Wifi router: Asus of Apple?

Started by Starred, June 4, 2014, 09:16:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Punt is een beetje dat ik 2 van die Asus accesspoints kan kopen (voor beneden en boven) voor hetzelfde geld als voor 1 extra Asus router  ;D

Maar je hebt gelijk, de reviews van het betreffende Asus access point (AC68U) zijn wisselvalliger dan die van de Asus router (RT-AC66U) die over het algemeen lovend zijn. Keuzes keuzes  :D

Kjelt

Quote from: Starred on August 31, 2015, 19:21:12
Punt is een beetje dat ik 2 van die Asus accesspoints kan kopen (voor beneden en boven) voor hetzelfde geld als voor 1 extra Asus router  ;D
Ik kan niet goed een manual vinden maar het lijkt er op dat dit AP alleen OF 2,4GHz doet of 5GHz maar niet beide tegelijkertijd. Dat zou ook het prijsverschil verklaren, ik zou het in ieder geval even goed uitzoeken en prive reviews lezen.
Zo heb ik ook eerst geinteresseerd naar de ASUS EA-AC87 gekeken tot ik op tweakers las dat deze alleen 5GHz ondersteund. Niet te gebruiken met een van mijn oudere iPads.
Succes.


Rainesh

Asus doet sowieso 2.4 en 5gz tegelijkertijd. Asus icm Merlin firmware is echt een perfecte combinatie. Meer mogelijkheden en meer in te stellen. Kun je ook verzendvermogen aanpassen....wellicht heb je dan niet eens een 2e accespoint nodig.

mradem

Ik heb uiteindelijk de Apple gekozen omdat het apparaat ook in het zicht staat. Me broer heeft de asus, werkt ook als een tierelier.

tommi

Quote from: Rainesh on October  9, 2015, 12:05:34
Asus doet sowieso 2.4 en 5gz tegelijkertijd. Asus icm Merlin firmware is echt een perfecte combinatie. Meer mogelijkheden en meer in te stellen. Kun je ook verzendvermogen aanpassen....wellicht heb je dan niet eens een 2e accespoint nodig.

Dat kan maar zeer beperkt, je hebt ook rekening te houden met het zendvermogen van het mobile device. Typisch kan bijvoorbeeld een iPhone niet meer dan 40/50mw zendvermogen creëren en in grote corporate netwerken is de vaste stelregel: niet meer zendvermogen uit je accesspoint dan twee keer dat van je mobile device. Dus in praktijk het zendvermogen van het AP niet hoger dan 100mw zetten. Je kunt (ook beperkt) wel het bruikbare bereik verbeteren met wat betere antennes dan de standaard meegeleverde sprietjes (bijvoorbeeld TP-Link 8dbi). Verder alle AP's op dezelfde ssid, niet concurrerende uitzendkanalen waar ze elkaar overlappen, dan zou het redelijk makkelijk moeten gaan. Dan gewoon doorbouwen met AP's tot je dekking is zoals je wilt.

Tom.
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One