Spontane Meet & Greet @ garmtz

Started by garmtz, February 9, 2004, 10:34:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Wat bedoeld was als een mogelijkheid patrick_vdb eens bij mij te ontvangen, mondde uit in een meet & greet waar ook Martin_M en Pantera (Miranda), Jeroenski, Cinepaulis en Joost (forumnaam?) deel van uitmaakten.

Toen we met Martin, Patrick en Miranda begonnen met luisteren rond een uur of 14:30 uur, viel het mij op dat M&M wel erg vaak achter de bank gingen staan. Bleek dat ze het geluid toch wel erg vermoeiend vonden, omdat de speakers wellicht te dichtbij stonden. Na wat geëxperimenteer ('moeten ze nou 1 of twee CD-tjes verder van de luisteraar afstaan?' ;D) uitgekomen op een positie die de speakers zo'n 20 cm dichter naar de muur zet. Resultaat van deze vrij simpele ingreep: betere stage, minder vermoeiend, natuurlijker... Bedankt M&M!!

Daarna kabels gaan luisteren. Mijn MIT interlinks waren briljant met mijn Parasound, maar leken wel iets minder met Chord. Als eerste de Kimber KS-1011 aangesloten van Patrick. Dit was gigantisch direct, gigantisch gedetailleerd, maar ook gigantisch vermoeiend in mijn set... Een heel mooie kabel voor diegenen die alles willen horen en het behoorlijk heftige solide karakter van de kabel wel kunnen hebben. Goed, maar niet in mijn set denk ik, deze heeft namelijk juist ryst nodig. Daarna nog een aantal kabels die de revue passeerden, waaronder een AH!-interlink, die toch ook wat onrustig en droog klonk. Nordost Blue Heaven was mooi met rustige jazz (controle, dynamiek, relaxed, open), maar echt iets te pittig met metal, ofwel, teveel Yangn (men heeft het bij kabels vaak over Yin en Yang, waar Yang wat scherper/killer is en Yin wat doffer/warmer, de Blue Heaven is duidelijk Yang). De van den Hul The First is weer wat erg Yin, maar wat een rustige kabel die je gewoon van muziek kan laten genieten in mijn set! Ik ben heel benieuwd naar wat de First Metal Screen doet en/of Integration Hybrid, dit zijn kabels die wel eens heel succesvol zouden kunnen zijn in mijn set. De MIT bleef echter meer overeind dan ik dacht, maar ik wil toch iets meer rust denk ik. Ben daar nog niet helemaal uit.

Ook digitale kabels werden beluisterd: een Transparent, de Estrada en de MIT Digital Reference. Van deze kabels gaf wat mij betreft de Estrada een geweldig resultaat. Zou graag wat langer deze willen vergelijken met de MIT, want is een geduchte concurrent. Wie deze kabel maakt is me niet helemaal duidelijk, zal eens zoeken (Frank, weet jij meer??).

Vervolgens kwamen netkabels, waarbij mijn nieuwe v.d. Hul MAINSSTREAM toch als muzikaalste uit de bus kwam. Een AH! was gewoon wat minder overall, een XTC juist weer technisch erg goed en zeer ruimtelijk, maar muzikaal wat minder. De MAINSSTREAM blijft nog even.

Er werd regelmatig geswitched tussen stereo en Logic-7. In het Hoe gaan we om met stereo in de toekomst...." topic kunnen nu wat bevindingen worden gepost door de bezoekers denk ik. Go ahead! ;D

Martin, Miranda en Patrick werden afgewisseld door Joost en Paul en later kwam Jeroenski ook langs. Mijn vriendin was er ook, die is namelijk altijd wel erg nieuwsgierig naar al die 'nerds' (NIET negatief bedoeld! ;D). Met hen drie vooral veel geluisterd naar muziek in stereo en Logic-7. Volgens mij maakte een demo van Amused to Death in Logic-7 vrij veel indruk (ook op mij!!). Jullie bevindingen ook graag hier:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=13079

Daarna nog Cube 2 gekeken... Tja...  ::)

Al met al weer leerzaam, vooral wat mijn speakerplaatsing betreft, hoewel de verschillend kabelalternatieven op de Estrada na niet extreem bruikbaar waren voor mij. Voor M&M echter wel, zij hebben weer wat alternatieven om over na te denken denk ik.

