Welke speakers kopen?

Started by louppy, June 4, 2014, 16:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

louppy

Wil bij mij in kapsalon mooi geluid hebben voor muziek te beluisteren van uit de radio of tv tmf.
Ben aant twijfelen welke 4 speakers ik moet kopen om in de hoek boven op te hangen.
Wil ze aansluiten aan Denon versterker.
Dacht van Boston Acoustics MSurround wit , zijn  nu in promotie van 249eur naar 149 eur
Vind ze eigenlijk nog vrij duur want moet er 4 hebben maar als de geluid goed is is mij ok.
Wat raden jullie mij aan?

mijkie

ook al eens gekeken bij forum-sponsor Hificorner, een Boston Acoustics A25 voor 75 euro per stuk.....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

brtram

In het marktgedeelte van het forum staat deze advertentie
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141421.0

Quote from: kermit on March  6, 2014, 22:17:05
Te koop : 5 luidsprekers van het merk Kef Cresta 10. De kleur is als op de foto.
Deze boekenplank luidsprekers hebben echt een groot geluid en een volle bas.Ok zijn de speakers in goede staat. Dus niet beschadigd.
Prijs is 130 euro
Af te halen en te beluisteren in Den haag.
Het gaat om 5 stuks .

De KEF Cresta 10 geeft een prima geluid en voor deze prijs is het een koopje.

louppy

Quote from: mijkie on June  4, 2014, 17:04:42
ook al eens gekeken bij forum-sponsor Hificorner, een Boston Acoustics A25 voor 75 euro per stuk.....
Kan je de boston A25 ook ophangen mooi boven aan de muur ?
Of dienen ze enkel om op de kast te zetten?
En is de kwaliteit van geluid goed?
Ik ga er wel geen subwoofer zetten 

Siddartha

A25 kun je ophangen, al zit de basspoort dan wel tegen de muur..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

louppy

#5
Quote from: Siddartha on June  5, 2014, 12:28:06
A25 kun je ophangen, al zit de basspoort dan wel tegen de muur..
Wat bedoel je er mee?
Gaan de bass tonnen niet goed uitkomen dan?
Kan ik better voor andere speakers kiezen?
En welk merk van  receivers (alleen voor muziek af te spelen)  zou ik kiezen bij hificorner?
deze is ook in promotie : Denon DRA-500AE (zilver) van 399 naar 199eur

Siddartha

speakers kunnen over het algemeen wat ruimte gebruiken, de lucht die uit een basspoort komt is ook del van het geluid. Hoe dichter bij de muur, hoe boemeriger het kan klinken.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

louppy

Quote from: Siddartha on June  5, 2014, 21:21:35
speakers kunnen over het algemeen wat ruimte gebruiken, de lucht die uit een basspoort komt is ook del van het geluid. Hoe dichter bij de muur, hoe boemeriger het kan klinken.
Heb ook verlaagd gyproc plafond in de kapsalon en zou ook inbouw speakers kunnen plaatsten .
Is dat misschien een betere oplossing?
Is de kwaliteit van de geluid dan ook even goed als uit compacte speakers?

felix01

Quote from: louppy on June  6, 2014, 12:41:23
Heb ook verlaagd gyproc plafond in de kapsalon en zou ook inbouw speakers kunnen plaatsten .
Is dat misschien een betere oplossing?
Is de kwaliteit van de geluid dan ook even goed als uit compacte speakers?

die boston acoustics A25 is qua prijs kwaliteit bijna niet te evenaren!Inbouw aan hoge kwaliteit kan ook,maar ik vrees dat je voor dezelfde kwaliteit eens veel duurder zou kunnen uitvallen! :music:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

louppy

#9
Quote from: felix01 on June  7, 2014, 15:59:11
die boston acoustics A25 is qua prijs kwaliteit bijna niet te evenaren!Inbouw aan hoge kwaliteit kan ook,maar ik vrees dat je voor dezelfde kwaliteit eens veel duurder zou kunnen uitvallen! :music:
Ga toch proberen voor inbouw omdat het strakker is  kwa uitzicht en makkelijker te plaatsen in mijn verlaagde plafond.
Wil ongeveer max 100 eur per speaker geven.
Heb verschillende gezien op hificorner.nl .
vb. ze zijn nu in promo : Jamo IC-410 http://hificorner.nl/speakers/inbouw/jamo-ic-410
Is de kwaliteit vergelijkbaar met boston A25?
Wat zou ik kiezen als ik 4 speakers op wil aansluiten? versterker of receiver ? en ga het enkel gebruiken voor muziek vanuit tv, radio of internet af te spelen.

abbcdcg

Doe eens gek, en ga eens kijken / luisteren naar Sonos.
Ik weet niet wat de kapsalon voor uitstraling moet geven, maar over het algemeen zou dit prima kunnen voldoen.
Mijn tandarts gebruikt het b.v. ook, en voor de doeleinden die je net aan gaf uitermate geschikt.....

Rach

#11
Mijn serieus advies is deze: een paar kleine gevoelige luidsprekers, Klipsch of Tannoy, aanschaffen.Voordeel is dat je er een versterker met een gering vermogen aan kunt hangen en ze klinken meestal licht en informatief in de positieve zin van het woord. Ik neem aan dat de muziek de communicatie met de klanten niet moet overstemmen.