Te koop topic

Started by chansig, July 1, 2014, 09:40:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexander2

Je begrijpt het niet beste.
ik apprecieer je inbreng welke prominent aanwezig is op dit forum in vrijwel elk topic.
Daarom vind ik het opmerkelijk dat jij dit verzoek doet.

Dit is een forum en het begint er steeds meer op te lijken dat vrijwel niemand meer weet wat een forum betekent.
Het is juist die interactie die het aantrekkelijk maakt zo ook in een verkoop topic.
Het is toch leuk om te lezen waarom iemand iets verkoopt, wellicht dat hij iets wil upgraden.
Je ziet heel vaak...waarom...en er ontstaat iets waardoor andere leden weer op inhaken.
Dat is dus de bedoeling van een forum zoals dit.
Zoals je leest er zit niets achter Hans je maakt het groter dan het is.





chansig

Het kwam inderdaad totaal anders over en dan met name in de totale context van het bericht komt het niet over dat je het eigenlijk als compliment bedoelt.

Zullen we weer verder gaan ?

Gr Hans

Quote from: alexander2 on July  1, 2014, 13:55:54
Eigen inbreng in de loop der jaren wel is gelezen?
Staat bol van opmerkingen die absoluut niets te maken hebben met het product.
Wat wil je nu eigenlijk, je eigen mond snoeren?

Begrijp mij niet verkeerd Hans je hebt een bepaalde persoonlijkheid die je graag deelt laten we het daar maar op houden maar als iemand dit voorstelt dan is het wel heel vreemd om jouw naam te lezen.
Nogmaals het is een forum en geen anoniem marktplaats, interactie is juist de kracht van een forum dat houdt het scherp.
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexander2

Quote from: chansig on July  1, 2014, 17:49:48
Het kwam inderdaad totaal anders over en dan met name in de totale context van het bericht komt het niet over dat je het eigenlijk als compliment bedoelt.

Zullen we weer verder gaan ?

Gr Hans

YEP het aluminium hoedje mag van het hoofd verwijderd worden. ;)

Kwabbernoot

Quote from: chansig on July  1, 2014, 09:40:59
Mogelijk al vaker voorgesteld...maar is het een idee om de verkooptopics alleen voor de TS toegankelijk te maken ?

Soms vervelende discussies, vaak onzinnige opmerkingen, soms goedbedoelde tips...en daardoor soms 3 pagina's lange verkooptopics waar je doorheen moet worstelen omdat er soms ook wel eens iets zinnigs tussen kan staan.

Vragen/opmerkingen kunnen dan gewoon via de pm.

Gr Hans
Mwoah, dit vind ik niet zo'n geweldig idee. Zoals je zelf al aangeeft staat er ook wel eens iets zinnigs tussen, dat ga je dan dus ook missen.
Om niet het hele topic door te hoeven lezen is het wellicht een beter idee als de TS de openingspost gewoon goed bijhoudt. Dus komt er iets zinnigs voorbij, verplaatsen naar de openingspost.
Dat is wellicht nog beter ook voor de verkopende partij. Komt zijn topic ook vaker weer boven aan te staan.

Groeten...

chansig

#29
Mag ik nog een algemene reactie vanuit het moderator team verwachten ? Of sterft de vraag een schone dood in de vergetelheid ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778


alexander2

Laten we een poll houden en de uitslag is bindend.

Perfectionist

Ik ben ook niet voor, het is een forum en geen marktplaats.
Een beter forum begint bij jezelf.

Jeroen de Waal

Ik kan hier wel op reageren en begrijp de verschillende standpunten denk ik wel.

Voor het overzicht zou het een ideaalbeeld zijn om enkel het bericht van de TS'er te zien in een verkooptopic.
Echter zie ik zelf wel de toegevoegde waarde van feedback van mogelijk geïnteresseerden. Door rechtstreeks in een verkooptopic vragen te kunnen stellen over een product is er een directere communicatie tussen verkoper en potentiële koper. Daarnaast kunnen eventuele antwoorden van de verkoper in zijn verkooptopic ook zinvol zijn voor geïnteresseerden.

Wel kijk ik positief naar de mogelijkheid om in de Markt leden rechten te geven om hun eigen verkooptopic te onderhouden. (berichten wissen die volgens de verkoper niet van belang zijn, enz.)

Ook ga ik naar de mogelijkheid kijken om verkooptopics meer te structureren mbv standaard invulvelden, selectiemogelijkheden, enz.

Dit gezegd hebbende is mijn mening en niet de mening van het gehele administratorteam.


Jeroen.

chansig

Quote from: alexander2 on July  5, 2014, 13:02:43
Laten we een poll houden en de uitslag is bindend.

Lijkt mij een prima idee.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Lijkt mij een slecht idee.

Groeten...

