Mijn Ht

Started by Vincent, May 12, 2002, 22:30:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vincent

Mijn Ht moet nog netjes afgewerkt worden wil alles met zwart doek afdekken plafond en muren.

Greetz

Vincent

Hairball

Ik vind vooral de versterker aan de rechterkant mooi  :P
Is dat nou een Onkyo TX-DSwasbak???  ;D

Grapje, maar serieus: Het ziet er goed uit.

Nico
I hate HT.........

Just kidding :)

Vincent

#2
:D

Het Moet nog weggwerkt worden wou eerst de hele wasbak eruit slopen maar dat vonden mijn ouders niet zo'n goed idee. :D

komt zwarte verduisteringstof voor te hangen zodat je of alleen de tv nog ziet of alleen het scherm (dat er nog moet komen) En dan komt ook de Subwoofer weer voor het doek te staan.

Greetz

Vincent

Robert

#3
He Vincent,

Nice televisie.
Ik heb dezelfde :).
Hoe bevalt ie?


MvrGr.
Robert

Vincent

#4
Perfect ik laat hem nog en keer goed afstellen maar op dit moment voldoet ie prima veel beter dan de JVC die ik eerst had

greetz Vincent

Robert

Vincent,

Ik zou hem zeker laten calibreren. Dan krijg je pas een topbeeld. Ik heb die van mij laten calibreren en dan is het echt :o.
Ik zie dat jij het 32 inch model hebt, ik heb het 28" model.

In het begin toen ik de tv kocht had ik nogal wat problemen.
De eerste tv die ik thuis kreeg had een gele vlek linksonder in beeld en een groene zweem aan de rechterkant en het was niet weg te krijgen door het contrast naar beneden te zetten :(.
Dus ik alles geprobeerd. Speakers weggezet etc., nothing happened :(.
Dus toen kwam er een tweede tv. En deze had ook dezelfde verschijnselen.
Pas bij de derde tv was het goed :P :).

Heb jij dit misschien ook meegemaakt?

En ik moet zeggen dat ie mij nu zeer goed bevalt. Vooral de bewegingsherkenning vind ik zeer goed werken (Advanced in het menu).

Als je wilt dan kan ik je wel zo ongeveer zeggen hoelang dat de balken moeten zijn voor Contrast, Helderheid etc.
Dan krijg je al een beetje het gevoel van ISF :).


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

#6
Robert de "lengte van de balken" verschillen per TV, en hangen nauw samen met de R,G,B instellingen die ik voor je grayscale hebt gebruikt.

Als ik bv de cut-off 10 punten hoger zet voor alle 3 kleuren, dan moet ik de brightness lager zetten.

Je kunt wel bv een THX opti-mode pakken en die doorlopen, maar dat is vaak alleen voor DIE film.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vincent

#7
Ik had er gelukkig geen problemen mee maar idd de afstelling kan wel wat beter maar aangezien het signaal wat hier uit e muur komt van UPC is blijft het beeld nog steeds ***.

greetz

Vincent

Robert

Frank,

Klopt wat je zegt. My fault.
Maar het contrast kun je toch wel een heel stuk terugzetten? Of vergis ik me door ook in?
Want contrast staat standaard op 75% ongeveer en dit kan makkelijk VOOR calibratie terug naar 40% tot 50%.
Corrigeer me als ik het fout heb.
En natuurlijk alle digitale enhancents die kunnen ook al uit. Zoals Kunstmatige Intelligentie voor Contrast (AI) en Ruisonderdrukking.


MvrGr.
Robert