Verstrijken Ban

Started by Joris1971, May 21, 2014, 07:47:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Goedemorgen

Deze is gericht aan de heren Moderators.

Een dikke week geleden kreeg ik een ban opgelegd van een week, ok dan heb je dat te accepteren
Bovenin beeld staat dat de tekst Sorry Joris, je bent verbannen van dit forum, blablabla, de verbanning loopt af op 17 mei 14:59 uur

Ok dat is dus helemaal duidelijk, maar ik vind dan ook, als je je 'straf' hebt uitgezeten dat de ban 14:59 uur daadwerkelijk eindigt en niet later.
Waarom kan dit niet automatisch ingesteld worden?

Per saldo vind ik, dat de moderator, die deze ban oplegt ook dient te zorgen dat de ban opgeheven wordt op het tijdstip dat vermeld staat.
In mijn geval was de betreffende moderator gewoon online.

groet Joris

Nahpets

Mee eens.

Ik denk dat dit topic eerder thuis hoort bij Regels etc ipv De klaagplek.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

J.A.F._Doorhof

als het goed is moet de ban ook automatisch aflopen, dat hoeft niet handmatig.
Hoeveel later was je wel weer toegelaten ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joris1971

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 21, 2014, 08:07:28
als het goed is moet de ban ook automatisch aflopen, dat hoeft niet handmatig.
Hoeveel later was je wel weer toegelaten ?

Niet veel, 3 kwartier zoiets, maar de vorige keer toen ik gebanned was, was het wel een paar uur.

Ook al is het maar 5 min... klopt miz niet.

Bart_M

#4
Dan kunnen ze beter de tekst aanpassen: "Sorry Joris, je bent verbannen van dit forum, blablabla, de verbanning loopt af op 17 mei, hierna wordt je account weer geactiveerd".

Ik vind het wat ver gaan dat ze op de minuut klaar moeten gaan zitten om iemand weer toegang te geven...

Je dekt je trouwens alvast weer in?  ;D


Joris1971

Quote from: Bart_M on May 21, 2014, 08:10:37
Dan kunnen ze beter de tekst aanpassen: "Sorry Joris, je bent verbannen van dit forum, blablabla, de verbanning loopt af op 17 mei, hierna wordt je account weer geactiveerd".

Ik vind het wat ver gaan dat ze op de minuut klaar moeten gaan zitten om iemand weer toegang te geven...

lees die post van Frank doorhoff eens.. het gaat automatisch

WickedGame

Als het automatisch gaat is het mogelijk dat je browser je ban "onthoud".

J.A.F._Doorhof

correct ik denk dat daar het probleem zit, de bans lopen namelijk automatisch af.
Daarnaast als het inderdaad op dezelfde dag weer mogelijk is zou ik er zelf niet te zwaar aan tillen.
Maar goed ik heb nog nooit ergens een ban opgelopen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Zal vast iets digitaal erg logisch zijn zoals dat de tijd van de ban pas in gaat nadat je uitgelogged bent, als je dan een paar uur nog blijft hangen mag je een paar uur langer wachten  ;D
Computers maken geen fouten  :D

Kjelt

#9
Wellicht een idee, als de mods wat in de software gevonden hebben dan bannen ze jou voor de test weer even en dan kun je na de ban meteen zien of het nu wel opgelost is?  ;)

Raphie

Ik heb redelijk wat ervaring met bans  :D, maar die van mij liepen altijd keurig tot op de seconde af?
JBL PRX Power!

sr7000

Oftewel even je tijdelijke bestanden wissen en klaar is kees :)
Persoonlijk maar een keer gebanned in mijn leven. En dat was toen ik op een ander forum via een gratis wifi spot (in de trein) iets probeerde aan te bieden op een tweedehands site. Wat een automatische ban opleverde. Maar dat was met een mailtje naar de beheerder meteen opgelost. Oftewel niet met opzet maar ik had de forumregels beter moeten lezen :)

VlisChris

@SR
Dat dacht ik ook als eerste. Maar wist Raphie dan zijn tijdelijke bestanden meteen op het moment dat die een ban had?
Want R schrijft dat de bans bij hem wel meteen op het goede moment afliepen. Dus ergens zit er een verschil in.

de ban moet (zoals Frank ook schrijft) automatisch aflopen. In Joris zijn geval was ik benieuwd wanneer die weer terug kon komen, en toen ik keek stond er dat de ban over 0 dagen zou aflopen. Dus de ban stond ook gewoon goed ingesteld. Ik zelf heb wel eens de fout gemaakt om te vergeten in te voeren hoelang de ban ging duren :-X En dat viel pas op toen diegene zelf aan de bel trok. Maar daar is hier dus geen sprake van.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

Ook bij mijn ban kon ik na het verlopen niet op het forum. Maar ik sluit zeker niet uit dat er wat bestanden/cookies oid waren blijven hangen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raymond187

CTRL+F5

That should do the trick :)

Cache issue.

