Zolderkamer tot Home Theater.

Started by IndianaJ, June 17, 2014, 18:27:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Crownfire

Wordt mooi. Wat een hoekjes en gaatjes haha. En wat een werk. Ik ken dat gevoel dat je moet wachten tot je eindelijk weer kan kijken. Ik zit nog steeds op mijn projectie via de beamer te wachten. Dat wordt genieten als het zover is. Haha. Succes nog even.


reza

Mooi indd, ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

IndianaJ

Yep Crownfire.
Het is inderdaad een behoorlijke klus.

Helaas heel veel hoeken en afwerkstukjes. Maar goed het begint echt nu wat te worden.
Ik moet zeggen dat ik blij zal zijn als alle wanden af zijn maar het begint nu echt stukken sneller te gaan.

De lange zijde is nu eigenlijk wel af dus dan kan ik eindelijk aan de vloer beginnen. Dit zal zeker een verademing worden.
Deze week eens op zoek gegaan naar een bijpassende vloer.
Hmm dat valt niet echt mee want er zijn wel erg veel passende kleuren.

Voor de zekerheid maar een plank met de bijbehorende kleur meegenomen voor de vergelijkingstest.
Onderstaand de kleuren waar we uit willen kiezen maar als we de kleur in dezelfde tint willen gebruiken dan zal het toch wel de linker kleur worden.
Wat denken jullie???



Deze week tevens een vergelijking van beamers begonnen.
De reden is dat ik toch wel op korte termijn een andere beamer wil aanschaffen.
Er is in de laatste 10 jaar al zoveel veranderd.
Yep de beamer is inmiddels al ongeveer 12 jaar oud  :wow:

Maar de modellen die ik heb gezien hebben allemaal het probleem dat ze de afstand niet kunnen overbruggen.
Met andere woorden: als de nieuwe beamer op dezelfde plek komt te hangen dan is het beeld veel te groot.
De HDMI kabel ligt al op zijn plek want dit had ik al voorbereid. De huidige beamer is nog aangesloten via een analoge tulp aansluiting......... niet lachen!!! :(

Maar wat nu?
Lees: Help welke beamer moet het gaan worden en welke kan een beeld projecteren met beperkte doorsnede?
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Crownfire

Ik vind de middelste het mooiste als je het nog een beetje gezellig wil houden. Als je de linker kiest heb je wel een donkerdere ruimte waarvan sommige zeggen dat dit belangrijk is. Ik vind dit zelf iets minder belangrijk. Ik neem genoegen met 90% perfectie haha.

Wat is de afstand van de beamer? Laat je gerust door verkooppunten informeren en ga kijken en vergelijken. Ik heb er zelf niet zoveel kaas van gegeten om te zeggen die beamer moet je kiezen. Ik weet wel of je een mooie ruimte krijgt en dat zit in orde heb ik al gezien 😉

1nt3gr@

hoi IndianaJ,

Ik zou voor de linker gaan, omdat het donkere terug komt in de nerf. De andere twee zullen érg contrasteren, waardoor de vloer de aandacht zal opeisen. Persoonlijke kwestie natuurlijk, maar mij zou dat niet kunnen bekoren.

voor de rest sluit ik mij bij crownfire aan. Succes met de zoektocht én de finishing touch voor de ruimte!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

quattronl

Voor een dedicated HT zou ik het ook op de linker houden.
Voor een niet-HT is 1 van de andere meer dan prima.
Wat Integra zegt: de lichte versies zijn dan te dominant aanwezig. In een HT wil je rust als je kijkt en luistert.

Is laminaat wel een geschikte vloer voor een/jouw HT?
Zou zelf eerder voor vloerbedekking gaan maar da's persoonlijk (en ook afhankelijk van je akoestiek nu).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

IndianaJ

#81
Bedankt voor jullie reactie betreft de vloer.
We hebben inmiddels of diverse locaties gekeken voor de vloer en we zijn eruit.
Sorry Crownfire maar het is toch de linker versie geworden  ;D
Deze past inderdaad het beste bij de verfkleur en is ook het rustigste kwa kleurcombinatie.

We hebben diverse staaltjes meegenomen en de 1e versie is verreweg het mooiste om erbij te combineren.
Ik zal de huidige status snel weer plaatsen want de vloer komt eraan. :blink:

Betreft de reactie van Quattronl
Wij gaan toch voor de laminaat versie en niet voor de vloerbedekking aangezien dit wat strakker eruit ziet.
Maar er komt wel een behoorlijk kleed onder de stoelen te liggen voor de demping om het klankbeeld wat warmer te maken.
Dus eigenlijk komt beide er te liggen :hehe:

Het zal in ieder geval een hele verandering zijn als de vloer en de wanden volledig af zijn.

Betreft de beamer: dit is een drama.
Ik heb o.a Coolblue gebeld voor een oplossing maar er is geen enkele beamer (nog LCD of DLP) die deze afstand kan overbruggen
met een minimale doorsnede.

De beamer die ik nu heb (BenQ) kan dit erg goed dus ik ben bang dat dit een probleem gaat worden  :crazy:
Bij alle beamers wordt de doorsnede veel te groot op die afstand. Ik heb de afstand zo even niet voorhanden maar zal die nog wel vermelden.
Maar ik denk dat ik weer aan de slag moet met het plafond (lees: Moet er deels weer uit !!!)
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Crownfire

Haha, het is jouw keuze toch. Op zich ook een logische keuze die je maakt hoor.

Wat betreft de beamer is het wel belangrijk dat je de maten weet. Op de meeste sites van de beamers kan je een calculator vinden. Hier een link die de meeste calculators van fabrikanten heeft staan:

http://www.beamerexpert.nl/projectie-afstand-calculator/

Als je wat beter advies wilt hebben over beamers zou ik je aanraden even op te nemen met ITC Home Theater. Zij weten er wel wat meer vanaf dan Coolblue vind ik.

Succes ermee.

IndianaJ

#83
Timmerwerk bijna voorbij

Ik wil jullie even op de hoogte brengen van de laatste nieuwtjes.
Bedankt trouwens voor jullie reacties. Erg leuk dat jullie dit volgen.
Ik ga zeker verder informeren voor de beamer maar eerst maar eens de overage zaken afronden.

Zoals jullie laatst hebben kunnen lezen/zien moest de andere kant natuurlijk ook volledig afgetimmerd worden.
Ik zal aan de hand van wat foto's toelichten wat ik zoal gedaan heb en wat ik tegen ben gekomen.

Onderstaand zie je de hoek waar het hekje heeft gestaan en ik wilde afdichten om af te scheiden van de rest
maar bovendien ook de nodige opbergruimte biedt.



Begint er inmiddels wat meer op te lijken zodra de panelen er tegenaan zitten en een kleurtje krijgen.



Het geraamte is klaar.




En ook nu de panelen op maat.




En als laatste de panelen voorzien van magneten, kleurtje en beugels.



Ik moet zeggen dat ik blij ben dat dit laatste deel nu ook is afgerond.
Nu ben ik aardig handig maar timmerwerk is toch niet echt mijn hobby.
Dit gedeelte is in ieder geval af. De wanden dienen nog 1x worden geverfd en dan kan de vloer beginnen.

Zoals al eerder in de topic aangegeven is de keuze al bepaald en de laminaatdelen liggen al klaar om op temperatuur te komen.
Ben erg benieuwd hoe dit gaat worden maar het zal vast een mooi total plaatje gaan geven.
Hoor dan natuurlijk graag van jullie wat jullie mening hierover is.














My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

bazzzman

Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

IndianaJ

Euhm.
Geloof dat ik nodig een update moet plaatsen.
Als ik nog langer wacht ga ik waarschijnlijk al verhuizen......  ;D
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RalphH

Verhuizen!?! Je bent net klaar (denk ik ;D)!?!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

IndianaJ

Euhm.... de zolder is volledig af.
Maar heb een probleem want ik moet weer opnieuw beginnen.
In 2018 gaan we verhuizen dus @Ralph ik heb je advies nodig voor de inrichting hahaha.

Voor alle fans van dit topic. Ik weet dat ik heb beloofd om foto's te plaatsen.
Dit zal ik dan ook gaan doen.

In 2018 zal ik jullie op de hoogte gaan houden (voor de liefhebbers uiteraard) met een nieuwe topic over de verbouwing van
de nieuwe omgeving en pfff dat is veel werk. Kijk we wel naar uit om dit uit te voeren.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

IndianaJ

Quote from: reza on September 16, 2019, 17:32:23
Hoe is dit afgelopen?

Oops. Helemaal vergeten want ik zou nog het eindresultaat laten zien.

Shame on me  :-[
Maar bij deze nog wat foto's hoe het uiteindelijk was geworden.
Zal nog wat andere foto's erbij zoeken.
We hebben er heel wat uren doorgebracht en genoten.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

en het eindresultaat.   ;D
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

IndianaJ

#92
Quote from: reza on September 16, 2019, 22:08:06
^^

Heb je alweer een nieuw ht?

Hahaha. Nee hoor.
Je vroeg om de foto's van de vorige HT.
Die had ik nooit geplaatst blijkbaar dus bij deze het eindresultaat.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer