HT in nieuwe woning en audio multiroom

Started by skank1, June 27, 2014, 09:12:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Beste,

95% kans dat we opnieuw gaan bouwen. De ruwbouw staat er al.
Echter dit betekent dan ook waarschijnlijk het einde van stijnopolis 1.0
Maar geen getreur. Versie 2.0 is mogelijk :)

De vraag is alleen
Zouden jullie nog 5.1 voorzien in de living van een nieuwe woning, als je weet dat je boven een dedicated ruimte hebt?

Ik twijfel namelijk sterk om het niet te doen.
En dan bv gewoon een versterker met 2 zones (waarvoor 1 buiten) te werken en gewoon eventueel inbouwspeakers aan plafond te integreren.
Alle tips welkom!


De dedicated in de nieuwe woning zal net tikje kleiner zijn: 15cm minder breed, en halve meter minder lang. MAAR een vaste trap deze keer (geen zolderluik) met een deur. en langs de ene kant, rechte wanden!

Wat we ook willen is audio voorzien in slaapkamer en badkamer en tuin.
Hoe voorzien we dit best? Ik dacht aan sonos, enkel netwerk en voeding leggen dan?
En voor de tuin? gewoon luidspreker kabels uit de muur laten komen, en laten toekomen op de plaats vd versterker?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

road rebel

Proficiat met de bouw!

Er zijn veel oplossingen maar sonos is het gebruiksvriendelijkst, meest up-to-date en goedkoopst!
Ik heb meerdere integrateurs als volgt zien werken: sonos-versterkers centraal stacken en van daaruit luidsprekerkabel naar de verschillende zones met inbouw luidsprekers of specifieke outdoor/marien/badkamer luidsprekers.

Alleen moet je in de voornaamste ruimtes een controller voorzien (kan met iPod touch of android tabletje maar ook met een domotica-visualisatie zoals lifedomus, control4 etc) als opbouw of inbouw. Ook logitech harmony kan sinds kort met sonos.

Jammer genoeg mis je dan de snelheid en betrouwbaarheid van vaste knoppen.

Met de Play luidsprekers van sonos kan het ook maar is minder esthetisch (en  je krijgt mogelijks problemen met vet, water, stof).

road rebel

#2
Foutje sorry

RalphH

2.0! Cool!! :clapping:

Wij hebben in het woongedeelte totaal geen behoefte aan surround. Mijn eisen voor de woonkamer zijn ook een stuk lager, geluid is daar hoofdzakelijk achtergrondmuziek en bij een serie vind ik het al vlug prima. Geeft wel wat rust ook, me niet ook nog druk maken om een 2e ruimte. ;)

Wellicht wel verstandig om nog in een mogelijkheid tot subje te voorzien. Wil je dan eens wat aanvullend laag, dan kan het. Nadeel wel is dat vantevoren bepalen waar zo'n sub dan moet komen, erg lastig is. Waar ie het best tot zijn recht komt is weer helemaal afhankelijk van ruimte en aankleding.

Succes met bouwen!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer