Video's streamen in mijn HT

Started by audio_stabilo, May 31, 2014, 11:07:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Goedemorgen,

Misschien een hele stomme vraag. Ik heb een PS3 en een pc. Ik heb nu een programma gedownload op de pc (media server voor de ps3) nu kan ik dus de pc schijf zien met mijn films op de ps3.
Als ik dit nu laat draaien (ik noem maar wat, de hele dag films kijken) Is die dan constant aan het downloaden? Of is dit gewoon intern? Ik wil namelijk niet dat er 100'de gb's gedownload wordt voor niks.

Horzel

Ik neem aan dat de films al op de PC staan. Er wordt dan dus niets gedownload.  Je pc stuurt de film naar de PS3 die hem weergeeft op de tv. Dus alleen intern data verkeer.
Yamaha RX-A2020  - Pioneer N-50A -  JBL Studio 590  -  Sony KDL-50W815B - Astell&Kern AK100II - BeyerDynamic T51P - UE900S - B&W P7

audio_stabilo

Oke, alleen gaan HD films niet soepel. Is daar wat aan te doen

Horzel

Is je netwerk draadloos?

Zo ja dan kon dat wel eens het probleem zijn. Afhankelijk van de afstanden en kwaliteit van de film kun je draadloos wel eens in de problemen komen bij hogere bitrates.

Yamaha RX-A2020  - Pioneer N-50A -  JBL Studio 590  -  Sony KDL-50W815B - Astell&Kern AK100II - BeyerDynamic T51P - UE900S - B&W P7

audio_stabilo

Klopt had ik al opgezocht en ook gelijk geprobeerd. Alles nu bedraad gedaan maar blijft het zelfde  :unhappy:

audio_stabilo

Of zal ik misschien een giga bit switch nodig hebben?

evilniek

Waarschijnlijk is het programma bezig met transcoderen, een nogal hardware intensieve bezigheid, als je een heel krachtige pc hebt zou het goed kunnen gaan. Maar streamen zonder tussenkomst van software en/of hardware zou mijn eerste keus zijn(van pc rechtstreeks naar PS3), ik weet niet welke bestandstypen de PS3 ondersteund zou je even moeten bekijken(Hmmm, ik denk toch dat TC nodig is met een PS3).

Quote from: audiogek on May 31, 2014, 15:00:12
Of zal ik misschien een giga bit switch nodig hebben?

Nee, 100mbit is vooralsnog prima (4K is een ander punt.)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

audio_stabilo

Quote from: evilniek on May 31, 2014, 15:44:20
Waarschijnlijk is het programma bezig met transcoderen, een nogal hardware intensieve bezigheid, als je een heel krachtige pc hebt zou het goed kunnen gaan. Maar streamen zonder tussenkomst van software en/of hardware zou mijn eerste keus zijn(van pc rechtstreeks naar PS3), ik weet niet welke bestandstypen de PS3 ondersteund zou je even moeten bekijken(Hmmm, ik denk toch dat TC nodig is met een PS3).

Nee, 100mbit is vooralsnog prima (4K is een ander punt.)

Vind het zo vreemd, allemaal kabels getrokken nu, dus van het hele draadloze af.... en nog steeds..... wel minder

Horzel

Ik weet niet of dit voor de combi PC-PS3 ook opgaat, maar vaak wordt een schokkerig beeld ook veroorzaakt door verkeerde audio settings.

Als je een audio formaat naar je receiver/tv verstuurd waarmee hij niet compatibel is. Klinkt vreemd maar het beeld gaat dan ook vetragen/schokken.

Heb nog steeds dat ik eerst een film vanaf mijn HTPC op moet starten en dan pas mijn receiver aanzetten. Iets met een handshake denk ik over de HDMI. Als ik de receiver al aan heb staan, heb ik ook een schokkerig beeld.

Yamaha RX-A2020  - Pioneer N-50A -  JBL Studio 590  -  Sony KDL-50W815B - Astell&Kern AK100II - BeyerDynamic T51P - UE900S - B&W P7

audio_stabilo

Hmmm wat vreemd allemaal zeg. Ik had het altijd gewoon via mijn bluray speler. Gewoon een externe schijf erop. Deze is dan van lg... oke niet echt heel denderend natuurlijk.  Maar het probleem daar is als ik dan spoel bij films die ik kijk,  dan stopt die. Niet echt handig dus. Is er geen andere manier?

VTEC_genieter

Een tweedehandse mediaspeler hier op het forum aanschaffen ;)
Check het gedeelte Markt > Bronnen.
Er staan een paar topics in met meer dan genoeg.

Ik weet dat je nu vanaf de PC streamt, maar voor een paar tientjes of 6, heb je gemak/een mediaspeler die gemaakt is voor vele videoformaten en betere weergave. Grijp wel een mediaspeler met een USB-aansluiting ;) voor je portable HDD.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

audio_stabilo

Quote from: VTEC_genieter on June  1, 2014, 04:18:38
Een tweedehandse mediaspeler hier op het forum aanschaffen ;)
Check het gedeelte Markt > Bronnen.
Er staan een paar topics in met meer dan genoeg.

Ik weet dat je nu vanaf de PC streamt, maar voor een paar tientjes of 6, heb je gemak/een mediaspeler die gemaakt is voor vele videoformaten en betere weergave. Grijp wel een mediaspeler met een USB-aansluiting ;) voor je portable HDD.

Ik denk dat ik dat beter kan doen ja als er geen andere oplossing is

audio_stabilo

Ik snap alleen niet waarom een bluray speler vast loopt met mkv bestanden. En sommige weer niet

VTEC_genieter

#13
Denk dat de hoofdprioriteit van een bluray speler BD-schijven moet kunnen draaien/afspelen.
Had lang geleden ook een bluray speler van LG. Was een goed apparaat, maar hij kon geen grote USB-sticks detecteren en ik vond de bediening niet makkelijk als ik verschillende gedownloade media wilde afspelen.
En ik lees dat ook veel mensen een mediaspeler gebruiken voor afspelen van onder andere mkv bestanden :)
Heb nu al een tijd een mediaspeler :)

LG = Life's Good
But life is not better ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

audio_stabilo

Quote from: VTEC_genieter on June  1, 2014, 12:22:59
Denk dat de hoofdprioriteit van een bluray speler BD-schijven moet kunnen draaien/afspelen.
Had lang geleden ook een bluray speler van LG. Was een goed apparaat, maar hij kon geen grote USB-sticks detecteren en ik vond de bediening niet makkelijk als ik verschillende gedownloade media wilde afspelen.
En ik lees dat ook veel mensen een mediaspeler gebruiken voor afspelen van onder andere mkv bestanden :)
Heb nu al een tijd een mediaspeler :)

LG = Life's Good
But life is not better ;)

Dan ben ik er wel uit ;)