Slow but steady..

Started by remco320, May 17, 2014, 10:03:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

remco320

Fink - Biscuits for breakfast.. Kippenvel alom

remco320

Eerste test is wat mij betreft zeer positief ( ook al was dat alleen nog maar met spotify) nu alles om pluggen en testen met vinyl en cd en daarna met beeld/ geluid koppelingen. Deze heeft immers ook DTS HD

remco320

Leuk zo'n osd en allerlei set up mics en systemen, maar wat een werk... Het is aangesloten en het klinkt beter dan de vorige versterker. Al met al een gelukkig man.

CZ79

Ik lees het nu pas, maar erg mooie set heb je staan.

Wat een ontzettend mooie (om te zien in ieder geval, ken de klank niet) buizen hoofdtelefoonversterker heb je staan :clapping:

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

remco320


Quote from: cz79 on September 22, 2014, 08:12:02
Ik lees het nu pas, maar erg mooie set heb je staan.

Wat een ontzettend mooie (om te zien in ieder geval, ken de klank niet) buizen hoofdtelefoonversterker heb je staan :clapping:

Ja dat is echt een heel mooi apparaat! De klank is erg mooi, vol en warm in combinatie met mijn sennheiser hoofdtelefoon. Wil in de toekomst wel de buizen gaan opwaarderen, want ik denk dat daarmee wat van de ruis weggenomen kan worden. Het is een Ming Da. Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar omdat de vorige eigenaar om de hoek woonde ben ik toch eens gaan luisteren en was gelijk verkocht;)

Het liefste zou ik ook een buizen stereo amp willen hebben, maar momenteel ontbreken de middelen en tijd daar een beetje voor! Wel heb ik gisteren dus een Marantz Sr 7002 kunnen aansluiten en daar ben ik ook al heel erg mee vooruit gegaan ten opzichte van de denon avr 1708

CZ79

Ming da is wel een redelijk bekend merk volgens mij...maken mooie monoblokken ook. Heb ze eens gehoord bij iemand en dat was dik genieten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

remco320

Ok, ik had er nog niet eerder van gehoord, maar het maakt een gedegen indruk op mij. Zeer stabiele voeding en mooie connectoren en heel veel hard wired connecties.

remco320

Nu heerlijk aan het genieten van het weekend. Alt J op de plaatjesdraaiert en een Thomas en Kenau van brouwerij Jopen. Hoe goed wil je het hebben:)

remco320

the Jimi Hendrix experience live at monterey op 180 grams vinyl. Period

remco320

Zo, gisteravond benefiet avond voor Naar de Top voor KiKa gehad. We hebben een jaar lang keihard gewerkt om sponsoren te werven en zoveel mogelijk geld op te halen. Uiteindelijk hebben we 90.576.47 euro bij elkaar gebracht!

CZ79

 :worship: goed doel en mooi bedrag
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

remco320


Quote from: cz79 on September 28, 2014, 10:34:23
:worship: goed doel en mooi bedrag
Ja ik ben er ook oprecht trots op. Onvoorstelbaar veel geld met 16 deelnemers.

fluissie

Doet me goed te horen remco :thumbs-up: :worship:

Gr jeroen

remco320


Quote from: fluissie on September 28, 2014, 22:26:23
Doet me goed te horen remco :thumbs-up: :worship:

Gr jeroen

Ja je bijdrage is in het overzicht verwerkt! Ook jij bedankt voor de sponsoring. Echt heel tof dat er ook hier mensen hebben meegeleefd!

remco320

Met de marantz en de tannoys heb ik het gevoel dat het geluid wat meer blijft plakken aan de speakers. De stroomkabel is van art speak. De ls kabels zijn de inakustik 1002 en is single wire aangesloten met speaker kabel als bruggen. De bronnen zijn niet veranderd en zijn dus een denon dvd-2910 en een project rpm 1.3 genie met ortofon 2 m red en Apple tv3.
Het geluid is wel voller warmer en iets gedetailleerder. Het is overall echt een verbetering, maar dat plakken valt me nu meer op. Heeft iemand een idee?

remco320

Nu John Mayer live in LA via denon op pure direct (all of) naar de amp en die op source direct klinkt het het beste. Pure direct op de amp wordt te klinisch en op auto plakt het weer vast aan de speakers.

remco320

Heerlijk.. De vrouw een avondje op cursus en ik geniet van het iTunes festival met Ben Howard en nu Ed Sheeran via Apple Tv

remco320


Quote from: remco320 on October  5, 2014, 12:16:31
Met de marantz en de tannoys heb ik het gevoel dat het geluid wat meer blijft plakken aan de speakers. De stroomkabel is van art speak. De ls kabels zijn de inakustik 1002 en is single wire aangesloten met speaker kabel als bruggen. De bronnen zijn niet veranderd en zijn dus een denon dvd-2910 en een project rpm 1.3 genie met ortofon 2 m red en Apple tv3.
Het geluid is wel voller warmer en iets gedetailleerder. Het is overall echt een verbetering, maar dat plakken valt me nu meer op. Heeft iemand een idee?
Niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen:( ??

remco320

Zojuist de sacd speler 5.1 analoog op de Marantz aangesloten. Heb een aantal multi chanel sacds die hier echt heel erg van opknappen. Guano Apes - Dont give me names... Heerlijk. Die drumsolo in no speech draait helemaal om je heen..

Pink Floyd Dark Side of the moon komt echt prachtig uit de verf. Op mijn denon nog nooit zo mooi geweest.

Alleen die schakelende voedingen van de platen draaiert en pre wil ik wellicht gaan aanpakken, omdat ik daar de laatste tijd zoveel over lees. Kan iemand me daar wellicht iets meer over vertellen?

remco320

Ik begrijp dat zowel het aandrijfgedeelte van mijn draaitafel, als de phono pre beide zijn voorzien van een schakelende voeding en dat een lineaire voeding beter zou kunnen zijn. Wat ik me afvraag is wat dat dan doet en wat zoiets zou moeten kosten en waar dan eventueel meer winst te behalen zou zijn. Ik lees graag jullie reacties.

Cyreg

Quote from: remco320 on October 19, 2014, 19:50:37
Ik begrijp dat zowel het aandrijfgedeelte van mijn draaitafel, als de phono pre beide zijn voorzien van een schakelende voeding en dat een lineaire voeding beter zou kunnen zijn. Wat ik me afvraag is wat dat dan doet en wat zoiets zou moeten kosten en waar dan eventueel meer winst te behalen zou zijn. Ik lees graag jullie reacties.

Mbt plakken van geluid ad speakers zou ik beginnen met zorgen voor de juiste neutral/fase aansluitingen van de netsnoeren van alle componenten.  ;)
Dus eerst even zorgen dat het allemaal qua netspanning zo goed mogelijk klinkend is aangesloten!
(luisterend bijv. proberen door stekkers omdraaien of anders meten  :exclamation:)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

remco320


Quote from: Cyreg on October 19, 2014, 20:01:30
Mbt plakken van geluid ad speakers zou ik beginnen met zorgen voor de juiste neutral/fase aansluitingen van de netsnoeren van alle componenten.  ;)
Dus eerst even zorgen dat het allemaal qua netspanning zo goed mogelijk klinkend is aangesloten!
(luisterend bijv. proberen door stekkers omdraaien of anders meten  :exclamation:)
Gedaan! Vandaag met mijn van den hul dingetje alles maar eens langs gegaan en geluisterd. Is inderdaad een verbetering! Suf dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Consequentie is wel dat een aantal van die schakelende voedingen nu uit het art speak blok moesten, omdat het niet meer past icm de brede stekkers van de netsnoeren en de juiste polariteit.

remco320

Vandaag een van de mooiste upgrades tot nu toe weten te bemachtigen. Het voelt heel speciaal dat ik dit heb verworven, zeker in deze tijd!

Een nieuwe baan:D en ik ben er echt fucking blij mee! Zoals sommigen van jullie weten ben ik naast muziekliefhebber en sportfanaat een ergotherapeut. De afgelopen jaren heb ik min of meer noodgedwongen gewerkt bij een bedrijf in zorgdomotica, maar nu heb ik een contract getekend bij een van de beste ergotherapie praktijken van Nederland, midden in Amsterdam. Netto ga ik er op achteruit, maar het gaat me zoveel meer kennis, ervaring en positieve energie opleveren in vergelijking met mijn huidige functie dat me dat dubbel en dwars waard is!

Zymotic

Van harte gefeliciteerd en veel plezier gewenst in je nieuwe baan!

remco320

Thnx Zymotic, ik ben er echt heel blij mee. Zoveel frustraties en ellende bij mijn huidige functie gehad. Zelfs mijn relatie had er onder te doen... De banen lagen echter niet voor het oprapen dus ik ben heel blij met dit jaarcontract!