Sub Probleem

Started by Vincent, February 11, 2004, 18:15:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vincent

Hallo,

Ik heb een RELQ100 Subwoofer nou hou ik ervan om op een behoorlijk volume film te kijken. maar wat blijkt nu het trilt zo erg dat 2 huizen verderop de buurman er last van heeft. Nou wil ik graag gewoon film blijven kijken maar wil niet dat mijn buren er lasst van hebben. Is er een mogelijkheid om dat trillen tegen te gaan. Hij staat al op spikes.

Mvg

Vincent

MarcoV

Misschien de sub verder ontkoppelen door hem op een zware steen te zetten, met daaronder een stukje rubber?

Marco

Moris

Zet je spikes eens op een ronde metalen plaatsjes met daaronder in het rond gesneden rubber van 4 à 5mm dikte!

Vincent

Zal eens kijken of ik ergens een tgel ka nregelen zouden Vibrapods ook ene oplossong zijn?

Mvg

Vincent

Pb

Hallo,

Als je het goedkoop wil houden haal dan een tegel uit de tuin  ;) of haal er een bij een tuin centrum.

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

BOUBOU

Ik had het eerst opgelost met Masterbase....
Dit totdat mijn Q400 er doorheen zakte  :-X

In eeste instantie hielden ze het wel, maar toen 1 van de spikes er eenmaal 1 keer doorheen was gegaan duurde het niet lang voordat de overige 3 er ook doorheen gingen.

Mischien dat ze jouw Q100 beter houden qua gewicht.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

garmtz

#6
Spikes en MasterBase sluiten elkaar eigenlijk uit. Dus OF MasterBase OF spikes (immers, ONTkoppelen of koppelen). Ik heb zelf 8 Vibrapods onder mijn sub, maar ga ook MasterBase wel eens proberen.

Vincent

Waar kan ikda tMasterbase halen en evt quanta kosta ? ;)

patrick_vdb

Hi Vincent,

Je moet eerst eens kijken of het trillen daadwerkelijk de oorzaak is van het feit dat de buurman de sub hoort. Laagfrequent geluid heeft een groot bereik en met voldoende SPL moeilijk te stoppen in gewone huiskamers ;)

Indien het toch het trillen blijkt te zijn dan kun je de sub het beste ontkoppelen met rubbers (vibrapods, wasmachinedempers, rubber tegel etc). Indien de laagweergave hier te zeer van achteruit gaat dan kun je aan de oplossing ontkoppelde tegel waaraan de sub gekoppelt wordt denken.

Mvrgr

Patrick

SV..S

Hoi Allen,

Misschien niet helemaal hetzelfde maar ik draai dus ook graag de films met flink volume.
probleem is dat diverse deuren en ook het glas in lood mee gaat trillen. :o

misschien iemand een tip.

ontkoppelen of koppelen. :P
Mijn svs is best wel zwaar.


Quote from: Vincent on February 16, 2004, 15:27:25
Waar kan ikda tMasterbase halen en evt quanta kosta ? ;)


Hierzo
http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/product.php?productid=16984

Groetjes jos




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Vincent

Ik ga binnekort eens kijken Ik heb ook van Audioquest zogenaamde Big Feet gezien denk dat ik die eens ga proberen kan ik makkelijk uitproberen omdat i kdie op me werk heb liggen...

Ga het wel eenms fftjes proberen.

GHrtz

Vincent


VlisChris

Quote from: josm on February 27, 2004, 21:44:35
Hoi Allen,

Misschien niet helemaal hetzelfde maar ik draai dus ook graag de films met flink volume.
probleem is dat diverse deuren en ook het glas in lood mee gaat trillen. :o

Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar dat heeft toch geen van beide effect? Dat is toch gewoon puur dat dankzij het volume en dus de druk dat je deuren etc gaan trillen? En dan heeft (in mijn ogen) koppelen/ontkopelen weinig zin.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sullivan

Quote from: josm on February 27, 2004, 21:44:35
Hoi Allen,

Misschien niet helemaal hetzelfde maar ik draai dus ook graag de films met flink volume.
probleem is dat diverse deuren en ook het glas in lood mee gaat trillen. :o

misschien iemand een tip.

ontkoppelen of koppelen. :P

Lees de reply van Patrick nou eens goed (staat boven jouw berichtje) ;).

mvg,
Frank

Vincent

Ik ga het gewoon uitproberenm met die "big feet" als het niet werkt gaan ze net zo makkleijk weer terug.. Zit er ook nog aan te denken om een paar bass shakers op een plaat te moneteren zodat je toch een beetje de druk voelt :)

Grtz

Vincent

Akosoft

Wat een moeite zeg...

Gewoon een dikke tegel onder de sub met anti slip mat en er bovenop een extra dikke tegel leggen, wederom met anti slip mat (anders trilt de tegel weg)... vooral met Rel GEEN spikes gebruiken!! goedkoop en erg effectief (later kun je altijd met dure gadgets gaan tweaken als je het resultaat positief vind....)  ;)