Beenius zijn setup

Started by Beenius, July 8, 2014, 13:48:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beenius

.

Spijkie

OP welke versterker heb je de speakers gehoord waar je zo enthousiast over was? Dat lijkt me een goed uitgangspunt, het is vaak de combinatie die het plaatje kloppend maakt. Je leest op het forum vaak genoeg dat er iets word gekocht en dat de combinatie dan niet zo fijn meer is.

Hoor graag welke versterker het is waar je mee hebt geluisterd.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Beenius

#2
.

Mitch--

#3
Maar je hebt toch twee speakers? Waarom kijken naar een reciever, of wil je in de toekomst naar surround gaan? Ik zou namelijk bij stereo altijd voor een stereo versterker gaan, en die van Yamaha zijn erg goed. Vriend van mij heeft er net een gekocht, de Yamaha A-S700, en die klinkt heerlijk! Is dat niet een handiger idee in plaats van een reciever? Ik vind zelf in stereo een echte stereo versterker doorgaans superieur klinken in de vergelijking met een surround reciever.

Kwa kabel zou ik een goede kwaliteit kabel kopen die in verhouding is met je set, kabels van Canare zijn betaalbaar en gewoon goed, ook bijvoorbeeld de Linn K-20 is een kwalitatief prima kabel die niet meteen je hele portemonnee leeg trekt, en je nog genoeg over houd voor een mooie stereo versterker! ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Beenius

#4
.

Mitch--

Ik snap inderdaad wat je wilt bereiken! Zo ben ik ook begonnen, en is een leuke zoektocht! :)

ALs je wilt streamer op stereo niveau zou ik zelf kiezen voor een aparte streamer met een mooie stereo versterker, is iets meer future proof in mijn ogen. Tsja het wattage verlies zou ik me niet teveel mee bezig houden, surround recievers zijn gebouwd voor het versterken van surround geluid, en daarmee komt meteen zijn zwakte aan het licht ;) , muziek weergave in stereo zijn ze gewoon niet voor gebouwd en lever je dus in op kwaliteit. Alle extra functies die in surround nodig zijn 'draaien' mee in de versterker zonder dat ze ook maar iets toevoegen, maar ze snoepen wel allemaal een stukje voeding weg die juist zo belangrijk is in stereo. Als je al deze functies niet hebt, blijft er van de hele 'pizza' verdeling meer over voor muziek weergave in stereo!

Mocht je naar Yamaha blijven kijken, in de markt hier staat een perfecte set te koop! Een stereo versterker met een cd-speler/streamer, alle mogelijkheden die je zoekt zitten erin! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143250.0
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Beenius

#6
.