W&W Home theater

Started by wolfkampf, June 1, 2014, 15:41:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wolfkampf

#50
Nee nog niet, nog even geduld Ik lig nu nog met mijn pootje omhoog :-[
Ik kan zelf ook niet wachten  8)
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

bazzzman

Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

W.Otter

Quote from: wolfkampf on July  6, 2014, 21:35:56
voor als ik in de toekomst toch verder wil gaan qua akoestiek etc. waar kan ik dan het beste informatie weg halen qua basstraps etc? ;D

even de zoekfunctie gebruiken en dan is er genoeg te vinden over akoestiek, basstraps etc.

kijk ook eens op soundscapes.nu
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

patrickkk

Quote from: wolfkampf on July  6, 2014, 23:28:20
Nee nog niet, nog even geduld Ik lig nu nog met mijn pootje omhoog :-[
Ik kan zelf ook niet wachten  8)
Sterkte met de kruisband, heb dat ook gehad. Flink aan de fysio komende 6-9 maanden.
Wel leuke ruimte aan het worden hoor :clapping:
Epson TW2900..Celexon rollo prof. 210*113..LG SL8000..Playon!HD..arctic cooling+xbmc...playstation 4..Pioneer VSX923..Kef kht2005.3..Ipad mini...Conceptronic CH3SNAS..

wolfkampf

Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

wolfkampf

#55
vanuit mijn luie stoel (bank) heb ik al weer van alles gedaan voor mijn ht  ;D
zoals:

-100" vast spanscherm besteld die overigens al binnen is  :pompom:
-ik heb ook ongezien de sony vplhw40es besteld bij itc via Annewiek, naar alle  reviews gelezen te hebben lijkt me dit (in deze prijsklasse) de beste pj voor mij  :coffee:
als het goed is kwam de pj woensdag bij itc binnen waarna hij nog gecalibreerd gaat worden. :pompom:

nu moet ik nog een aantal dingen bestellen zoals:

-netwerk adapters (omdat ik geen zin heb om een kabel helemaal naar zolder te trekken ;) )
-of een xbmc 'kassie' of voor een medi8er med600x3d  (deze heb ik ook voor mijn tv en werkt perfect)

als ik weer goed ter been ben kan ik weer verder met de echte werkzaamheden want er moet nog vloerbedekking in (op de vloer) nog een bankstel of stoelen plaatsen lampen plaatsen en nog van allerlei andere dingen maar er is uiteraard geen haast mee.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

patrickkk

Gefeliciteerd met de mooie beamer. Als je van plan bent om 3D te kijken zou ik lekker een mede8er kopen. Zover ik weet gaat dit nog steeds niet met xbmc
Epson TW2900..Celexon rollo prof. 210*113..LG SL8000..Playon!HD..arctic cooling+xbmc...playstation 4..Pioneer VSX923..Kef kht2005.3..Ipad mini...Conceptronic CH3SNAS..

MLCinema

Mooie aankoop die Sony hw40. Heb de hw55 kunnen bekijken onder slechte omstandigheden en die gaf een waanzinnig plaatje. De hw40 doet daar niet voor onder. Hoe lang loop je op krukken?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

bazzzman

Nice!
Ben zeer benieuwd naar je ervaringen met deze beamer straks.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

bazzzman

Quote from: patrickkk on July 11, 2014, 20:29:32
Gefeliciteerd met de mooie beamer. Als je van plan bent om 3D te kijken zou ik lekker een mede8er kopen. Zover ik weet gaat dit nog steeds niet met xbmc

Ook hierin gaan de ontwikkelingen snel...
Mijn inziens HET grote voordeel van een open source project

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=3D

Let wel dat je dan een krachtig systeem neemt, want hardware acceleration op je gpu zit er NOG niet in.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

patrickkk

Xbmc is prachtig als het werkt. Het grote nadeel is dat het altijd achter de ontwikkelingen aanhobbelt. Hoelang is er al 3D? Nu zit 3D dus pas in de gotham release. Zelfde met het hd audio verhaal. Als je hierop wil wachten is dat prima, maar als je wil genieten van de nieuwste features dan lopen mediaplayers zoals mede8er toch echt min. een jaar voor elke keer. Xbmc haalt dit dan uiteindelijk wel weer in.
Ook geeft elke update toch weer problemen, lees het xbmc topic maar is door. Ik als niet al te technische tweaker ben er dus gewoon weer bang voor om gotham erop te zetten. Enige echte voordeel van xbmc is mijn inziens de mooie library, maar het auto schrapen doen de huidige mediaplayers ook.
Epson TW2900..Celexon rollo prof. 210*113..LG SL8000..Playon!HD..arctic cooling+xbmc...playstation 4..Pioneer VSX923..Kef kht2005.3..Ipad mini...Conceptronic CH3SNAS..

wolfkampf

weet je wat het is, ik download alle films gewoon dus dat kan makkelijk met de medi8er alleen als ik b.v een keer tv uitzending of sport: moto gp of mx wil kijken moet ik daarvoor nog een bron hebben vandaar dat ik aan een raspberry dacht van b.v:
d.t is tv
aangezien ik niet een coax kabel van beneden naar zolder wil trekken voor een decoder van ziggo.
zijn er hier nog meer oplossingen voor?
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

wolfkampf

het scherm met behulp van een vriend even opgehangen
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

konijntje

Quote from: patrickkk on July 12, 2014, 10:54:53
Xbmc is prachtig als het werkt. Het grote nadeel is dat het altijd achter de ontwikkelingen aanhobbelt. Hoelang is er al 3D? Nu zit 3D dus pas in de gotham release. Zelfde met het hd audio verhaal. Als je hierop wil wachten is dat prima, maar als je wil genieten van de nieuwste features dan lopen mediaplayers zoals mede8er toch echt min. een jaar voor elke keer. Xbmc haalt dit dan uiteindelijk wel weer in.
Ook geeft elke update toch weer problemen, lees het xbmc topic maar is door. Ik als niet al te technische tweaker ben er dus gewoon weer bang voor om gotham erop te zetten. Enige echte voordeel van xbmc is mijn inziens de mooie library, maar het auto schrapen doen de huidige mediaplayers ook.

Dat 3D niet werkt is onzin. H-SBS en H-OU werkt natuurlijk allang. ze hebben nu alleen toegevoegt dat de interface ook mee gaat en dus niet raar eruit ziet. FULLHD3D kan gewoon niet omdat XBMC gratis is... en de licenties om FULLHD 3D af te spelen nou eenmaal geld kosten.. daarom zijn de spelers die het wel kunnen (Powerdvd en TMT) ook niet goedkoop.

OT: Mooie zolder! ga je veel plezier van beleven.

patrickkk

Quote from: konijntje on July 12, 2014, 13:22:37
Dat 3D niet werkt is onzin. H-SBS en H-OU werkt natuurlijk allang. ze hebben nu alleen toegevoegt dat de interface ook mee gaat en dus niet raar eruit ziet. FULLHD3D kan gewoon niet omdat XBMC gratis is... en de licenties om FULLHD 3D af te spelen nou eenmaal geld kosten.. daarom zijn de spelers die het wel kunnen (Powerdvd en TMT) ook niet goedkoop.

OT: Mooie zolder! ga je veel plezier van beleven.
Ik zei dat ik dacht dat het niet werkte. Hiermee bedoel ik in de build van xbmc zelf. Dat het via externe spelers (powerdvd) kon wist ik ook wel. Dat het nu in gotham zit is leuk maar mediaspelers hebben dit al veel langer.
Hiermee bedoel ik verder niks alleen dat het je keuze kan beïnvloeden. Als ik nu een 4k tv koop wil ik ook nu 4k afspelen (als voorbeeld). Dan wil ik niet wachten tot het over een jaar in xbmc zit. Uiteraard is dit persoonlijk.

Ot: begint echt een mooi project te worden zo.
Epson TW2900..Celexon rollo prof. 210*113..LG SL8000..Playon!HD..arctic cooling+xbmc...playstation 4..Pioneer VSX923..Kef kht2005.3..Ipad mini...Conceptronic CH3SNAS..

bazzzman

Quote from: patrickkk on July 12, 2014, 15:10:47
Ik zei dat ik dacht dat het niet werkte. Hiermee bedoel ik in de build van xbmc zelf. Dat het via externe spelers (powerdvd) kon wist ik ook wel. Dat het nu in gotham zit is leuk maar mediaspelers hebben dit al veel langer.
Hiermee bedoel ik verder niks alleen dat het je keuze kan beïnvloeden. Als ik nu een 4k tv koop wil ik ook nu 4k afspelen (als voorbeeld). Dan wil ik niet wachten tot het over een jaar in xbmc zit. Uiteraard is dit persoonlijk.

Ot: begint echt een mooi project te worden zo.

Het grote voordeel voor mij van xbmc, behalve dat er geen mediaplayer is die een meer gelikte interface heeft dan xmbc, is dat alle nieuwe snufjes, ontwikkelingen etc. juist allemaal op xbmc komen. Misschien iets later, maar je hoeft tenminste niet steeds een nieuwe mediaplayer aan te schaffen. Er is volgens mij geen platform waar meer aan ontwikkeling plaatsvind dan xbmc. Maar het is natuurlijk maar net waar je de prioriteiten legt en wat je er precies mee wilt doen.

Ik wil nooit geen andere mediacenter meer in ieder geval  ;D
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

rho

Daar ben ik het wel mee eens. Vroeger een Dune gehad, maar een htpc met xbmc (of/en MediaPortal) is toch veel interessanter. Die media centers worden inderdaad veel sneller en grondiger door ontwikkeld dan de firmware van commerciële mediaspelers. Je hoeft geen andere pc te kopen als er een update van xbmc (en/of MediaPortal) komt. Hoe uitgebreid die update ook is. Elke budget pc kan wel een versie (Openelec, XBMCbuntu, XBMC onder windows, ...) van XBMC (en/of MediaPortal) draaien.

wolfkampf

98% van de films kijk ik dus vanaf mijn harde schijf.(op dit moment op mijn tv via de medi8er )
welke mogelijkheden zijn het meest geschikt om dus ook tv te kunnen kijken :omg:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

bazzzman

je wilt dus eigenlijk tv kijken zonder gebruik van een conventionele tuner?
Ik denk dat je dan al snel op een systeem komt wat je coax signaal omzet naar ip. Want pure tv streams via internet zijn veelal belabberd van kwaliteit. Zeker als je dat op je beamer gaat kijken.

Verder zou je nog het signaal uit de lucht kunnen plukken met digi-tenne.
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

wolfkampf

#69
niet echt tv maar meer zoiets als live sport programma`s, films etc.
ik zit nu te kijken en me te verdiepen in de minix x8.
ik ben echt een leek wat dat betreft dus eerst maar even wat research doen  :coffee:
aangezien hij ook perfect moet functioneren als mediaspeler voor mijn eigen gedownloade films
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

wolfkampf

 :pompom: :pompom: ik heb vandaag de hw40es binnen gekregen :clapping:
nu kan ik alleen maar dom naar de doos zitten kijken en hem niet aansluiten aangezien ik nog steeds met krukken loop  :nopompom: best wel vervelend  :D
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

bazzzman

Gefeliciteerd!!!!

Hou me op de hoogte. De mijne is ook onderweg  :headbanging:
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

wolfkampf

#72
Ik heb mijn lieve vrouwtje even de beamer naar zolder laten brengen met een tijdelijke tafel   :D zodat ik hem toch nog even kon bewonderen :happy: wat een beeld fantastisch een vriend van me wou hem binnenkort wel even aan het plafond maken zodat ik hem even perfect kan afstellen samen met het geluid.helemaal fantastisch.de beamer is echt fluisterstil hij stond naast me en ik moest mijn best doen om hem te horen :pompom:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

wolfkampf

voor deze tijden met deze hitte mag ik toch echt wel opzoek gaan naar een airco  :D jezus wat warm op zolder, ik denk dat je nu beter af bent met een ht in de kelder. voorzover ik nog geen airco heb moet het maar even met de ventilator (ben wel blij dat de pj niet zoveel herrie maakt als deze ventilator  ;) )
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Earthshaker

Quote from: wolfkampf on July 19, 2014, 11:47:48
voor deze tijden met deze hitte mag ik toch echt wel opzoek gaan naar een airco  :D jezus wat warm op zolder, ik denk dat je nu beter af bent met een ht in de kelder. voorzover ik nog geen airco heb moet het maar even met de ventilator (ben wel blij dat de pj niet zoveel herrie maakt als deze ventilator  ;) )

Ik heb hetzelfde met mijn zolder. Ik heb wel een airco besteld, alleen wordt die pas over een week of drie geplaatst helaas. Nu het filmkijken maar even op een laag pitje gezet.