Draadloze HDMI

Started by Syphon, May 27, 2014, 23:02:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Syphon

Zit te denken om een beamer te kopen met draadloze HDMI.
Heeft hier iemand ervaring mee? Op google is weinig te vinden.

Denk aan een Epson W type zoals de EPSON EH-TW6100W.
Op deze manier zijn er helemaal geen kabels te zien op het plafond.

cine(d)rama

#1
Hallo

Hier op het Forum is daar genoeg over te vinden .
Probeer de zoekmachine rechts boven maar eens  ;) .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Syphon

Kan zelf weining vinden op draadloze hdmi. Zal is kijken bij vorige types van Epson.

Syphon

#3
Zit nog even te kijken naar alternatieven alleen die vind ik niet.
Zoek dus een beamer met draadloze transmitter, budget € 2000
9100W is natuurlijk het neusje van de zalm alleen die is €3000
Sta ook open voor een tweede hands.

J.A.F._Doorhof

Draadloos HDMI werkt op zich goed, soms heb je wat problemen als je er tussen door loopt maar over het algemeen is het een goede stabiele verbinding.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Ik heb zelf de 9100W en het werkt inderdaad prima. Het enige nadeel vind ik dat hij soms wat lang nodig heeft om de connectie te maken. Ik blijf toch voorstander van een draadje (die ik er ook nog tussen heb liggen).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Syphon

Voor mij helaaa geen optie. Het wordt dus de 6100W of de 9100W.
Er zijn toch geen andere merken die dit draadloze systeem ook bieden?

THX-UltraII

Quote from: Syphon on May 28, 2014, 14:47:30
Voor mij helaaa geen optie. Het wordt dus de 6100W of de 9100W.
Er zijn toch geen andere merken die dit draadloze systeem ook bieden?
De 9100W is sowieso niet meer verkrijgbaar en dan kom je uit bij de 9200W die ver buiten je budget valt. Waarom overweeg je de Sony VPL-HW40ES met wireless HDMI unit niet?

gast2018

Is zoiets niet iets?

http://nl.hardware.info/reviews/2023/aldi-envivo-draadloze-hdmi-set-review#comments

Heb er verder geen verstand van maar zag er 1 op MP staan.

Syphon

#9
Quote from: THX-ultraII on May 28, 2014, 15:42:39
De 9100W is sowieso niet meer verkrijgbaar en dan kom je uit bij de 9200W die ver buiten je budget valt. Waarom overweeg je de Sony VPL-HW40ES met wireless HDMI unit niet?
Wist niet dat dit ook kon, ga mij direct even inlezen, klinkt goed.
Werkt zo'n wireless hdmi een beetje? Ervaring mee?

Syphon


Hier moet de beamer te komen hangen, wat vinden jullie van het idee?
Vind het wel geniaal, zo heb ik nergens draden en is alles netjes weg gewerkt.

MechanicalAnimal

Syphon,


de 9200W is in de actie bij ITC

Epson EH-TW7200 met  €200.00 korting dus nu €1799.00

Epson EH-TW9200(W) met  €300.00 korting dus nu  € 2399.00 en €2699.00 (W)


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143024.0
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Syphon

Klinkt aantrekkelijk

Zilverrug

Heb hier de Epson 9200W hangen. Werkt perfect en superieure weergave. Wat mij betreft de investering meer dan waard.  :clapping: :clapping:

LittleNinja

Je zal sowieso 220v moeten trekken, dus helemaal kabelloos gaat je niet lukken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

MechanicalAnimal

220 ligt eral.......onder dat ronde witte dekseltje....is gewoon een stroompunt voor een plafonniere.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Syphon

Inderdaad, neig nu naar de Epson 7200 icm een draadloze hdmi transmitter.
Deze heeft lensshift wat de 6100 niet heeft. Ga over twee kijken in een winkel.

Syphon

#17
Zie nu dat BenQ W1500 ook draadloze HDMI heeft. Mooie prijs voor 1300e en 3D.
Ga liever voor een beamer met draadloze HDMI dan een apart kastje van 300e te kopen.

Panasonic heeft ook goede beamers alleen zijn deze allemaal zwart.

Zie nu dat de BenQ ook nog eens lensshift heeft dus dit lijkt mij veruit de makkelijkste keus, eens of niet?
Wit, lensshift, draadloze hdmi, scherpe prijs en aangezien dit mijn eerste beamer wordt is het resultaat waarschijnlijk goed.

Hier even een lijstje met de voor en nadelen

BenQ W1500
Positief: Draadloze HDMI, Lensshift, Wit, Scherpe prijs, erg geschikt voor 3D en Gamen
Negatief: Regenboog effect? Minder voor films?

Epson 6100!
Positief, Draadloze HDMI, Wit, erg geschikt voor films
Nadeel, geen lensshift dus 40cm vanaf het plafon en een stuk naar links

Epson 7200
Positief: Lensshift, Wit, LCD
Negatief: Geen draadloze HDMI

Panasonic PT-AT6000E
Positief: Erg goede specs
Negatief: Zwart, geen draadloze HDMI

Droomkeus maar vind ik te duur, Epson 9200W.
Deze beamer heeft alles wat ik zoek, was deze € 2250 dan was het een no brainer.

Dit is mijn huidige setup en referentie kader

Panasonic 65ST50, geweldige TV en niet gekalibreed, niet het gevoel dat ik nu iets mis.
5.1 set van de Dali Zensor serie icm BK Monolith Plus. Beide blind gekocht via internet en nog geen moment spijt gehad  :coffee:
Kwam van een goedkoop setje speakers en mijn vorige TV was een Sharp LCD 42 inch

Rico_nl

Ik heb dat medion setje tussen mijn versterker en Epson TW2900 en werkt perfect.
Setje ook van marktplaats voor iets van 50euro.
Achter het deel bij de versterker zit ook nog een hdmi splitter erg handig.

hdnoob

Ik gebruik(te) lange tijd deze set kit http://www.iogear.com/product/GW3DHDKIT/. De zender ligt in een kast omdat het geen LOS nodig heeft. Niets stoort het signaal eigenlijk, ook niet 2.4ghz of 5ghz routers.

Maar soms gaat wireless toch wel eens fout en daarom heb ik (ook) een kabel getrokken. Ik zou je keuze van projector niet van wireless af van laten hangen. Er zijn witte hdmi kabels :)


Syphon

Weet iemand waar ik de BenQ W1500 in het echt kan bekijken?

Syphon

Quote from: hdnoob on June  1, 2014, 21:27:34
Ik gebruik(te) lange tijd deze set kit http://www.iogear.com/product/GW3DHDKIT/. De zender ligt in een kast omdat het geen LOS nodig heeft. Niets stoort het signaal eigenlijk, ook niet 2.4ghz of 5ghz routers.

Maar soms gaat wireless toch wel eens fout en daarom heb ik (ook) een kabel getrokken. Ik zou je keuze van projector niet van wireless af van laten hangen. Er zijn witte hdmi kabels :)

Klinkt goed, ga er naar kijken. Koop liever een los setje en investeer de rest in de beamer.
De beamer wordt wekelijks gebruikt voor voetbal/series/films/gamen

Quote from: Rico_nl on June  1, 2014, 21:21:05
Ik heb dat medion setje tussen mijn versterker en Epson TW2900 en werkt perfect.
Setje ook van marktplaats voor iets van 50euro.
Achter het deel bij de versterker zit ook nog een hdmi splitter erg handig.

Ga direct even kijken op marktplaats, 50e klinkt heel wat beter dan 300e wat je kwijt bent bij de W serie van BenQ of de Epson serie met wireless HDMI.

hdnoob

Quote from: Syphon on June  2, 2014, 12:32:40
Klinkt goed, ga er naar kijken. Koop liever een los setje en investeer de rest in de beamer.
De beamer wordt wekelijks gebruikt voor voetbal/series/films/gamen

Nogmaals ik heb die Iogear set die je zoekt. Hij kwam zeer goed uit de test maar toch gaat de verbinding wel eens mis. Dat wil je niet hebben bij games :) Daarom trok ik toch maar een kabel.

De lag is trouwens verwaarloosbaar mocht je je zorgen maken. Gamen gaat perfect.

Syphon

Quote from: hdnoob on June  2, 2014, 18:28:43
Nogmaals ik heb die Iogear set die je zoekt. Hij kwam zeer goed uit de test maar toch gaat de verbinding wel eens mis. Dat wil je niet hebben bij games :) Daarom trok ik toch maar een kabel.

De lag is trouwens verwaarloosbaar mocht je je zorgen maken. Gamen gaat perfect.

Geef je 100% gelijk. Zit nu zelf te denken om de beamer op de kruk voor de bank te plaatsen.
Voordelen: hdmi met kabel, scheelt dik € 200, geen plafond beugel, makkelijk te plaatsen. De beamer kan worden opgeruimd en de kleur zwart kan weer. Films kijk ik 1 a 2 keer in de week. Doordeweeks erg weinig tijd voor films/series/gamen.

MechanicalAnimal

#24
prima manier om zo ff te proberen, kun je je HDMI kabel ook kort en goedkoper houden.

bevalt het niet kun je altijd nog kijken naar wireless.

sony heeft ook een systeem voor bij de HW55/40, de "IFU-WH1"..kost wel een gigantische 299 euro

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142943.0
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis