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

En vandaag binnengekomen:

JVC RM-G870E  Edit controller





Met Graphic out



On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

Vandaag binengekomen:

Een Digital Betacam machine in perfecte staat:







And more to come  :D
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

donaldk

De Drums/heads zijn dus op. Je hebt weer een leuk speeltje. Goed stofvrij maken en het plastic doen glimmen (van die dashboard doekjes?).

Integra

Koppen op?

Pardon?  4000 uur is een makkie voor die machine. Velen draaien zonder problemen nog veel meer.
Signaal vanaf de koppen is perfect en het beeld en geluid is foutloos.
En glimmen hoeft ie niet... Werken moet ie :P
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Mooi, laatste keer dat ik verwijzingen tegenkwam was het 1500 of zelfs slechts 1000 uur voor revisie van koppen voor dit soort Sony's. Dus die zijn een keertje vervangen na ruim 4K uur. Want totaal staat op 5600. Dus die gaan jouw leven nog wel mee, mooi.

Integra

Kop uren staan op 1400... 
Deze machine heeft enkel standby gestaan en nooit in actie geweest.

Slechts 21 keer een tape ingeregen, en eigenlijk nooit een tape gespeeld of opgenomen. Totaal dus 1400 uur van z'n leven een tape in z'n mik gehad, wachtend op een opname of weergave commando...
Ik heb nog een player staan welke de originele koppen inmiddels ruim 9000 uur achter de rug hebben. Niets mis mee.

Wél is het zo, dat bij de omroepen en vele productiebedrijven vaak preventief na een vast aantal gegarandeerde uren de koppen werden vervangen om zeker te zijn dat de machine altijd goed zou zijn.
Maar in vele gevallen kunnen koppen vaak véél langer me dan aangegeven (zie het als de distributieriem van een auto.... hij word gegarandeerd voor een bepaalde tijd of aantal kilometers. Meestal kan zo'n riem nog véél langer mee.... Echter kan het ook mis gaan met alle gevolgen van dien.
Nu loop ik weinig risico met de koppen, dus doordraaien tot ze ophouden :P

De normale interval voor een koppenwissel bij de DVW500 serie digibeta van de 2e generatie (serienummer beginnend met 1 of hoger) is volgens het boekje 4500 uur. En ik heb nog wel voorraad ;) (zijn ook nog gewoon nieuw verkrijgbaar)

Voorlopig zal ie het nog wel effe volhouden (en het is maar hobby, dus de uren gaan niet zo hard :P )
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Ja jij kunt het je veroorloven om ding gewoon op te draaien, als ie een tijdje stil staat is dat geen probleem, je hebt geen kritische toepassing. En jij draait die uren nooit op. Je hebt dus echt een mooi speeltje in huis.

Integra

Zo zie ik het ook ;)
Als die dingen moeten werken voor je brood is het natuurlijk van belang dat ie ten allertijden betrouwbaar is.
;)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Job

Quote from: donaldk on December 17, 2014, 20:39:17
Mooi, laatste keer dat ik verwijzingen tegenkwam was het 1500 of zelfs slechts 1000 uur voor revisie van koppen voor dit soort Sony's.
Dat lijkt me stug.
http://www.matrixav.com/reference/periodic_maintenance_dvw.htm

QuoteDus die zijn een keertje vervangen na ruim 4K uur.
Er staat ook een -r achter, dus die zijn inderdaad eens gereviseerd.

Integra

Niet helemaal... Die -R teller kan gereset worden na eventuele revisie. de anderen niet. Dus als beide tellers exact gelijk zijn, is er geen spraken van revisie en draait ie dus nog met de originele koppen
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Job

O ja.
Anyway: vooral gefeliciteerd met het nieuwe speeltje. Een van de mooiste machines die ze ooit maakten.

Integra

Qua functies zéker. Verder werken ze gelijk aan de vertrouwde BVW60/70 serie SP's :)
Maar m'n all time favo blijft toch m'n BVH-3100 :)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Job

Die BVH is geiler, true. :)
Maar DVW's voelden gewoon heel solide. Inderdaad BVW-style, maar dan digitaal en dus betere beeld- en geluidskwaliteit. Daarmee ook sneller, bijv. door Pre-read. En de donkere look vond ik nogal wat beter dan de off-white BVW's.

Integra

Ik moet eigenlijk nog wennen aan de kleur....   PVW serie had dat ook, maar dat vond ik niets...
Gek genoeg is Beta SX weer pisgeel P
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

Stapel van vandaag

Stapel MII machines




Met boekjes en 2 XLR verloopjes :P




2 dozen MII tapes




Een SVHS Dock recorder met playback adapter






On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Wow, MII was 20 jaar geleden al commercial (dus niet Broadcast=Professional, maar stapje lager) legacy, nog niet eens oud toen en dus niet afgeschreven, maar wel achterhaald (aan het raken), jij had het liefst die hele AMPEX fabriek leeggekocht, spul was aan de straatstenen niet kwijt te raken destijds. Heb je al een loods gevonden voor je museum, het gaat hard, zo. Die bovenste is cosmetisch in de beste staat, ziet er nog goed uit.

Leuk JVC setje. Heb je trouwens ook D9?

Integra

De bovenste MII is van oorsprong wel broadcast, maar inderdaad helemaal verslagen door Beta SP en kort daarna de Digibeta en de rest.
De onderste 2 machines werken perfect maar hebben aardig war uren gelopen.
De bovenste heeft slechts 2 drum uren!  Maar er mankeert het een en ander aan (eens kijken of dat opgelost kan worden....    heb er nog veel meer :P )


D9 heb ik een defecte recorder van gehad, en een goedwerkende player... beide verkocht. Wil nog wel eens een goed werkende D9 recorder hebben (heb nog nieuwe tapes liggen)

En zo zijn er nog vele systemen. Echter de machines moeten niet te idioot groot worden.....   Een D1 kan ik bijvoorbeeld gewoon echt niet plaatsen... laat staan een Quadruplex :P
B-Format staat mij niet echt aan. C-Format wél, heb ik ook staan en wil er nog wel eens een bij hebben, maar dat moet dan wel een BVH-3000 of BVH-3100 zijn :P

BVU950 wil ik ook nog eens een stel van hebben...   Beta SX... noem maar op...   Leuk voor de verzameling en hobby.
Ook oudere camera's vind ik geweldig, liefst de dockable modellen, body en recoder.

De spullen staan in principe in m'n hobbystudio op de zolder....   Word aan gewerkt :P
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Over camera's gesproken, ik wist dat niet, maar hoorde dat toen ik langsliep en even bleef hangen bij de introductie van nieuwe producten van GV, tjonge ik zou zweren dat het 2013 was, maar blijkt alweer een jaar langer geleden, Camera was ontwikkeld in Breda, Thomson heeft in diverse stappen zo'n beetje heel Philips, Broadcast divisie overgenomen, alleen de STBs gingen later op in Pace, maar nooit gedacht dat ontwikkelhart en productie in Nederland was gebleven.

http://www.grassvalley.com/news/press/releases/view/1703-grass-valley-launches-new-ldx-series-of-high-quality-upgradeable-cameras

Integra

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

#48
Vandaag weer een mooie aanwinst:

Avid Adrenaline breakout box.



Werkt super.
Kan ik eindelijk ook compressievrij component en SDI capturen :)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

En weer wat erg oude meuk....   (maar nog waanzinnig goed beeld voor een VHS!)



On rare occasions, technology produces something close to perfection!