De beste LCD 55inch tot 1000euro?

Started by millon, May 22, 2014, 00:12:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

millon

Mijn Samsung plasma 50inch( 5jaar oud) gaat verhuizen naar een neef.
Hij had ook flinke inbranding,ondanks de 200uur procedure.
En ook flink stroomverbruik.

Ik wil nu een 55inch LCD (LED) aanschaffen.
Welke met DNLA zijn goed.
En hebben een redelijke zwartwaarde?

En ja ik weet dat ze niet aan een plasma kunnen tippen ;)

Ik heb deze op het oog.

lg-55la6208





VTEC_genieter

Ik heb het vorige model, de 55LM6200.
Mooi scherp, mooie kleuren, zwart waarde is prima. En ik ben helemaal geen fan van super zwart ;)
Maar het paneel heeft 120hz. Als ik de functie true motion aanzet voor scherptebehoud van de bewegende elementen in het beeld, dan heeft het scherm moeite. De onderwerpen krijgen halo's.
Daarom zet ik de functie true motion uit. Geen scherptebehoud op de elementen, maar ik krijg dan geen halo's.
Verder kan ik bijvoorbeeld films die op m'n NAS staan, streamen via mijn iPad naar de TV ;)
Ik durf alleen niet te zeggen of "alle" mkv bestanden en andere videoformaten ook probleemloos naar de TV gestreamd kunnen worden via m'n iPad.

Een vriend van me heeft een 55LA versie ;)
Omdat ie een Samsung LED kocht met veelste veel lightbleeding in de hoeken, ging ik hem een LG 55LA aanraden ;)
Hij is sindsdien tevreden.
Bij zijn LG gaan de donkere gedeeltes in het beeld, zeg maar het zwart, over naar UIT.
De betreffende LEDjes gaan uit als er zwart optreedt. Dat vind ik niet mooi en erg storend.
Maar bij zijn LG zie ik niet gauw halo's als de true motion functie toegepast wordt. Er zit waarschijnlijk een 240hz paneel in. :)

Mijn conclusie is: Wij hebben evenveel geld betaald, 1400 euro ofzo en beide LED TV's hebben voordelen en nadelen. Maar ze zijn niet slecht! Ze zijn mooi genoeg voor full hd op LED niveau.
Maar als ik meer geld had, dan zou ik voor een TV gaan met een 240hz paneel ;)

LG is echt mooi, maar niet de beste ;)
Succes!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Dat klopt. Dat is DIT topic.
Hier gaat een slotje op.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Even voor de duidelijkheid.
Dat topic is niet een "wat voor toestel moet ik kopen topic"
Het is een topic waarin ik alleen mijn mening geef.

Ik zet hem dus weer even open na wat opschonen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

millon


Thesqualer

Quote from: VTEC_genieter on May 22, 2014, 01:35:47
Ik heb het vorige model, de 55LM6200.
Mooi scherp, mooie kleuren, zwart waarde is prima. En ik ben helemaal geen fan van super zwart ;)
Maar het paneel heeft 120hz. Als ik de functie true motion aanzet voor scherptebehoud van de bewegende elementen in het beeld, dan heeft het scherm moeite. De onderwerpen krijgen halo's.
Daarom zet ik de functie true motion uit. Geen scherptebehoud op de elementen, maar ik krijg dan geen halo's.
Verder kan ik bijvoorbeeld films die op m'n NAS staan, streamen via mijn iPad naar de TV ;)
Ik durf alleen niet te zeggen of "alle" mkv bestanden en andere videoformaten ook probleemloos naar de TV gestreamd kunnen worden via m'n iPad.

Een vriend van me heeft een 55LA versie ;)
Omdat ie een Samsung LED kocht met veelste veel lightbleeding in de hoeken, ging ik hem een LG 55LA aanraden ;)
Hij is sindsdien tevreden.
Bij zijn LG gaan de donkere gedeeltes in het beeld, zeg maar het zwart, over naar UIT.
De betreffende LEDjes gaan uit als er zwart optreedt. Dat vind ik niet mooi en erg storend.
Maar bij zijn LG zie ik niet gauw halo's als de true motion functie toegepast wordt. Er zit waarschijnlijk een 240hz paneel in. :)

Mijn conclusie is: Wij hebben evenveel geld betaald, 1400 euro ofzo en beide LED TV's hebben voordelen en nadelen. Maar ze zijn niet slecht! Ze zijn mooi genoeg voor full hd op LED niveau.
Maar als ik meer geld had, dan zou ik voor een TV gaan met een 240hz paneel ;)

LG is echt mooi, maar niet de beste ;)
Succes!

Over de LG 55LA serie dat kan ik alleen maar beamen.
Heb zelf de 55LA8609 en daar zit een 200HZ paneel in een geeft echt een vloeiend plaatje.
Heb hier ook nog een 47LM671S en die bezit een 50HZ paneel en dat heeft echt wel z'n nadelen.

