KPN interactief loopt ver achter op een live uitzending (bv voetbal WK) ?

Started by proconsoles, June 16, 2014, 20:59:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

proconsoles

Afgelopen vrijdag voetbal gekeken bij een vriendin, Nederland - Spanje via KPN interactief. Haar tv kastje was defect geraakt en ze moest dus wachten op een nieuw ander kastje van KPN. Op zich geen probleem, want ze kon ook tv kijken via haar laptop via https://www.itvonline.nl/ en via hdmi op de tv kijken.

Alleen 1 probleem, we hoorden alle buren al veel eerder juichen voor een doelpunt, terwijl wij pas veel later het doelpunt zagen. Zeer irritant.

Op het internet een pagina gevonden, waar we de exacte speelminuten konden zien en wat bleek tot onze verbazing, www.itvonline.nl liep exact 2 minuten achter.

Nu thuis, ook kpn interactief tv gewoon via tunerkastje op tv, en het beeld loopt 30 seconden achter. Niet erg fraai dit.

Is dit normaal, en zijn er ook aanbieders die het minste achterlopen op een live uitzending zoals het wk voetbal ?

Eco

Ja hoor. Ook bij Ziggo loopt digitale tv zo'n 30 seconden achter bij analoge tv.
Stereo: Sonus Faber Liuto Monitor - Naim Uniqute 2 - Oelbach
HT: LG OLED55C7V - Anthem MRX710 - Sonus Faber Sonetto serie - Velodyne SPL1200 Ultra - Bluesound Node 2i

Xander32

Wow, wat een ellende, wat een inbreuk op jullie leven  ;).

Serieus; wat is het probleem van die seconden? Ik zie het probleem echt niet, kan er mij niets bij bedenken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

activ

Hoogstwaarschijnlijk is een deel normale vertraging en een groter deel de locale buffer die aanwezig is om korte verbindings hikjes op te vangen. Beide helemaal normaal bij dit soort diensten.

Eco

Is voor mij ook geen enkel probleem hoor!  ::)
Het valt alleen zo op bij live voetbalwedstrijden.
Stereo: Sonus Faber Liuto Monitor - Naim Uniqute 2 - Oelbach
HT: LG OLED55C7V - Anthem MRX710 - Sonus Faber Sonetto serie - Velodyne SPL1200 Ultra - Bluesound Node 2i

Siddartha

als je via de ap kijkt van Ziggo dan loopt het ook iets achter, net zoals dat je een livestream kijkt op nos.nl bijvoorbeeld.
overigens loopt internetradio ook achter op analoge radio. Nu vind ik 2 minuten wel vrij lang, maar kan het me wel voorstellen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Ejorne

Met het voetbal is dat inderdaad lastig.

Ik deed altijd de radio commentaar samen met de tv beelden kijken, nu dit is ook niet leuk meer.
Dan hoor de je enthousiaste radiomakers helemaal uit hun dak gaan terwijl je de opbouw van de aanval op tv gadeslaat...

Dus dan maar de geluid van de tv erbij aan. Dan zijn is het niet de radio commentator die het doelpunt verraad maar zijn het de buren die helemaal uit hun dak gaan terwijl op tv de aanval nog in opbouw is...

Dus, tja, het ene moment maakt een half minuutje geen reet uit, het andere moment een wereld van verschil.

Hanky Panky

Hier hetzelfde. Zaten buiten op de beamer de wedstrijd te kijken via een laptop en de goals vielen binnen veel eerder. Boeie....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

proconsoles

Dank voor jullie reacties. Het maakt me eigenlijk helemaal niets uit, behalve dan dat buren veel eerder juichen en dat ik dan al weet dat er een doelpunt in aantocht is.

Of dat kinderen tijdens de wedstrijd zitten te appen en zeggen, er komt zo een doelpunt hoor.

Ejorne

Quote from: proconsoles on June 17, 2014, 11:16:18
Dank voor jullie reacties. Het maakt me eigenlijk helemaal niets uit, behalve dan dat buren veel eerder juichen en dat ik dan al weet dat er een doelpunt in aantocht is.

Of dat kinderen tijdens de wedstrijd zitten te appen en zeggen, er komt zo een doelpunt hoor.

Aan de ene kant is het ook wel handig. Zo weet je altijd het moment dat je je aandacht zeker niet van het beeld moet afhalen...

Xander32

... wel herkenbaar hoor; hier KPN glasvezel, het streven was de tv aan, zonder diens geluid, daarvoor stond de SBT afgesteld op Jack v. G., op Radio 2. Maar dat was geen succes, het geluid liep hopeloos achter.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marino

Ik ben overgestapt naar de BBC of Sportza voor normaal commentaar, ook de experts en het commentaar hiervan bij de BBC in de rust zijn zeer goed voor elkaar.
Waarom de NOS die man nog niet vervangen heeft is mij een raadsel.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

LuPo

Ik zou het ook jammer vinden als de goals al 'verraden' worden door de buren. Helaas is er niet zo veel aan te doen denk ik. Heb zelf Telfort (is hetzelfde als KPN) en het klopt wel dat het achterloopt op anderen. Gelukkig heb ik Nederland tot nu toe bij vrienden gekeken met Ziggo. Geen last gehad van eerder juichende buren. :P

danielo

Video over het internet heeft dit probleem door bufferen, meestal zo'n 20 a 30 seconde bij de npo stream. Ik heb met veel plezier een aantal wedstrijden in een hotel gekeken in sofia (want ned. commentaar is toch beter dan bulgaars). Punt is dat streams vaak meer achter gaan lopen over tijd dus indien je dat niet wilt even de stream herstarten. Ik heb de verschillen een paar keer getest en het was vaak rond de minuut.

Daniel.

PS: je kan deze streams in het buitenland alleen kijken via een vpn.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.