Perfectionist

Quote from: Joris1971 on May 21, 2014, 07:47:03
Goedemorgen

Deze is gericht aan de heren Moderators.

Een dikke week geleden kreeg ik een ban opgelegd van een week, ok dan heb je dat te accepteren
Bovenin beeld staat dat de tekst Sorry Joris, je bent verbannen van dit forum, blablabla, de verbanning loopt af op 17 mei 14:59 uur

Ok dat is dus helemaal duidelijk, maar ik vind dan ook, als je je 'straf' hebt uitgezeten dat de ban 14:59 uur daadwerkelijk eindigt en niet later.
Waarom kan dit niet automatisch ingesteld worden?

Per saldo vind ik, dat de moderator, die deze ban oplegt ook dient te zorgen dat de ban opgeheven wordt op het tijdstip dat vermeld staat.
In mijn geval was de betreffende moderator gewoon online.

groet Joris

Ik heb hem ingesteld en op auromatisch aflopen gezet. Dan gaat het altijd goed. Daarom hoeven we dat niet per minuut te controleren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Former member 78

Gewoon de datum dus weergeven, en geen tijd.
Dan is't probleem opgelost.

Zaagstra

Quote from: Raymond187 on May 21, 2014, 11:18:36
CTRL+F5 That should do the trick :) Cache issue.

Je kunt je natturlijk ook gaan gedragen in het vervolg. Attitude issue.  :P

Walter Zed (die veel te lief en slijmerig gehoorzaam is om ooit geband te worden  :angel:)
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Nahpets

Quote from: Zaagstra on May 21, 2014, 13:08:51
Je kunt je natturlijk ook gaan gedragen in het vervolg. Attitude issue.  :P

Walter Zed (die veel te lief en slijmerig gehoorzaam is om ooit geband te worden  :angel:)

Op zich heb je daar wel een punt.

Nahpets (die veels te eigengereid is om niet geband te worden  :devil:)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Jumping Jack

Mochten er meer vrouwen op dit forum vertoeven, zou de topictitel er volgens mij anders hebben uitgezien: "verbannen strijk".

Sorry, erg flauw. Ik had het ook voor mij kunnen houden, maar ik deel graag.  :tounge2:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

alexander2

Quote from: Jumping Jack on May 21, 2014, 13:40:13
Mochten er meer vrouwen op dit forum vertoeven, zou de topictitel er volgens mij anders hebben uitgezien: "verbannen strijk".

Sorry, erg flauw. Ik had het ook voor mij kunnen houden, maar ik deel graag.  :tounge2:

Waarschijnlijk te weinig vrouwelijke genen maar deze begrijp ik niet.
Ik heb wel RTM gedaan want ik vind dit dus niet kunnen. :D

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Peerless Monster

Quote from: Jumping Jack on May 21, 2014, 13:40:13
Mochten er meer vrouwen op dit forum vertoeven, zou de topictitel er volgens mij anders hebben uitgezien: "verbannen strijk".

Sorry, erg flauw. Ik had het ook voor mij kunnen houden, maar ik deel graag.  :tounge2:

Zeker niet flauw! Heb er even smakelijk om gelachen ;D
Hij was erg amusant ;D

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

YamahaRXV

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 21, 2014, 08:32:47
correct ik denk dat daar het probleem zit, de bans lopen namelijk automatisch af.
Daarnaast als het inderdaad op dezelfde dag weer mogelijk is zou ik er zelf niet te zwaar aan tillen.
Maar goed ik heb nog nooit ergens een ban opgelopen :D

Ik weet niet of dit ook geldt voor een ban of afkoelperiode van één dag, maar als dat zo is klopt bovenstaande info dus niet...
In mijn geval werd de ban/afkoelperiode van één dag dus in totaal al mooi drie dagen zonder enige opgegeven reden, en uiteindelijk heb ik een bekend forumlid maar via de mail gevraagd of hij voor mij wilde informeren hoe het zat.
Er werd toen door de betreffende moderator aangegeven dat hij vergeten was om de ban/afkoelperiode terug te zetten naar de ''actieve'' modus ??

Doordat je op zo,n moment ook geen PM,s kan versturen naar een moderator of wie dan ook ben je afhankelijk van het moment dat ''iemand'' wakker wordt of het je gunt dat je weer ''actief'' kan zijn  :-X



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

RonK.

Of zorgen dat je geen ban krijgt,.... heb je ook die problemen niet  :D