Is een lang verhaal geworden, hoop dat het een beetje leesbaar is gebleven... :D

Jiri

@ Garmtz,

Jammer dat er gisteren niet echt iets voor je bij zat.
Binnenkort kunnen we mijn van den Hul Integration Hybrid wel eens aan de tand gaan voelen ;D.
Ik moet hem alleen nog even in laten spelen :-\
Wel mooi dat de Mainstream zo mooi overeind blijft staan tussen alle andere powercords.
Binnenkort eens een vergelijk met de nieuwe Nordost Powercords ;D.

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Martin_M

Kan het eigenlijk helemaal met Garmt eens zijn.

Over de plaatsing van de speakers; Bij de 'originele' plaatsing klonk de cd die Garmt draaide bij binnenkomst erg relaxed (mij zelfs iet té). Maar met een cd van FearFactory spetterde de gitaren om je oren en van de bassdrum hoordje alleen de bovenste tik. Persoonlijk vond ik dit erg tegelvallen en liep even meer naar achteren omdat ik ook vond dat je de speakers zelf nog wat hoorde.
Achter de bank viel alles op z'n plek. Geweldig, dit was veel meer homogeen en een vollediger geluid. Leuk, maar minder geschikt voor surround natuurlijk omdat de rears ook goed geplaatst moeten worden.
Met wat geschuif heen en weer met de fronts werd een goede middenweg gevonden. Ik vond het wel grappig dat Garmt meteen zonder nadenken naar de vloer dook om z'n speakers te verschuiven (ik herken dat ;D).

Qua interlinks (pre-main) heeft Garmt nog een aardige zoektocht voor de boeg. Overall vond ik vandaag zijn eigen MIT's nog de beste match hoewel de set dan iets meer rust kan gebruiken. De First van v/d Hul gaf die rust (kan je rustig en relaxed een hele avond met plezier naar luisteren) maar in vergelijking met de MIT's mis je weer detail en (vooral) spreiding.
De AH's lieten hier ook duidelijk liggen wat ik goed nieuws vond. Wij hebben ze toendertijd gekocht omdat ze erg veel value voor money waren (€ 100 het setje) maar wisten dat we hogerop moesten willen we in verhouding blijven met de set. Met een ander setje interlinks kunnen we thuis de boel weer aardig opwaarderen werd hier duidelijk. Grappig was het wel dat ik deze kabel ritmisch wel heel erg goed vond alleen werd het beeld erg klein en 'gedrukt'.

Al met al een gezellige en leerzame dag (zo kom je Patrick ook weer tegen) en genoten van Garmt z'n set.
Zonder overdrijven de tot nu toe mooiste surroundset die ik heb mogen horen met een homogeen geluid met behoorlijk wat detail en een heerlijke snelle sub.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

cinepaulis

Hee Garmt !

Nog bedankt voor de gastvrije ontvangts zo even op de valreep !

Het was alweer een tijdje geleden dat ik ben komen luisteren, dus er waren toch weer wat nieuwe componenten in je set: je MC-12, de SVS sub en natuurlijk de Chords.

In zijn algemeenheid klinkt het elke keer weer "minder naar electrostaten" bij jou.  :P
Ofwel: aspecten die veel mensen als typische 'mindere' eigenschappen bestempelen bij electrostaten, worden bij jou steeds beter. De klankkleur neigt meer naar neutraal en misschien zelfs een snufje warmte, dan naar dun, kil en afstandelijk.

Het verhaal stereo vs. Logic7 zal ik in het andere topic neer plempen. Maar in het kort vond ik dat de L7 uit de Lex MC-12 duidelijk homogener en subtieler werkt dat uit de DC-1. Het klonk al erg goed, maar nu klinkt het nog natuurlijker (ja ECHT !) en soepeler.
Ik was persoonlijk behoorlijk onder de indruk en vergat om 'technisch' te luisteren tijdens Amused to death van Roger Waters. Ik was echt ondergedompeld in het geheel, wat mijn ervaring aanzienlijk sterker maakte in vergelijking met stereo.

Cube-2: Hypercube...tja :-X hij was wel minder dan deel 1 die ik persoonlijk wel gaaf vind. Het voegt niet echt iets toe, het is meer een kopie van deel 1. Geluid was toch wel weer aangenaam in Logic 7  :)

Mocht je weer wat tijd en zin hebben, dan ben je van harte welkom in het Bourgondische Brabant !  8)

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

garmtz

Bedankt Cinepaulis en Martin_M voor jullie reacties!  8)

patrick_vdb

Hi,

Ligt de bourgondische grens tegenwoordig al in Brabant? ;D

Ik kan m'n voorganger alleen maar gelijk geven, de ML's klonken idd niet naar wat ik gewend was van electrostaten, hoezo niet geschikt voor een luidde weergave van complexe muziekstukken? ;) Snelheid, transparantie en coherentie met een vleugje romantiek waren de toverwoorden.

De interlinks, de Kimber bleek behoorlijk (te?) revealing te zijn op Garmt's set, op zoek naar rust kan hij deze kabel ism met de electrostaten zeker niet gebruiken. De vdHul was mij persoonlijk wat te veel Yang (misschien wel logisch gezien mijn keuze voor Kimber), ietwat teveel warmte/romantiek en te weinig resolutie/definitie in het geluidsbeeld maar wel rustgevend. De MIT en Nordost met voorkeur naar Nordost vond ik het lekkerste klinken met Garmt's eigen muziek. Dat bepaalde metal snerpend hard werd zie ik niet direct als een belemmering of je moet de muziek veel en intensief willen draaien.

Grappig is overigens ook het verschil tussen M&M's benadering en de mijne ondanks de overeenkomsten in muzikale voorkeur (alhoewel ik de laatste jaren de horizon behoorlijk wat aan het verbreden ben). Waar Martin en Miranda duidelijk hun keuze voor componenten laten afhangen van de content welke het meest gespeeld wordt heb ik dit altijd zo veel als mogelijk vermeden en juist heel all-round gezocht, grappig.

Alweer een heerlijke dag, alleen jammer dat het telkens een paar kilometer rijden is.

Mvrgr

Patrick



jaco

Quote from: patrick_vdb on February  9, 2004, 15:47:20
Alweer een heerlijke dag, alleen jammer dat het telkens een paar kilometer rijden is.
Je zou je misschien af moeten vragen of je niet in een uithoek van ons land woont  ;)

Interessant dat de speakers iets naar achteren staan. 
Ik ben denk ik 2 of 3 keer bij Garmt geweest, met wel tijd ertussen, dus ik heb dacht ik ook verschilende ML speakers gehoord.  Ik had ook wel de indruk dat je haast in de speakers zat, maar ja het stond wel heel netjes opgesteld volgens de regeltjes, en qua afstanden onderling zat je prima in het soundfield.

Klankmatig zat het er altijd tegenaan c.q. overheen qua scherpte/helderheid voor mij, maar dat is persoonlijk.
Als dan een kimber zelfs Garmt te veel wordt ben ik blij dat ik er niet bij hoefde te zitten  ;D

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Quote from: jaco on February  9, 2004, 17:23:33
Klankmatig zat het er altijd tegenaan c.q. overheen qua scherpte/helderheid voor mij, maar dat is persoonlijk.

Dat is behoorlijk omgeturnt hoor, mijn set klinkt nu een stuk minder scherp (ik durf wel te zeggen NIET scherp, hoogstens nog een beetje onrustig). Komt voornamelijk door betere stroomvoorziening, netsnoeren, versterkers en interlinks.

Quote
Als dan een kimber zelfs Garmt te veel wordt ben ik blij dat ik er niet bij hoefde te zitten  ;D

Hahaha!

Bart_M

Quote from: garmtz on February  9, 2004, 18:48:18
voornamelijk door betere stroomvoorziening, netsnoeren, versterkers en interlinks.
Dan heb je de scherpte er gemakkelijk uitgekregen. :D

garmtz

Quote from: KrunK on February 10, 2004, 11:44:43
Dan heb je de scherpte er gemakkelijk uitgekregen. :D

Dat klopt. Maargoed, hoe beter je apparatuur, hoe gevoeliger voor allerlei vervuilingen. Ieder verschil in kabels bijvoorbeeld wordt met een loep uitvergroot, erger dan het ooit is geweest. Is op zich ook wel weer o.k., omdat je dan niet lang hoeft te luisteren om te horen of het goed gaat of niet en dus snel weet waar je aan toe bent. Meest interessante kandidaten op dit moment: van den Hul First Metal Screen en van den Hul The Integration Hybrid. Beiden kabels rond de 200 Euro... Niet bepaald duur in de context van mijn set, maar waarschijnlijk wel een mooie match.

patrick_vdb

#10
Hi,

Quote from: jaco on February  9, 2004, 17:23:33
Je zou je misschien af moeten vragen of je niet in een uithoek van ons land woont  ;)

Ja, als je het van die kant bekijkt heb je natuurlijk gelijk. Daarom bekijk ik het ook maar wat internationaler, zit ik tenminste weer wat meer centraler ;D

Ik vond de Kimber overigens niet scherp worden op de ML's van Garmt, eerder hyperschoon en hypergedetailleerd. Het karakter van de ML en het karakter van de KS1011 bleken niet zo'n optimale match te zijn terwijl, meen ik, de ML's toch een kabel nodig hadden welke schoon, transparant en gedetaileerd is. Tijdens de luistersessie bleek de set toch ook baat te hebben bij een kabel met een wat rond, warmer karakter, althans om rust en muzikaliteit te waarborgen.

Iets ongeveers bleek ook met de powercords, waar de Mainstream muzikaliteit en romantiek bracht bleek de XTC (een monster van een powercord 8) )weer zeer technisch te correct te zijn.

Iets wat deze middag mij weer heeft geleerd is toch hoe moeilijk het is om gefundeerde uitspraken te doen over de invloed van verschillende kabels op een set zonder geluisterd te hebben. Verwachtingen en resultaten kunnen toch vaak ver uiteen liggen ;)

Mvrgr

Patrick

garmtz

De grap is dat ik kabels in een andere set wel vaak 'herken'. Het enige is dat die kabels qua klank bij de ene set dus wel passen en bij de andere niet. Ik maak het niet vaak mee dat een kabel wild anders klinkt in de ene of de andere set (dat zou ook wat zeggen over de kwaliteit van de kabel, of liever de afwezigheid daarvan). Een goede kabel behoudt zijn kwaliteiten in principe in IEDERE set.

patrick_vdb

Hi Garmt,

De klankmatige signature van een kabel herkennen (en inderdaad, een goede kabel heeft dat) is wat anders dan de daadwerkelijke match of synergie voorspellen zoals je zelf ook al aangaf. Hoe meer ervaring hoe beter men kan raden naar het resultaat maar het blijft raden (ookal komt men ver)  ;)

De optimale match of daadwerkelijke synergie is alleen te bereiken door te luisteren/vergelijken.

Mvrgr

Patrick

garmtz

Helemaal gelijk in. Het valt me soms ook inderdaad wel eens tegen hoe mijn verwachting overeenkomt met de realiteit. Dit kan echter ook wel eens worden veroorzaakt door de gedachte gewoon te WILLEN dat een kabel perfect is voor jouw set... ;)

patrick_vdb

Hi Garmt,

Hoe herkenbaar soms ;D

Maar ach, eigenlijk maakt het de hobby ook leuker want wanneer alles zo simpel te voorspellen was is het ook maar saai ;)

Mvrgr

Patrick

thommy

#15
Quote from: garmtz on February 10, 2004, 14:13:09
Helemaal gelijk in. Het valt me soms ook inderdaad wel eens tegen hoe mijn verwachting overeenkomt met de realiteit. Dit kan echter ook wel eens worden veroorzaakt door de gedachte gewoon te WILLEN dat een kabel perfect is voor jouw set... ;)

Inderdaad, zeer juist.
Maar andersom ook even correct:

Dit kan echter ook wel eens worden veroorzaakt door de gedachte gewoon te WILLEN dat een kabel NIET perfect is voor jouw set... ;)

Vooroordelen dus die leiden tot zulke uitspraken:


Als dan een kimber zelfs Garmt te veel wordt ben ik blij dat ik er niet bij hoefde te zitten  ;D



Hoe zielig ;)

Ook het feit dat er op een paar uren diverse kabels uitgeprobeerd zijn is niet het ideaal.
Best neem je hiervoor toch enkele dagen de tijd voordat je weer gaat switchen.
Komt nog bij dat sommigen kunnen babbelen als de besten en zo misschien onbewust hun eigen menig gaan opdringen???
Vergelijken doe ik steeds alleen om zo dan enkel mijn persoonlijke mening te vormen over iets en te komen wat het meest aan mijn ideaal strookt.

Nogmaals voor alle personen die kicken op specs, computers, DAC's, merken ...,
leer je oren eens te gebruiken, da's pas de echte audiofiel.

Mvgr
Yves.






garmtz

De verschillen waren behoorlijk evident en heel snel te bepalen. Of een kabel op de lange termijn en met ALLE soorten muziek even goed presteert is een ander verhaal, maar van sommige kabels weet ik vrij snel of ze 'werken' of niet.

Het zou trouwens prima kunnen dat de MIT gewoon laat horen hoe onrustig mijn loopwerk (namelijk niet echt top) is. Zo kunnen bepaalde kabels in een verkeerd daglicht komen te staan, terwijl de kabel zelf niet de oorzaak is. Idem met verschillende andere hifi-componenten. Soms is het allemaal niet makkelijk en ik zal dat ook nooit beweren.

Ik WILDE persoonlijk de Kimber mooi vinden, want ik had er veel moois over gehoord. Ik wist echter vrij snel dat het niet ging werken in mijn set.

jaco

Quote from: thommy on February 10, 2004, 23:03:34

Vooroordelen dus die leiden tot zulke uitspraken:


Als dan een kimber zelfs Garmt te veel wordt ben ik blij dat ik er niet bij hoefde te zitten  ;D

Hoe zielig ;)
Yves,
Sorry dat het voor jou weer lijkt of ik een van jouw producten aanval, maar dat was echt niet de bedoeling.
Ik heb altijd bij Garmt zijn systeem wel een beetje gehad dat ik het iets te helder vondt allemaal. Dat kan mijn idee zijn doordat ik of Electrostaten niet ken, of te veel gewend was aan mijn oude Kef speakers die beduidend minder open zijn dan Garmt zijn ML speakers.
Als ik dan lees dat Garmt een kabel niet aangenaam vindt omdat het hoog op zijn set te veel benadrukt wordt, dan wil ik dus zeggen dat ik het geluid dan helemaal niet meer op prijs zou stellen en om die reden geen spijt heb dat ik niet bij kon zijn.

Als je dat zielig vindt ben je wel overgevoelig voor een merk geworden wat je in je eigen systeem hebt, en tot king of the hill hebt verklaard...

Ik ben wel met je eens dat je iets als een kabel rustig moet gaan luisteren, en niet uit moet gaan van de 1e indruk alleen. Dan krijg je vast de verkeerde indrukken, of een kabel die toch niet lijkt te werken op de langere duur.

Jaco



9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jiri

@ Garmtz,

Als alles goed is krijg ik donderdag a.s. de van den Hul Integration Hybrid binnen. (hehe eindelijk)
Dan begin ik direct met 100 uur inspelen, zodat we ergens volgende week een afspraak bij jou thuis kunnen maken?
Om dan ook precies te kijken wat je MIT's laten horen van je loopwerk, wil ik best ook mijn Mark Levinson 390S cd-speler meenemen.
Al moet ik zeggen dat ik daar mijn bedenkingen bij heb, immers klonken jou MIT's ook het minste in mijn set.
In iedergeval vond ik de van den Hul The First en de Nordost blue Heaven prettiger om naar te luisteren. (ook dus met een goed loopwerk)
Maar ik neem m gewoon mee, dan kunnen we kijken...eh ik bedoel luisteren.;D

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

Quote from: Jiri on February 11, 2004, 08:58:55
Als alles goed is krijg ik donderdag a.s. de van den Hul Integration Hybrid binnen. (hehe eindelijk)
Dan begin ik direct met 100 uur inspelen, zodat we ergens volgende week een afspraak bij jou thuis kunnen maken?

Inspelen is voor mietjes, HIER met die kabel... :D ;)  Nee, is goed, we maken een afspraak.

QuoteOm dan ook precies te kijken wat je MIT's laten horen van je loopwerk, wil ik best ook mijn Mark Levinson 390S cd-speler meenemen.

Graag!

QuoteAl moet ik zeggen dat ik daar mijn bedenkingen bij heb, immers klonken jou MIT's ook het minste in mijn set. In iedergeval vond ik de van den Hul The First en de Nordost blue Heaven prettiger om naar te luisteren. (ook dus met een goed loopwerk)

Grappig, ik hoorde de reden daarvan dus gisteren, maar ik zal dat hier niet herhalen, het had in ieder geval te maken met de kwaliteit van de 390S...  ^-^

Jiri

Huh?...met andere woorden het loopwerk van de 390S laat ook te wensen over ???
Werk MIT dan echt alleen met Spectral of DCS?
Lijkt me dan een goede reden om MIT niet meer te gebruiken...of je moet een DCS loopwerk kopen ;D

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

#21
Quote from: Jiri on February 11, 2004, 09:59:05
Huh?...met andere woorden het loopwerk van de 390S laat ook te wensen over ???
Werk MIT dan echt alleen met Spectral of DCS?
Lijkt me dan een goede reden om MIT niet meer te gebruiken...of je moet een DCS loopwerk kopen ;D

Hij zei dat de MarkLevinson een technische klank heeft en dat de MIT dit gewoon laat horen. Idem dat hij de onrust van mijn Marantz laat horen. Moet wel zeggen dat de verschillen tussen mijn Sony transport en Marantz transport extreem hoorbaar zijn met de MIT, maar minder met de Nordost of v.d. Hul. En meer verschil is in mijn oren dus meer informatie doorlaten. Maargoed, we zullen verder gaan testen. Ik wil ook andere loopwerken gaan proberen. MIT werkt niet met 1 bepaald merk, maar laat gewoon ontzettend veel horen (is de theorie). Het geluid is ook vrij van ieder 'effect', dus kan onspectaculair klinken (net als mijn Chord). Er zit allemaal wel wat in, maar die meningen zijn best moeilijk te staven.

Martin_M

Garmt, had het van te voren even gezegt. Ik had met alle liefde ons TEAC loopwerk mee kunnen nemen.

Hoewel ik echt denk dat deze door z'n klankmatige eigenschappen (kan wat analytisch worden) in jouw set ook té veel zou worden (maar dat blijft een gokje natuurlijk ;D).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Jiri

Quote from: garmtz on February 11, 2004, 10:09:37
Hij zei dat de MarkLevinson een technische klank heeft en dat de MIT dit gewoon laat horen.

Huh??....Wie zei dit?
Hmmm lijkt me sterk dat een 390S technisch klinkt. Ik hoor er op mijn set in ieder geval niets van.
Sterker nog, de 390S staat bekend om zijn muzikaliteit en levendigheid. Juist die levendigheid (die de speler absoluut heeft) ontbrak bij de MIT volledig, en kwam mooi naar voren bij de van den Hul en de Blue Heaven.
Dus...sorry dat ik het moet zeggen....maar wat is dan de beperkende factor in deze situatie??.
Ik ben dus wel heel nieuwsgierig wie deze uitspraak over de 390S heeft gedaan, want in alle reviews die ik over deze Mark Levinson speler heb gelezen, wordt de speler geprezen om zijn levendigheid, muzikaliteit en op zijn analoge kwaliteiten. ;)

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Quote from: garmtz on February 11, 2004, 09:23:05
Inspelen is voor mietjes, HIER met die kabel... :D ;) 

Is goed hoor Garmtz,
Jij mag hem ook wel een weekje voor me inspelen hoor ;D
Gooi ik m donderdag of vrijdag wel even bij je in de bus?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200