Erik

#36
Quote from: Jeroen de Waal on July  5, 2014, 13:11:05
Wel kijk ik positief naar de mogelijkheid om in de Markt leden rechten te geven om hun eigen verkooptopic te onderhouden. (berichten wissen die volgens de verkoper niet van belang zijn, enz.)
Jeroen.
Lijkt me slechte zaak eerlijk gezegd. Juist als iemand de zaken te "rooskleurig" voorspiegelt kan er nuttige informatie aan topic toegevoegd door vragen te stellen of meer info toe te voegen. Hierdoor komt alles weer in proportie. In jouw voorstel zou een verkoper alle kritiek kunnen verwijderen en een ander met een probleem kunnen opzadelen die alleen met extra geld is op te lossen cq hij kan zijn koop meteen weer proberen te verkopen.

Het forumbewind zie ik dan al meteen dat is niet onze zaak, zoek het zelf maar uit. Is dat echt de richting die men op wil?  :embarassed:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

#37
gewoon topic alleen toegankelijk voor TS, alle vragen per PB

scheelt gelijk een gigantische hoeveelheid posts in de markt van Joris & Chansig want die voelen zichzelf ook nog steeds "de stadwachters van de markt", altijd iets te zeuren en toch nog even aangeven dat ze geen interesse hebben  :D

JBL PRX Power!

chansig

Toevallig zag ik een 3 TB harddisk staan...mogelijk interesse alleen stond er geen vraagprijs bij. Dus inderdaad maar even gevraagd.

Ik denk dat als je feitelijk gaat kijken wie wat post in de te koop topics (slotje erop, vraagprijs vermelden, foto erbij, wat een mooi ding etc) je wel eens een heel ander (meer realistisch) beeld kan krijgen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

ik denk gewoon geen helpende handjes, zowel niet goed als kwaadwillend, heb je ook geen prijsdiscusies, iedereen heeft google, dus al die subtiele opmerkingen iedere keer hoeven echt niet.
je hoeft er geen slotjes op te zetten, je kan het markt forum zo configureren dat alleen de TS kan replyen. hebben zat andere fora ook
dan tevens de markt uit de query van nieuwe berichten, hoeft men ook niet meer te bumpen.
komen de verveelde stadswachters ze ook niet meer tegen in hun nieuwe berichten en hoeven zij dus ook niet meer te reageren

3 vliegen in een klap.
JBL PRX Power!

Kwabbernoot

Plus een mogelijke wildgroei aan andere topics waar mensen gaan vragen naar (ervaringen met) de te koop staande apparatuur.

Ik vind de insteek van Jeroen hierboven wel een goed startpunt.

Groeten...

Pinohelmond

Quote from: Raphie on July  5, 2014, 14:39:52
gewoon topic alleen toegankelijk voor TS, alle vragen per PB

scheelt gelijk een gigantische hoeveelheid posts in de markt van Joris & Chansig want die voelen zichzelf ook nog steeds "de stadwachters van de markt", altijd iets te zeuren en toch nog even aangeven dat ze geen interesse hebben  :D



:D

Lol
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Raphie

Quote from: Kwabbernoot on July  5, 2014, 15:40:58
Plus een mogelijke wildgroei aan andere topics waar mensen gaan vragen naar (ervaringen met) de te koop staande apparatuur.

Ik vind de insteek van Jeroen hierboven wel een goed startpunt.

Groeten...
het punt is denk ik juist dat de meeste vragen komen, omdat het kan, het zijn vaak loze opmerkingen als "aks ik toch eens gekd had". "Deze zelf vroeger ook gehad" "vind ze in het zwart mooier" "jammer, want ik heb net m'n geld al uitgeven" etc etc. Alkemaal onziin dus...
JBL PRX Power!

AbZ

Quote from: Raphie on July  5, 2014, 15:47:04
het punt is denk ik juist dat de meeste vragen komen, omdat het kan, het zijn vaak loze opmerkingen als "aks ik toch eens gekd had". "Deze zelf vroeger ook gehad" "vind ze in het zwart mooier" "jammer, want ik heb net m'n geld al uitgeven" etc etc. Alkemaal onziin dus...
Dit is niet allemaal onzin.  Zwart is gewoon mooier.

Raphie

Behalve bij Piet, die denkt daar anders over.... :D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: Raphie on July  5, 2014, 16:00:44
Behalve bij Piet, die denkt daar anders over.... :D

Volgens mij gaf de hoofdpiet al aan geen interesse te hebben om de boel te wijzigen.... ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Kwabbernoot

Quote from: Raphie on July  5, 2014, 15:47:04
het punt is denk ik juist dat de meeste vragen komen, omdat het kan, het zijn vaak loze opmerkingen als "aks ik toch eens gekd had". "Deze zelf vroeger ook gehad" "vind ze in het zwart mooier" "jammer, want ik heb net m'n geld al uitgeven" etc etc. Alkemaal onziin dus...

Ja maar die kan de TS dan toch zelf verwijderen in Jeroen's voorstel. Niets mis mee.

Groeten...

AbZ

Zwarte Piet is uiteraard uitluitend in het zwart mogelijk.  Daarom heet ie zo.

Zelf verkooptopics modden = slecht idee.  Als je geen reactie wil kan je naar mp.



Raphie

Zelf modereren is idd een beetje vreemd
Dus nogmaals daarom gewoon alle replies uit, behalve van TS
Scheelt jou ook een hoop postsvAbz ;)
JBL PRX Power!

AbZ