LG 55LA geeft mooie zwartwaarden en goede kleuren. En ik kom van een panasonic plasma.
Sinds mijn aankoop van de lg ben ik erg tevreden en heb ik een schitterend toestel staan wat gewoon dat wat hij moet doen en ook nog eens met mooi beeld.
Echter is deze iets duurder dan 1000 euro.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

millon

Dus 200HZ is een must.
Helaas zetten ze dat er vaak niet bij.
Alleen maar dat 800HZ verhaal!

De lg-55la6208 schijnt direct-led te hebben.
Is dat beter dan edge-led?

VTEC_genieter

Uuh....let op.....als er een sticker of een prijskaartje hangt naast de TV, met eigenschappen etc....en er staat 400hz of 800hz......NIET meteen geloven! ;)
Dat is de true motion functie ;) (softwarematig)
Je moet eigenlijk opzoek naar de specs van het paneel in de TV ;)
Dat kan je doen door vooraf info te zoeken. Zeker op de websites van de fabrikanten kan je de technische specs vinden en let op de spec van het ingebouwde paneel ;)
Zie bijvoorbeeld de site van LG ;)

Edge-LED is een LED TV met de LEDjes zeg maar ingebouwd aan de randen van de TV.
Mijn 55LM6200 heeft edge-LED. Ziet er goed uit hoor.

Maar een scherm met LEDjes over het hele scherm, ben die naam vergeten, ziet iets verlichter uit. Heb ik gemerkt toen ik de TV's ging bekijken. Maar dat verschil is klein. Je moet wel veel meer geld betalen voor zo'n TV.

Ik denk dat jouw favoriete LED TV ergens rond de 1400 euro zit als je minimaal een paneel wil met 200hz.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

millon

200HZ is lastig te achterhalen.

Dynamic MCI 200 is waarschijnlijk niet de panel 200HZ

http://www.lg.com/nl/televisies/lg-55LA6208-smart-tv

Als het hier niet bij staat,zijn andere sites dus ook niet betrouwbaar.
Zij zullen het als 200HZ vertalen.

millon

#9
Het is dus ook softwarematig.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/59372-4-motion-clarity-index

Bij kieskeurig staat 50HZ bij de duurdere.
Of alleen 200MCI :-[
LG houd dus iedereen voor de gek.
Zouden de andere merken dit ook doen?

http://hdguru.com/lg-55lm6700-hdtv-review-when-120-hz-isnt-120-hz-updated/8281/


VTEC_genieter

Ik kwam na de aankoop pas achter ;)
Als je bij andere merken kijkt, moet je ook hun websites en specs bekijken.

Ieder fabrikant gebruikt zijn eigen naam voor de softwarematige scherpte behoud bij bewegende elementen.
Bij LG heet die functie True Motion.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Thesqualer

Quote from: VTEC_genieter on May 22, 2014, 22:10:32
Ik kwam na de aankoop pas achter ;)
Als je bij andere merken kijkt, moet je ook hun websites en specs bekijken.

Ieder fabrikant gebruikt zijn eigen naam voor de softwarematige scherpte behoud bij bewegende elementen.
Bij LG heet die functie True Motion.

Klopt maar dat is op de tv zelf.
bij de specificaties spreken ze over MCI.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Horzel

Heb zelf vandaag een Sony kdl-50W815B gekocht bij de Saturn. En moet zeggen dat ik voor die prijs erg tevreden mee ben.

Saturn heeft nu een actie dat je een tablet bij krijgt (of 50% vd waarde korting).

Yamaha RX-A2020  - Pioneer N-50A -  JBL Studio 590  -  Sony KDL-50W815B - Astell&Kern AK100II - BeyerDynamic T51P - UE900S - B&W P7

bazzzman

Bij de mm (eindhoven) zag ik in de folder een 60" samsung LED tv staan voor 999,- euro.

En in het onwaarschijnlijke geval dat het NL elftal wereldkampioen word krijg je hem zelfs gratis..

Ik weet niet of dat te groot is, en of hij voldoet maar dan heb je dit in ieder geval als extra info. Succes met je zoektocht!
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

millon

Quote from: bazzzman on June  3, 2014, 17:36:47
Bij de mm (eindhoven) zag ik in de folder een 60" samsung LED tv staan voor 999,- euro.

En in het onwaarschijnlijke geval dat het NL elftal wereldkampioen word krijg je hem zelfs gratis..

Ik weet niet of dat te groot is, en of hij voldoet maar dan heb je dit in ieder geval als extra info. Succes met je zoektocht!

Ik heb hem ook gekocht.
Van 1400 naar 1000 :clapping:

bazzzman

Quote from: bert888 on June  3, 2014, 23:11:09
Ik heb hem ook gekocht.
Van 1400 naar 1000 :clapping:

Kijk, Dat is mooi.
Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt, en wie weet zien we nog wel eens je bevindingen voorbij komen met deze tv.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

VTEC_genieter

Das goedkoop!
Welk type/model is die Samsung?
En de specs?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

bazzzman

Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote