Spontane Meet & Greet @ garmtz

Started by garmtz, February 9, 2004, 10:34:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Ach, die gast is gewoon full of crap... :D  Jij mag de kabel inspelen hoor, ik heb wel even geduld... :)

Jiri

Quote from: garmtz on February 11, 2004, 22:34:09
Ach, die gast is gewoon full of crap... :D  Jij mag de kabel inspelen hoor, ik heb wel even geduld... :)

Ik geloof er niets van! ::) ;) ;D

Groet,
jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz


Sullivan

Quote from: garmtz on February  9, 2004, 10:34:52
Toen we met Martin, Patrick en Miranda begonnen met luisteren rond een uur of 14:30 uur, viel het mij op dat M&M wel erg vaak achter de bank gingen staan. Bleek dat ze het geluid toch wel erg vermoeiend vonden, omdat de speakers wellicht te dichtbij stonden. Na wat geëxperimenteer ('moeten ze nou 1 of twee CD-tjes verder van de luisteraar afstaan?' ;D) uitgekomen op een positie die de speakers zo'n 20 cm dichter naar de muur zet. Resultaat van deze vrij simpele ingreep: betere stage, minder vermoeiend, natuurlijker... Bedankt M&M!!
Garmt,

Je bent nooit te oud om te leren, maar... ik ben verbaasd dat jij (diegene met zoveel ervaring en die advies geeft over plaatsing van speakers aan andere) hier niet mee geëxperimenteerd hebt. Dat een ander het mooier vindt, ala, maar dat je het zelf ook een enorme verbetering vindt verrast me enig sinds.

Veel luisterplezier in je nieuwe set :D!

mvg,
Frank

jaco

Frank, hij heeft ze wel verplaatst, want ik kan met herinneren dat bij mijn 1`e bezoek ze dichter op de muur stonden dan bij het laatste verzoek. Of mijn geherugen laat me in de steek. Maar dat waren ook verschillende fronts volgens mij.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

eric_audio

Nou, ik heb een tijdje geleden de 390S gehoord, rechtstreeks aangesloten op een Spectral eindversterker, via een MIT interlink (luidsprekers Nautilus 803), en ik vond het erg mooi, zeker niet technisch klinken. Maar ik moet meteen toegeven, dat ik geen echt ervaren luisteraar ben (ik vond het trouwens wel technisch klinken toen i.p.v. de Spectral er een ML versterker tussen stond).

Je kan ook mijn CD-speler nog uitproberen in je set, Garmt. Misschien een goeie smoes om weer eens langs te komen.

Eric.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Jiri

 ;D
Tsja...het is gewoon de magische mix van bepaalde electronica die het hem dan doet he!.
De ene interlink of cd-speler werkt in de ene set niet, terwijl die in een andere set voor absolute magie zorgt.
In ieder geval werkt MIT niet echt lekker in mijn set.

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

blue-eyes

Garmt,

nog even een pure nieuwschierigheids vraag:

Zou je voor de ML cd speler van Jiri kiezen, of een losse pre, dac en loopwerk van ML?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Als ik geen andere bronnen dan CD zou hebben, zou ik kiezen voor de geïntegreerde oplossing van Jiri: geen gedonder met kabels en geen last van jitter... De voorversterker in de ML is op het niveau van de losse voorversterkers van het merk.