Playstation 4

Started by Thesqualer, June 16, 2014, 15:58:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thesqualer

Ik kan een PS4 kopen met Watch dogs.

Dit is echter 2de hands zonder factuur.
Is het slim om dit te doen of kan er beter een met factuur kopen?

Voorheen liep de garantie via Sony met behulp van een serienummer.
Ik twijfel momenteel nogal.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

lynch1979

Quote from: Thesqualer on June 16, 2014, 15:58:48
Ik kan een PS4 kopen met Watch dogs.

Dit is echter 2de hands zonder factuur.
Is het slim om dit te doen of kan er beter een met factuur kopen?

Voorheen liep de garantie via Sony met behulp van een serienummer.
Ik twijfel momenteel nogal.

Bij twijfel niet doen, dan blijf je altijd met dat gevoel zitten.

raindog

Denk dat je je vooral moet afvragen WAAROM er geen factuur bij zit. Die dingen worden regelmatig weggenomen bij woninginbraken. Mocht je twijfelen of het apparaat eerlijk is dan kun je via www.stopheling.nl het serienummer eens natrekken. Als men de factuur daadwerkelijk kwijt is geraakt kun je altijd nog vragen om een bewijsje te zien van de pinbetaling/overboeking. Als de verkoper echt eerlijk is kom je daar wel uit. Hoe het dan met garantie zit weet ik echter niet.   
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

dennism

Garantie (non-comformiteit) is in nederland in wettelijk gezien een plicht van de verkoper (de winkelier). Fabrieksgarantie wordt in Nederland niet genoemd in de wet en is dus ook geen wettelijke verplichting voor de fabrikant, maar altijd een vorm van coulance in nederland. Nu weet ik uit ervaring dat Sony hier niet lastig in is, en voor de PS4 een goede omruilservice heeft, die vaak sneller is dat het opnemen met de winkelier.

Echter mocht je met bijv. een twijfel geval zitten (bijv. wel/geen gebruikersschade dat het defect veroorzaakt, of een issue dat Sony niet toegeeft dat het een defect is) en sony gaat moeilijk doen dan kun je ze daarvoor niet aansprakelijk stellen, en zul je het altijd via de verkoper moeten regelen.

Je neemt dus ook qua garantie een risico, naast het feit dat het hier makkelijk een gestolen apparaat kan betreffen. 

fluissie

Ps4 is gewoon op voorraad bij bart smit :thumbs-up:

Thesqualer

mmmmmhhh dat is inderdaad waar.
Indien sony het geen defect vindt zit ik dus met de gebakken peren.

Bart Smit heb ik hier niet (En online staat dat het niet voorradig is) op het dorp maar wel intertoys.
Morgen even bellen of hun het op voorraad hebben.

Ik ga mee in jullie menig en ga het niet riskeren.
Mocht die kapot gaan kan altijd bij de winkelier en eventueel sony terecht.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

fluissie

Vreemd.... kreeg vanochtend een voorraad alert
Bestelbaar in de webshop :eh:

Martijnst1990

Zou het zelf ook niet zo snel doen zonder bon. Weet je wat de reden is dat er geen bon bij zit? Hij is namelijk pas 6-7 maanden oud, dus de bon kan niet weggegooid zijn omdat de garantie bijvoorbeeld verlopen is.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Thesqualer

@flussie Inderdaad raar.
@martijn90 Je hebt gelijk.  Vond het al raar dat geen bon bij zat. En als ik naar de reden vraag wordt daar niet op gereageerd.

Inmiddels weet ik wel dat mediamarkt hem op voorraad heeft.
Dus ik denk dat ik daar van de week eens ga kijken.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Miesepies

#9
Quote from: Thesqualer on June 16, 2014, 19:33:47Inmiddels weet ik wel dat mediamarkt hem op voorraad heeft.
Dus ik denk dat ik daar van de week eens ga kijken.

Van de week ??  HAHAHAHAHAHA!!!  Wanneer media markt twittert dat ze een stapel hebben, heb je een half uur om er heen te rennen!   (verslag van collega, was er na half uur, waren er al 10 van de 15 weg) ;)

dennism

je moet wel goed zoeken idd, maar de mensen die ik ken die er een wilden hebben er inmiddels allemaal een, gewoon door een beetje te zoeken op internet, er 1 te reserveren waar ie op voorraad was en er snel heen te rijden.

Thesqualer

Ach wacht nou toch al een maand of 7.
Dus heb geduld.
Ik heb zolang gewacht met de hoop dat ze dan goed leverbaar zijn. Maar het tegendeel is waar.
Beetje jammer van sony dat ze vraag niet bij kunnen houden.

