Pro-video, alles over verschillende videosystemen

Started by eddy135, July 7, 2014, 17:29:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eddy135



en



Tsja... hobby ::)

Quote from: Integra on July  7, 2014, 14:02:34


en



Tsja... hobby ::)

Mooi hoor, die Fostex. :music:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

donaldk

Die Sony is een compact casette speler? Voor een D1 of Digibeta is ie een beetje klein, lol.

Integra

Quote from: donaldk on July  7, 2014, 21:43:22
Die Sony is een compact casette speler? Voor een D1 of Digibeta is ie een beetje klein, lol.

Die Sony onder op de foto is een DigiBeta speler (DVW-510)
Cassettes die er voor liggen zijn DVCPro large :P )
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Alleen speler, daarom is ie zo klein, een recorder, vooral een HD-Cam is een stukkie groter die wegen 60(+?) kilo. Leuk spul hoor.

Integra

Quote from: donaldk on July  8, 2014, 02:02:20
Alleen speler, daarom is ie zo klein, een recorder, vooral een HD-Cam is een stukkie groter die wegen 60(+?) kilo. Leuk spul hoor.

Klein?  De recorder heeft dezelfde maat ;)
19" breed (met rack oren), 5 units hoog, 52cm diep. 32 kilo

Maar dat staat natuurlijk niet in verhouding tot mijn grootste pro-video trots (73 kilo):



Mijn streven is om toch zoveel mogelijk audio en video systemen te bezitten.... Echter op video gebied is er zó veel (en het recente spul is vooralsnog voor mij onbetaalbaar)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Ja, broadcast en commercial video, ieder merk had op zijn minst twee of drie systemen gelijktijdig  en voor de beeldkwaliteit hoef je het niet te doen, gewoon een al dan niet gehackte camera met een uncompressed output en een HDD of pc met software eraan, of een high datarate codec in de camera en je hebt beter dan een vintage SD broadcast systeempje.

Integra

Het gaat mij dan ook om het kunnen overzetten van media ;)  Daar zul je toch de apparatuur voor moeten hebben.
Van sommige "oudjes" is de beeldkwaliteit overigens nog echt verbazend! Maar zelfs broadcast HD uit de jaren 80 en 90 is inmiddels wel achterhaald...  (nog wel goed om aan te zien)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

#7
Ligt er aan of je analoge of digitale HD hebt, ik heb in '96? in de NOB truck gestaan die naar Atlanta was geweest, hadden ze een analoog Philips tape en een nieuwer Philips Digitaal Tape systeem, groot verschil in kleur intensiteit, contrast, vanwege taperuis en signaalmenging(?) in het analoge systeem. Ze wisselden van analoog naar digitaal en terug op de grijze Philips CRT in de desk. Ook is er een hoop aan restauratie mogelijk. Als je nu weer van een oude distributietape afspeelt... Vorig jaar een oude aflevering gezien bij de KRO van Inspector Dalgleish, jaren tachtig traag, okay, maar geluid en beeld zo flets... Als je All Creatures Great and Small bekijkt op Nostalgienet, dan is de video (eind jaren 70/mid 80) nog zeer goed.

Analoge tape moet je eigenlijk elke drie maanden ofzo doorspoelen, om doordrukken te verkomen, digitale tape hoogstens om vastplakken van de tape onder druk tegen te gaan.

VTEC_genieter

Wat een joekel is die Sony :)
Maar er zijn ook best wel veel mensen die nog wat oude tapes hebben naast VHS, zeker van hun voorouders, die willen hun tapes laten overzetten naar digitaal op een CD/DVD ;)

Dan heb jij de oplossing voor ze!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

AlphaMale

Quote from: donaldk on July  8, 2014, 02:02:20
Alleen speler, daarom is ie zo klein, een recorder, vooral een HD-Cam is een stukkie groter die wegen 60(+?) kilo. Leuk spul hoor.

Een kleine correctie: de standaard DigiBeta's zijn allemaal hetzelfde, zowel player als recorder zijn 4 RU eenheden hoog. De HDCAMs zijn 5 RU hoog.
(bij DigiBeta zit er enkel variatie in hoogte voor het hebben van alleen meters of ook een LCD scherm, zoals oa. de DVW-500P (5RU)).
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Integra

Standaard Beta SP (BVW en PVW) en Digi Beta (DVW) is 5 units hoog, de UVW serie Beta SP is 4 units.
HD-Cam is er ook in 5 units (zelfde maat als een standaard digi) maar ook een maatje hoger.
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

AlphaMale

Quote from: Integra on July  8, 2014, 16:59:35
Standaard Beta SP (BVW en PVW) en Digi Beta (DVW) is 5 units hoog, de UVW serie Beta SP is 4 units.
HD-Cam is er ook in 5 units (zelfde maat als een standaard digi) maar ook een maatje hoger.

Ik blijf erbij dat de meeste DVWs 4 hoog zijn (voetjes niet meegerekend).  SPs gebruiken we lang niet meer, dus kan ik niet bevestigen.
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Integra

#12
Ik heb er 6 en zowel na meten als na het kijken in de boekjes kan ik garanderen dat de DVW500, DVW510 en DVW522, (allen standaard Digital Betacam machines) 5 units hoog zijn ;) (zonder voetjes)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

eddy135

Wat een eer dat dit topic op mijn naam staat, als bezitter van hooguit een Hi-8 camcorder... :clapping:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Job

Quote from: donaldk on July  8, 2014, 02:02:20
Alleen speler, daarom is ie zo klein
Even groot als de DVW-500 recorder. Stuk minder klein dan de foto doet vermoeden. Gewoon 19" breed. Heb er ook 1 in de kast (A500P). Een HDW-F500 (HDCAM) is even breed, stukje hoger volgens mij, maar huidige DigiBeta-, HDCAM- en HDCAM-SR-machines zijn vlgs mij even groot als deze DVW510.

Integra

Quote from: eddy135 on July  8, 2014, 20:43:31
Wat een eer dat dit topic op mijn naam staat, als bezitter van hooguit een Hi-8 camcorder... :clapping:

Die zijn wél geld waard als ze goed zijn! :P
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Integra

Quote from: Job on July  8, 2014, 21:14:03
Even groot als de DVW-500 recorder. Stuk minder klein dan de foto doet vermoeden. Gewoon 19" breed. Heb er ook 1 in de kast (A500P). Een HDW-F500 (HDCAM) is even breed, stukje hoger volgens mij, maar huidige DigiBeta-, HDCAM- en HDCAM-SR-machines zijn vlgs mij even groot als deze DVW510.

Bij Sony járen standaard geweest ;) 5 units hoog voor Umatic, Umatic SP, Betacam, Betacam SP, DigiBeta, Beta SX....
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Integra

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Job

Quote from: Integra on July  8, 2014, 22:53:56
Bij Sony járen standaard geweest ;) 5 units hoog voor Umatic, Umatic SP, Betacam, Betacam SP, DigiBeta, Beta SX....
Heb ook nog een BVU-950 staan, en heb nog 3-machinemontageles gehad met een BVH2000 als recorder.

Integra

Daar wil je niet toevallig van af he? die BVU ::)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Job

Quote from: Integra on July  8, 2014, 23:55:44
Daar wil je niet toevallig van af he? die BVU ::)
Niet op hele korte termijn, maar PM me anders even.

Integra

#22
Ik ben overigens gewoon een verzamelaar en gebruik het voor de hobby.
Altijd op zoek naar meer ;D

Al laat ik sommige apparaten tegenwoordig wel gewoon staan...
Alle low band U-Matics bijvoorbeeld... daar heb ik er zó veel van!
SP's zijn dan weer wél welkom. Betacam UVW serie hoef ik ook niet, maar BVW mag altijd, PVW.... alleen als het gratis is :P
DVW's DSR's  Daar zou ik graag nog meer van hebben, misschien nog een extra DVCPro...   ach ja. Er word genoeg aangeboden.
Wil er nog dolgraag een BVH-3100 bij hebben, maar die vind je niet snel, en áls..... zéér prijzig.
Gelukkig werkt mijn exemplaar nog perfect :)

Digital-S / D9 heb ik gehad, maar enkel een player... ik wil tenminste een recorder hebben, dat mag aangevuld worden met een player.

Voorlopig heb ik aan systemen:

Betacam
Betacam SP
Digital Betacam
Umatic
Umatic SP
MII
1" C- Format
DVCPro
DVCAM
SVHS
Laserdisc (ja, pro machines)

Semipro/consument:

Betamax
V2000
Video 8
Video Hi8
Digital 8
DV/miniDV
¼" VT (akai systeem)

Veel van deze systemen zowel PAL als NTSC.
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

donaldk

Alleen nog geen HD-Cam. Ook nog geen Betacam-SX.

D9 was JVC systeem toch?

D2 Panasonic

Ik weet nog dat ik de liquidatieaankondiging zag van AMPEX.

Dat mooie antieke spul uit de NOB truck die ik eerder noemde.

Philips Vision 1250 recorder? Al kwamen de demo's op de Firato van een gemodificeerde CD-i speler, dus geen idee of ze er waren.

Mark Schubin 'vertelde' ook eens dat het HD systeem waarmee hij begon opera's te registreren, tape had van 2000 dollar per uur. Dat was dacht ik ook jaren 90. Dus niet jaren 70 Hi-Vision, want daar heeft ie bij NHK ook nog meegewerkt in '74. Ja de ene keer ben je stokoud en dan denk je hey toen was ik net geboren...

Integra

Toen ik op school zat, wilde ik achter de schermen bij de TV werken, met de recorders...
Toen ik van school kwam, was tape aan het verdwijnen en werd het meeste al middels computer gedaan....

Zo ook in de geluidsstudio's...

Uiteindelijk dus maar zelf een hobby ruimte gestart met de oudere pro audio en video apparatuur waar ik toen zo graag mee had willen werken...

Echter sommige dingen ga ik echt niet kwijt raken hier....

Maar geef toe, Mama video is wel erg imposant!:



ja, ik ben niet zo groot (1,70)  ::)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!