Versterker op PMC twenty 22 speakers

Started by duf, July 4, 2014, 13:40:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

duf

Hallo,

Ik heb vorig jaar een set PMC twenty 22 gekocht (en de centerspeaker) en versterk deze op een Marantz SR7001. Op zich een prima geluid maar ik merk toch dat deze speakers wat meer vermogen nodig hebben. Als ik muziek hard wil spelen dan moet het volume behoorlijk open. Dat werd ook al gezegd / verwachting uitgesproken bij de dealer. Hier luisterde ik op een Bryston (beetje te duur voor mij) en dat was toch wel heel aangenaam en het lijkt of ik nu toch wat details mis t.o.v. die luistersessie. Nu vroeg ik me alleen af of het zin heeft een andere receiver (bijvoorbeeld nieuwe Marantz, Anthem of Arcam) daarvoor in de plaats te zetten met meer vermogen of kan dat beter een aparte eindversterker zijn.

Ik weet dat dit al vaker is gevraagd en dat het beste is om te luisteren, maar het leek me aardig om ervaringen van andere PMC eigenaren te horen met hetzelfde "probleem". Dan kan ik me wellicht beter oriƫnteren. Mijn Marantz heeft volgens specs nu 110 x 7, maar gaat een andere receiver met bijvoorbeeld 180 x 7 hier echt een groot verschil in maken.
PMC Twenty 22, SVS PB-2000 Pro, Arcam FMJ AVR850, Marantz DV7001, Synology Nas, Kingpin tab240, JVC N5, Zappiti One 4K SE, Kimber speaker cables, Audioquest HDMI cables

garmtz

Het ligt aan de algehele kwaliteit van de receiver... Alleen een zwaardere/stabielere eindversterker geeft je denk ik niet wat je zoekt... Staar je ook niet blind op vermogenscijfers. Die zeggen nagenoeg niets over de geluidskwaliteit of stabiliteit van een versterker. Een Anthem MRX710 of een Arcam zou denk ik een goede step-up kunnen zijn.

duf

Ik heb weinig kijk op de interne techniek van receivers / versterkers, maar wat maakt een Anthem of Arcam dan zoveel beter dan een Marantz of Denon die iets goedkoper is. Welke onderdelen / techniek maken het verschil. Of is dat het geheim van de smid.
PMC Twenty 22, SVS PB-2000 Pro, Arcam FMJ AVR850, Marantz DV7001, Synology Nas, Kingpin tab240, JVC N5, Zappiti One 4K SE, Kimber speaker cables, Audioquest HDMI cables

fasteddie


Sirius666

Quote from: fasteddie on November 17, 2017, 09:57:20
En hoe ben je nu verder gevaren?

Ik ben ook wel benieuwd wat er in de 3 voorgaande jaren allemaal is gebeurd :D

fasteddie