macbook wifi probleem

Started by Mauclau, July 1, 2014, 20:08:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mauclau

hoi,
mogelijk weet iemand het antwoord hier.
Sinds een paar dagen heb ik op mijn MB Air het probleem dat mijn verbinding met internet wegvalt (via Time Capsule, laatste nieuwe).
Wifi icoon geeft aan dat ik verbonden ben met eigen netwerk en tegelijk gaat werken op ipad gewoon zonder probleem en bijft sonos bijvoorbeeld gewoon doorspelen, dus internetverbinding is er wel........
Na 1 minuutje werkt het weer ineens, heel bijzonder....

Iemand misschien een idee?

thanks!
Maurice

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

alexander2

Caffeine installeren dan maar.

Rusher

Lijkt op teveel storing in de buurt. Probeer eens in de router een vast kanaal te kiezen, liefst welke niet bezet is.

Rusher

Sonos maakt eigen netwerk, maar het feit dat de iPad wel stabiel blijft, is vreemd. Dan zou het toch niet aan het kanaal liggen.... euhhmm...

mijkie

#5
het kanaal kun je eenvoudig ff bekijken via dit progje ...

http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

VlisChris

Ik lees even mee. Hier wil mijn MBP af en toe ook moeizaam doen met zijn wifiverbinding. En daar heb ik ook nooit een oplossing voor gevonden :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mauclau

Thanks voor de tip, ik ga er ff mee aan de slag, ben niet zeker dat dit het probleem oplost aangezien bij mij niet het uitroepteken in het icoontje opkomt, maar gewoon vol verbinding blijf houden.
Zal laten weten of het werkt.

gr maurice

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

alexander2


garmtz

Toevallig niet nog een andere router in het netwerk als tweede DHCP server?

Mauclau

Haha, ja hoor er is nog verbinding.
Heb de truc uitgevoerd, helaas geen verschil. Had ik verwacht omdat ik het wifi symbool gewoon " aan" zie en niet met het uitroeteken erin.
Vage klacht is het, nu vanavond ook weer om de paar minuten, gelijk de phone erbij en ja hoor, daar werkt wifi prima...

Vreemd, heel vreemd

Mauclau

Quote from: garmtz on July 14, 2014, 21:34:57
Toevallig niet nog een andere router in het netwerk als tweede DHCP server?

Nope, niets veranderd in huis / installatie / settings....

road rebel

Ik had hier ook last van uitval en sinds het gebruik van vaste ip's voor de computers gaat het een stuk beter. Er bleek regelmatig conflict tussen Windows, iOS, OSX en android. Dat zou niet mogen met dhcp maar toch leken iOS toestellen heel "agressief" in het gebruik van reeds doorgegeven ip adressen.

Ik gebruik 3routers :
-die van de provider als DSL modem, verder alles uit.
-time capsule als dhcp/nAT met WiFi voor beneden en als printserver.
-asus rt ac66 als wifi accesspoint met WiFi voor boven en buiten.

Bij mij was die uitval overigens enkel bij gebruik van WiFi van de asus.