Last vegas

Started by SV..S, July 5, 2014, 00:48:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zymotic


SV..S

Quote from: W.Otter on July  6, 2014, 14:07:39
maar het is wel van óns!


nou daar is niks van mij bij, hooguit wat braaksel  :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

W.Otter

dit heeft allemaal betrekking tot deze ene film  :tongue2:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Siddartha

t maakt in ieder geval iets los! :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Teejoo

#29
Gisteravond gekeken: ik vond het een erg leuke film! Ik vond hem prima in balans, totaal niet overdreven zoals hier door sommigen geschetst.

Inderdaad leuk om te zien dat er mensen zijn die vanwege deze film helemaal ontsporen over Amerikanisering... Volgens mij hebben we veel grotere problemen in de wereld. Alsof wij het hier allemaal zo goed doen en zo'n fantastisch volk zijn... Juist het feit dat wij altijd maar denken dat wij het hoogste woord moeten hebben en altijd maar vooral onze mening denken te ventileren zijn echt geen fantastische kwaliteiten. Ga maar eens op vakantie: Hollanders pik je er zo uit. En ondertussen elkaar niets gunnen wat de ander ook niet heeft (nivelleren!), want stel je voor als je boven het maaiveld uitsteekt.

Inzake Amerikanisering bepaal je tenslotte voor een groot deel zelf hoe je hiermee omgaat. Als je je zo'n zorgen maakt blijf je toch gewoon in je NL eco-huurwoning, met (NL-belasting gesubsidieerde) Prius in de garage, zonder internet, facebook en google, Volkskrantje op tafel lekker luisteren naar Frans Bauer op de achtergrond om te genieten van de oer-Hollandse cultuur.. Of gewoon emigreren naar Frankrijk, daar zijn ze erg goed met het tegenhouden van de Amerikanisering  ;D.

Maar het is dus een aan te raden film!

Xstream

#30
Het ging mij meer om de reactie dat kleine dingen, zoals een film, 0,0 invloed hebben. Onder 't mom van "het is maar ... "
Maar het zijn juist die dingen die mensen stap voor stap een richting geven. Wat je doet bepaald nou eenmaal je identiteit. Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat mensen dat niet inzien. Het gaat me dan dus echt niet meer om deze film.

Ik heb totaal geen probleem met jouw opvatting, het lijkt erop dat jij er "wel" over nadenkt. Ik moet er ook niet aan denken, Frans Bauer luisteren, ugh.
De tendens die ik waarneem is dat we steeds meer een Amerikaanse opvatting krijgen waarbij we gevoed willen worden met wat we "moeten vinden" en steeds minder zelf lijken na te denken onder 't mom van entertainment of hersenloosheid. Zelfs het nieuws wordt steeds minder waarheid en steeds meer sensatie.

Dat betekent nog niet automatisch dat ik de NL cultuur top vind, maar ook zeker niet wat jij afschildert. Overigens is bijv. die Prius juist zo'n Amerikaans ding. Een schijnwerkelijkheid creëren die "zogenaamd" de wereld verbeterd. Daar zijn de Amerikanen een ster in. Want naast die Prius rijden ze gewoon nog een V8/V12 SUV. Of dat een hele buurt zich opwind omdat iemand z'n gras 3 dagen niet heeft gemaaid, terwijl ze verder 't liefst negeren dat de helft van die buurt vol aan de crack zit. Ik kijk in elk geval m'n ogen uit als ik in Amerika ben. En verbaas me dan ook dat wij daar zo graag op willen lijken, want we nemen steeds meer dingen over.

Zelf vond ik deze film echt voorspelbaar en te politiek correct. Het gaat mij dan ook niet om wat je ervan vind, maar de reactie van de mensen op een mening. En dan met welk argument ... Ik wilde daar alleen meer wat meer inhoud bij geven, want van die nutteloze "ik vind" zonder onderbouwing heb ik ook een broertje dood aan. Dus heb veel meer met jouw post :) Al wijden we inderdaad wel veel af van de film :) Maarja, dient die toch nog een doel :D

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

daanvanduif

Door alle reacties word tik toch wel benieuwd, vanavond maar eens kijken!
Corazón

Teejoo

Quote from: daanvanduif on July 11, 2014, 14:16:07
Door alle reacties word tik toch wel benieuwd, vanavond maar eens kijken!
Kijk, dat willen we bereiken! Veel plezier! Had ik al verteld dat hij ook romantisch is  ;D

MVG

Naar aanleiding van dit topic zojuist deze film ook maar eens aangezet. Nog geen half uur bezig en nu al leuk. Wat nemen sommigen een film toch serieus. Dit is toch gewoon lachen en kijken met een grijns!

riwi

Erg vermakelijke film vond ik. Goed om de oude garde acteurs weer eens in actie te zien. Kevin Kline had ik lang niet gezien en moest wel even terug denken aan A Fish Called Wanda :)
Een soort Expendables maar dan een stuk beter uitgevoerd.

Amerikanisering? Wat een bull shit ;)