'Zelf'bouw project Tannoy Bradley

Started by Joris1971, June 19, 2014, 20:44:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Momenteel heb ik een set Tannoy monitoren, typ Bradley.

De luidspreker unit die erin zit is een 12inch dual concentric. Deze untis zijn gereconed en in uitstekende staat.
De filter van deze luidsprekers is al van een oud type, de kast is nog wel goed maar zou die liever in een andere fineer willen, tevens vind ik de luidspreker terminals ook niet bijzonder. Ook de interne bedrading zou beter kunnen.

Mijn vraag is, is er iemand bereidt om met de bestaande luidsprekers units, maar met betere bedrading, betere filter(s) en een mooiere kast een luidspreker te maken?

Het formaat vd kast wat ik nu heb is goed, mag enigzins een tikje groter.

hoor graag wie er interesse heeft in zo een project.

Groet Joris

Joris1971

Zoek wel iemand met (veel) bouw ervaring.

Joris1971

Kritiek en commentaar, meningen zijn welkom.

Joske007

Wordt wel een hele klus om voor beiden iemand te vinden, die dit wil combineren!

De afwerking van de kasten op zich en de tuning op zichzelf, succes  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

dre73

Misschien eens een meubelmaker benaderen. ;)

Het filter opknappen blijft lastig,het veranderen van componenten kan de klankbalans redelijk beinvloeden.....
En dit kan uiteraard ook negatief uitvallen.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Zou inderdaad gewoon een meubelmaken inschakelen met wat adviezen/tips van hier of het zelfbouwforum.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Joris1971

Het is een idee wat speelt, misschien is het wel een stom idee  :D

salautom


Former member 78


chansig

Quote from: dre73 on June 19, 2014, 21:00:26
Misschien eens een meubelmaker benaderen. ;)

Het filter opknappen blijft lastig,het veranderen van componenten kan de klankbalans redelijk beinvloeden.....
En dit kan uiteraard ook negatief uitvallen.....

x 2...en waarom zou je het filter en de interne bedrading gaan aanpassen ? Niet tevreden met het geluid ?

Anders kan de kasten dus wegbrengen naar een meubelmaker...aangeven wat je wilt en klaar.

Ik heb zelf het idee dat je weer onrustig bent ...is begonnen met het mogelijk vervelende mid/hoog, dus mogelijke aanschaf buizenbak, piepje bij Coldplay, nieuw kastje en dus andere versterker omdat de oude er niet oppast en nu je speakers compleet gaan veranderen.

Niets mis mee...maar dan zou ik niet teveel geld steken in de speakers...waardoor ze moeilijker verkoopbaar zijn. Of wachten totdat mijn DSP te koop komt...heb je ook geen andere speakers meer nodig. :D

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

i2Paq

#11
Eeuwig zonde!  :dry:

Zo maar een filter in elkaar knutselen zonder de gedachte achter het huidige filter te kennen is een basis voor nog meer ellende.

Ook de kast heeft niet voor niets deze inhoud, "groter" of "anders" is niet per definitie beter.

Lees je eerst eens in aangaande je huidige Tannoy's, beter is upgraden naar een andere speaker en deze verkopen.

Mocht je toch gaan herbouwen, je huidige kasten wil ik wel van je overnemen.

Ik weet wel iemand die zeer ervaren is met het (om/zelf)-bouwen van Tannoy's.
PM me maar even.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

martin778

#12
Joris, voordat je weer een totale upgrade virus krijgt - neem de Tannoys en de Mimetism effe naar iemand om mee om ze met wat ander spul te vergelijken.

Zo heb je tenminste een altijd een referentie...

Interne bekabeling zou ik me niet druk over maken.

hvlemmi

Quote from: chansig on June 20, 2014, 08:31:56
x 2...en waarom zou je het filter en de interne bedrading gaan aanpassen ? Niet tevreden met het geluid ?

Anders kan de kasten dus wegbrengen naar een meubelmaker...aangeven wat je wilt en klaar.

Ik heb zelf het idee dat je weer onrustig bent ...is begonnen met het mogelijk vervelende mid/hoog, dus mogelijke aanschaf buizenbak, piepje bij Coldplay, nieuw kastje en dus andere versterker omdat de oude er niet oppast en nu je speakers compleet gaan veranderen.

Niets mis mee...maar dan zou ik niet teveel geld steken in de speakers...waardoor ze moeilijker verkoopbaar zijn. Of wachten totdat mijn DSP te koop komt...heb je ook geen andere speakers meer nodig. :D

Gr Hans

Kasten zouden op zich bewerkt kunnen worden op een wijze dat de huidige weer opgefrist zijn.

Het filter upgraden zal zeker winst kunnen betekenen, maar laat het door iemand doen met veel ervaring. Troels Gravesen heeft voor de Tannoy MG15, ook een dual concentric een nieuw filter gemaakt. Condensatoren zakken nou eenmaal in na een jaar of 20.. http://www.troelsgravesen.dk/MG15XO-up-grade.htm

Wat wil je bereiken met deze update? Een nieuwe speaker? dezelfde speaker 100% tot zijn recht laten komen?

Om Coldplay goed te laten klinken is natuurlijk op iedere HiFi set problematisch...  :coffee:
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

chansig

 :D

Al ben ik het niet met je eens. Voor het filter zou Joris ook Jerry kunnen benaderen...heeft veel verstand van speakers etc.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

Of Jerry daar genoeg geduld voor heeft..  ::)

dre73

Het is meer de vraag of ie genoeg geduld heeft voor Joris! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

martin778


dre73

Hij lult 'm gelijk plat met een geweldig technisch verhaal. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.