Weet iemand de max schrijfsnelheid van het SD-slot in de Mac

Started by BernHardN, June 6, 2014, 00:00:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BernHardN

Dus wat de max schrijfsnelheid is van de ingebouwde SD slot achterop de iMac (late 2013). Mac zegt 2.5GT/s!
Heb een SD kaartje die 60Mb/s transfer moet kunnen maar met F3 kom ik niet verder dan 35Mb/s.
anders heb ik een USB 3.0 kaart lezer nodig om te testen.

De schrijfsnelheid zou 20Mb/s moeten zijn, dat haalt hij wel.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Xstream

Die kaartjes halen maar zelden (nee, nooit) de benoemde snelheden. Als 't al waar is, dan is 't in omstandigheden die voor ons niet gelden en bovendien geheel afhankelijk van allerlei factoren zoals file size enzo. Vaak zijn bestanden te klein om zulke snelheden te halen. Ook is er nog een groot verschil tussen lees- en schrijfsnelheid. Die 60 Mb/s transfer bedoelen ze dan vaak de "lees" snelheid mee.

Het was laatst in het nieuws dat er eigenlijk wat aan gedaan moet worden, maar of dat ook gebeurt, geen idee. 
Ik ken de SD card slot van de iMac niet, maar dat zal de bottleneck niet zijn.

Je kunt beter even kijken naar echte tests van verschillende kaartjes (op tweakers.net of Hardware.info bijv), om een beter beeld te krijgen van de echte snelheden.
Bijv: http://nl.hardware.info/reviews/4527/49-sd--en-microsd-kaartjes-review-alle-kaarten-op-tafel
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

dennism

2.5GT/s is een snelheid specficatie van de PCIE bus, waarschijnlijk geeft het diagnose programma dat je gebruikt de maximale snelheid aan van de bus waarop de reader is aangesloten. in dit geval een PCIE 1.0 lane met een maximale doorvoor snelheid van 250MB/sec.

Deze snelheid ga je zoals Xstream al aangaf nooit halen op een kaartje. Verstandiger is inderdaad testen van kaartjes na te kijken om te zien hoe ze in het echt presteren.

BernHardN

Ik weet dat de meeste kaartjes niet doen wat ze beloven, alleen mijn kaartje presteert beter! Lexar 128Gb 400X opgegeven leessnelheid 60Mb/s werkelijke 67,2Mb/s  ;D

het gaat mij om de snelheid van de kaartlezer in de Mac. dit geeft hij aan.


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Pjotr

Quote from: BernHardN on June 10, 2014, 20:17:00
Ik weet dat de meeste kaartjes niet doen wat ze beloven, alleen mijn kaartje presteert beter! Lexar 128Gb 400X opgegeven leessnelheid 60Mb/s werkelijke 67,2Mb/s  ;D

het gaat mij om de snelheid van de kaartlezer in de Mac. dit geeft hij aan.

Zie de post van dennism voor het antwoord ;)
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Xstream

We hadden het toch over de schrijfsnelheid?
En als 't sneller gaat dan zie ik al helemaal 't probleem niet meer.
Wat is nou precies je vraag? Het antwoord is al gegeven.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

BernHardN

Die was al beantwoord, wat 2,5Gt/s betekende 250MB/s ! dit stond los van wat een kaartje kan of niet kan.
die van mij kan toevallig (volgens de chart) meer! alleen na het testen niet! dus wilde ik weten wat de berekening was.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100