Morgen hier op het dorp ook eens informeren.  Misschien heb ik daar ook nog geluk.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Erik

Plus je kan beschuldig worden van heling willens en wetens een gestolen apparaat kopen waarbij je gevoel al moet zeggen hier klopt iets niet. Wil je dat risco lopen voor 100 euro?
En straks wordt die een week later uit jouw woning gestolen door de verkoper :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

fluissie

Wil niet vervelend doen maar zoals ik al zei

Je KAN DE PS4 BESTELLEN BIJ BART SMIT....
VANOCHTEND VOOR JE GEKEKEN KAN M IN HET WINKELMANDJE DOEN EN STATUS IS OP VOORRAAD

je moet alleen je even aanmelden bij ps4 club en dan krijg je voorraadalerts met links die je moet aanklikken om in de webshop vd desbetreffende winkel te komen.

Suc6

fluissie

#14
Krijg de link niet gekopieerd helaas

SacreBleu

Mediamarkt R'dam Centrum blijkt ook 30+ PS4's (ook Killzone bundels) te hebben staan :exclamation:

Voor de rest zou ik nooit een tweedehands product kopen waarvan de factuur niet kan worden overlegd, tegenwoordig kun je bij nagenoeg elke winkel een digitale factuur opvragen of heb je die al.  Het klinkt dus verdacht dat iemand geen factuur of verkoopbewijs heeft.
HT: Denon AVR-2113 Front: Dali Zensor 7 Rear: Dali Zensor 1 Center: Dali Vokal Sub: SVS PB1000

Miesepies

Ik hoop voor Sony wel dat ze het voorraad probleem opgelost hebben voor de release van de XboxOne. In september zullen vele kiezen voor de beschikbare console gok ik.

AnubisNefer

Quote from: Miesepies on June 17, 2014, 22:35:35
Ik hoop voor Sony wel dat ze het voorraad probleem opgelost hebben voor de release van de XboxOne. In september zullen vele kiezen voor de beschikbare console gok ik.

Dat zou nog Is tegen kunnen vallen.

Vele hebben hem al gekocht via microsoft.de,  over de grens of vis diverse webshops.

Het feit dat NL een PlayStation land is, met de daarbij langdurige vaagheid van MS over überhaupt wel of niet een release in Nederland heeft ervoor gezorgd dat veel MS fans zijn overgestapt,  waaronder ik.

Als je voor een console gaat, is meestal ook een bepalende factor welke console je vrienden hebben, en laat dat nou net in het voordeel van Sony zijn.

Nee, voor mij hoeft de One niet. MS heeft de consument in de rug gestoken op de E3 van vorig jaar en nadat de klant massaal ging klagen, draaide ze ineens vanalles terug wat voorheen niet teruggedraaid kom worden.

MS zijn kl##tz#kken en behandelde de huidige gamer als vuil en daardoor krijgen zij mijn geld niet. Sindsdien staat er geen 1 MS product hier in huis.

Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

fluissie

Quote from: Miesepies on June 17, 2014, 22:35:35
Ik hoop voor Sony wel dat ze het voorraad probleem opgelost hebben voor de release van de XboxOne. In september zullen vele kiezen voor de beschikbare console gok ik.


???, zoals ik al eerder aangaf: welk voorraad probleem :dontgetit:

Heb er afgelopen maanden 3 hier gehad en ik krijg wekelijks meerdere voorraadalerts.

mradem

Dat kan wel zo zijn maar als je een willekeurige winkel inloop dan is de kans best groot dat er niks ligt. Als het dan vol ligt met xbox consoles dan is dat toch nadelig voor Sony. Zo'n gekke gedachte is dat niet.,

dennism

Quote from: AnubisNefer on June 18, 2014, 00:01:23

Nee, voor mij hoeft de One niet. MS heeft de consument in de rug gestoken op de E3 van vorig jaar en nadat de klant massaal ging klagen, draaide ze ineens vanalles terug wat voorheen niet teruggedraaid kom worden.

MS zijn kl##tz#kken en behandelde de huidige gamer als vuil en daardoor krijgen zij mijn geld niet. Sindsdien staat er geen 1 MS product hier in huis.

Sony is wat dat betreft geen haar beter hoor, of is men de plotselinge Cinavia activatie, de beloofde backwards compatability met oude games, Bergen aan zo genaamde ingame footage op diverse gamebeurzen vlak voor de launch (achter CGI gebleken) in pressreels die in ontwikkeling zouden zijn, maar tot op heden nog nooit zijn uitgekomen (omdat ze niet bestonden), het de kop ingedrukte OtherOS, De wekenlange downtime van PSN vanwege de hack, terwijl er niets aan de hand zou zijn en zo zijn er nog wel wat zaken te noemen waarbij Sony zeker niet het beste met haar klanten heeft voorgehad in het verleden.

