Slow but steady..

Started by remco320, May 17, 2014, 10:03:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

remco320


Quote from: John Wx on August 21, 2014, 09:50:22
Ik als Baarnaar, zit de wijnproeverij in het centrum of bij Nijhof


Groet John
Hoi John!

Het is in de steen gallery naast de naald tegenover het paleis! Mag ik je op de lijst zetten?

Xander32

Quote from: remco320 on August 21, 2014, 07:58:26
Hoi Xander, dat wilde ik ook doen, maar had niet zo goed een idee waar dan. Heb je een idee?

... ff navraag doen bij een mod.  ;) , die helpen jou graag verder :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

remco320


Quote from: Xander32 on August 21, 2014, 20:54:45
... ff navraag doen bij een mod.  ;) , die helpen jou graag verder :thumbs-up:.
Pm gestuurd aan perfectionist! Shame on me maar ik weet niet precies wie allemaal mod is :)

Xander32

Quote from: remco320 on August 21, 2014, 22:27:15
Pm gestuurd aan perfectionist! Shame on me maar ik weet niet precies wie allemaal mod is :)
... ik kom hier al een tijdje en ken ze ook niet allemaal hoor 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Quote from: remco320 on August 21, 2014, 16:41:27
Hoi John!

Het is in de steen gallery naast de naald tegenover het paleis! Mag ik je op de lijst zetten?

woon ruim 40 jaar in Baarn maar de steen gallery ? wist niet eens dat we dat hadden of is het net Soest op het randje
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Wat mooi daar ga er snel heen


http://www.st1gallery.nl/nl/



ben geen wijn drinker :-(
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

remco320


Quote from: John Wx on August 22, 2014, 11:39:25
Wat mooi daar ga er snel heen


http://www.st1gallery.nl/nl/



ben geen wijn drinker :-(

Beste John,

Ja het is er prachtig! 31 augustus is een mooie kennismaking;) ook als je geen wijn liefhebber bent zijn de hapjes heel lekker en de locatie top! En je steunt een prachtig doel:)

NielsLu

Ik was dit topic nog niet eerder tegen gekomen, leuke set heb je. Hoef je je absoluut niet voor te schamen  8)

Quote from: remco320 on May 17, 2014, 17:03:21
Tannoy is wat mij betreft wel een blijvertje. We willen in de toekomst de overstap maken naar de nieuwe revolution serie maar dan de monitors. Dc 6 vermoedelijk.

Een tijdje terug ben ik ook aan het zoeken geweest naar andere Tannoy speakers en heb uiteindelijk de Saturn S8 speakers gekocht (zie link voor mijn topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130241.0). Deze speakers hebben bij mij de subwoofer absoluut overbodig gemaakt  O0

Bijkomend voordeel is dat zulke speakers tweedehands niet extreem prijzig zijn, maar door de DC unit een ontzettend goed geluid produceren, bijzondere plaatsing, detail en strakke basweerrgave. Nadeel is dat de afwerking er wat goedkoper uitziet dan strak gefineerde kasten zoals jou Revolution speakers.

Quote from: remco320 on August 20, 2014, 22:48:23
Jongens,

31 augustus organiseren we in het kader van naar de top voor KiKa een wijnproeverij in Baarn. Voor 10 euro krijg je zeven verschillende wijnen te proeven op een unieke locatie in Baarn. Een steen gallery met bergkristallen, mineralen en fossielen!

Op wie mag ik rekenen?

Goed initiatief! Voor mij te ver weg, anders was ik wel even gekomen om het goede doel te steunen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

John Wx

#58
Zo is die mooier  ;D

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

remco320


Quote from: John Wx on August 22, 2014, 16:55:37
Zo is die mooier  ;D
Ja ik ben er ook wel heel blij mee:)

Nu overigens aan het luisteren naar Luke Sital Singh. Erg fijne singer songwriter die wel netjes tussen de lijntjes kleurt.. Nick Mulvey daarvoor vond ik wat rauwer en nog net iets beter.

remco320

Van de week bij het concert van kurt Vile geweest in Paradiso samen met de vrouw des huizes. Ze vond het prachtig, tot de grunge begon: D
De live band viel wat mij betreft wat tegen en het geluid stond wat mij betreft echt te hard. Die bass en de drum gingen er ver boven uit en zelfs met oordoppen had ik nog een tuut in me oren..

remco320

Nu Eefje de Visser - De koek

Die is trouwens genomineerd voor een 3voor12 award en terecht.

NielsLu

De speakers die ik eerder noemde staan nu op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m840926286 (zijn helaas wel wit geverfd). Voor het geval je andere speakers zou willen hebben  ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

remco320


Quote from: NielsLu on August 25, 2014, 22:16:40
De speakers die ik eerder noemde staan nu op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m840926286 (zijn helaas wel wit geverfd). Voor het geval je andere speakers zou willen hebben  ;)
Hej Niels,

Die dc techniek is volgens mij echt nog een stapje hoger dan de techniek uit de revolution serie, alleen dat uiterlijk... De waf wil sowieso houtfineer rondom of zoals ze laatst wist te melden, die dingen met dat leer ( Sonus..)

Maar bedankt voor de tip!

HaaVee

Quote from: NielsLu on August 25, 2014, 22:16:40
De speakers die ik eerder noemde staan nu op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m840926286 (zijn helaas wel wit geverfd).
De speakers zijn niet wit, ze zijn Champagne (zie de tag op de tweede foto). Dus ik ga ervan uit dat ze origineel zijn.

NielsLu

Quote from: HaaVee on August 26, 2014, 09:36:50
De speakers zijn niet wit, ze zijn Champagne (zie de tag op de tweede foto). Dus ik ga ervan uit dat ze origineel zijn.

Heb je de advertentie wel gelezen?

QuoteIk heb ze wit gelakt en ik vind zelf dat dit goed is gelukt. Er zitten natuurlijk wat gebruikers sporen op. Doe een leuk bod en je kan genieten van deze fantastische speakers.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

remco320

Onverwacht krijg ik het aanbod om een Marantz Sr 7002 over te nemen van een goede vriend voor slechts 200€. Betreft een nieuwere versterker met DTS HD en Dolby True HD. Op die van mij zit nog de voorgaande generatie. Bovendien heeft deze versterker ook meer vermogen en meer ingangen die beter zijn afgewerkt e.d. Nieuwprijs is rond 1300€ en die van mij rond de 500..

Dan nu de vraag voor de bonuspunten. Vinden jullie het een zinvolle upgrade en wat vinden jullie van de combi van tannoy en Marantz?

NielsLu

Quote from: remco320 on August 26, 2014, 19:57:23
Onverwacht krijg ik het aanbod om een Marantz Sr 7002 over te nemen van een goede vriend voor slechts 200€. Betreft een nieuwere versterker met DTS HD en Dolby True HD. Op die van mij zit nog de voorgaande generatie. Bovendien heeft deze versterker ook meer vermogen en meer ingangen die beter zijn afgewerkt e.d. Nieuwprijs is rond 1300€ en die van mij rond de 500..

Dan nu de vraag voor de bonuspunten. Vinden jullie het een zinvolle upgrade en wat vinden jullie van de combi van tannoy en Marantz?

Ik zou zeggen: doen!

Ik heb zelf de voorloper (SR7001) icm bovengenoemde Saturn S8 speakers. Tannoy en Marantz is een bijzonder goede combinatie (als je hierop zoekt zal je veel positieve reactie's vinden). Ook de prijs is m.i. niet verkeerd  ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

remco320

Dank je Niels! Was ook mijn idee. Verder nog meningen?

HaaVee


WickedGame

Quote from: remco320 on August 26, 2014, 19:57:23
Onverwacht krijg ik het aanbod om een Marantz Sr 7002 over te nemen van een goede vriend voor slechts 200€. Betreft een nieuwere versterker met DTS HD en Dolby True HD. Op die van mij zit nog de voorgaande generatie. Bovendien heeft deze versterker ook meer vermogen en meer ingangen die beter zijn afgewerkt e.d. Nieuwprijs is rond 1300€ en die van mij rond de 500..

Dan nu de vraag voor de bonuspunten. Vinden jullie het een zinvolle upgrade en wat vinden jullie van de combi van tannoy en Marantz?

Aller eerst even mijn complimenten over de set! Ziet er erg goed uit, en mooie componenten.

Even antwoord op je vraag, ik zou het wel doen. Een Marantz is in mijn oren ook een prettige combinatie, heb ooit als eerste set heel lang getwijfeld om voor Tannoy te gaan, toen ging alleen de voorkeur nog naar JBL. Maar Tannoy heeft mij altijd wel geboeid qua sound. Dus daar zal je geen miskoop aan hebben.

pietjepc

Hier ook een zeer tevreden gebruiker van een Marantz/ Tannoy combi...

remco320

De test is aangebroken!
De marantz is koud aangesloten en mijn vrouw is nu al overtuigd!

frank2

Dan lijkt het mij al duidelijk. Hoop dat je datzelfde ook zo ervaart
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

remco320

Het geluid is voller, warmer en bevat meer body. In eerste instantie klinkt dat erg mooi en beter dan hetgeen we nu hebben. Ik wil mezelf iets meer tijd gunnen voor ik een voorlopige conclusie wil trekken... Maar het spreekt denk ik voor zich dat alleen de Apple tv via optisch is aangesloten en ik nu vooral heel veel muziek aan het opzoeken ben in plaats van de rest van de apparatuur aan te sluiten;)

Ik ga jullie op de hoogte houden!