Niet dat MS geen domme fouten heeft gemaakt bij de XB One, en Sony heeft dit keer een slimme marketing campagne gevoerd door alleen maar reactief op MS te reageren en vooral de paar dingetjes te benadrukken die Sony beter zou doen. Het is jammer dat de consument zo snel vergeet, maar Sony is geen haar beter dan MS of omgekeerd over de lange termijn, beide zitten alleen in de business om geld te verdienen en niet voor iets anders  :)

SacreBleu

Quote from: dennism on June 18, 2014, 10:23:25
Sony is wat dat betreft geen haar beter hoor, of is men de plotselinge Cinavia activatie, de beloofde backwards compatability met oude games, Bergen aan zo genaamde ingame footage op diverse gamebeurzen vlak voor de launch (achter CGI gebleken) in pressreels die in ontwikkeling zouden zijn, maar tot op heden nog nooit zijn uitgekomen (omdat ze niet bestonden), het de kop ingedrukte OtherOS, De wekenlange downtime van PSN vanwege de hack, terwijl er niets aan de hand zou zijn en zo zijn er nog wel wat zaken te noemen waarbij Sony zeker niet het beste met haar klanten heeft voorgehad in het verleden.

Niet dat MS geen domme fouten heeft gemaakt bij de XB One, en Sony heeft dit keer een slimme marketing campagne gevoerd door alleen maar reactief op MS te reageren en vooral de paar dingetjes te benadrukken die Sony beter zou doen. Het is jammer dat de consument zo snel vergeet, maar Sony is geen haar beter dan MS of omgekeerd over de lange termijn, beide zitten alleen in de business om geld te verdienen en niet voor iets anders  :)

Elk bedrijf zit in de business om geld te verdienen, anders was het wel een liefdadigheidsinstelling geworden. Je moet ook niet teveel in het verleden zitten pielen.  Elk bedrijf heeft wat op zijn kerfstok en als je je daarin teveel laat leiden dan kun je, nagenoeg, geen één bedrijf meer vertrouwen.  Sony pakt het deze generatie beter op dan de vorige en daarvoor mogen ze best beloond worden want in de PS3 periode ging er vanalles fout en daar heeft Sony ook genoeg van op zijn flikker gekregen.  Nu is Microsoft aan de beurt.

Voor mij hoeft de X1 op dit moment ook niet, niet zozeer omdat Microsoft een paar fouten heeft begaan, maar omdat ik de indruk krijg dat ze zelf niet meer volledig achter hun product staan en wat het moest betekenen in de woonruimte van de consument.  Ik kijk nog even de kat uit de boom en volg de ontwikkelingen van de X1.
HT: Denon AVR-2113 Front: Dali Zensor 7 Rear: Dali Zensor 1 Center: Dali Vokal Sub: SVS PB1000

dennism

Quote from: SacreBleu on June 18, 2014, 15:10:36
Elk bedrijf zit in de business om geld te verdienen, anders was het wel een liefdadigheidsinstelling geworden. Je moet ook niet teveel in het verleden zitten pielen.  Elk bedrijf heeft wat op zijn kerfstok en als je je daarin teveel laat leiden dan kun je, nagenoeg, geen één bedrijf meer vertrouwen.  Sony pakt het deze generatie beter op dan de vorige en daarvoor mogen ze best beloond worden want in de PS3 periode ging er vanalles fout en daar heeft Sony ook genoeg van op zijn flikker gekregen.  Nu is Microsoft aan de beurt.

Voor mij hoeft de X1 op dit moment ook niet, niet zozeer omdat Microsoft een paar fouten heeft begaan, maar omdat ik de indruk krijg dat ze zelf niet meer volledig achter hun product staan en wat het moest betekenen in de woonruimte van de consument.  Ik kijk nog even de kat uit de boom en volg de ontwikkelingen van de X1.

een van de redenen waarom ik deze generatie nog geen console heb. Beide hebben mij tot op heden totaal nog niet kunnen overtuigen met de huidige generatie games. Ik wacht mooi nog even af en maar dan de keuze (of niet en ik blijf deze generatie bij de PC als enige platform). Maar ik ben het niet met je eens dat je de grove leugens van Sony richting de consument zomaar moet vergeten, of je er je keuze volledig door moet laten leiden denk ik niet daar MS ook genoeg soortgelijke trekjes heeft, maar vergeten moet je het ook niet, en dat is wel wat veel consumenten doen. Sony doet het nu beter ja tot op heden in deze generatie, maar ja wie zegt dat ze over 1-2 weer niet ineens van alles veranderen met een verplichte firmware update ;).

Thesqualer

En inmiddels voorzien door Intertoys hierop het dorp.
Ze hadden er nog één en heb gelijk gebruik gemaakt van de actie om assissin creed black flag en wachtdog voor € 88,00 te kopen.

Dus ben wel ff zoet met deze 2 games :pompom:
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction