Slow but steady..

Started by remco320, May 17, 2014, 10:03:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

leuk verhaal... vertel eens wat meer oer die gitaren... :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Pjotr

#26
Quote from: remco320 on May 22, 2014, 08:11:42
Hmmm. Ja dat heb ik vaker begrepen, misschien dat ik me daar eens serieus in zou moeten verdiepen. Hoe werkt zo'n ht bypass dan precies?
HT bypass of HT Throughput zorgt ervoor dat de stereoversterker voor de frontspeakers (links en rechts) als eindversterker fungeert. De surroundversterker stuurt dan de center, subwoofer en surroundspeakers aan, de 2 frontkanalen gaan via de pre-out op de receiver naar de input op de stereoversterker. De frontspeakers zelf zitten direct aangsesloten op de stereoversterker.

De voordeel hiervan is dat de stereobronnen (platenspeler, CD-speler, etc.) direct gesloten zijn op de stereo(buizen)versterker zodat die de beste stereoweergave genieten. Op het moment dat je een filmpje gaat kijken, schakel je de reciever bij waarop je meerkanaalsbronnen (Blu-ray, DVD-speler, Mediaspeler, etc.) zijn aangesloten en schakel je de stereo(buizen)versterker in op HT Throughput mode.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

felix01

Quote from: Pjotr on May 22, 2014, 12:48:39
HT bypass of HT Throughput zorgt ervoor dat de stereoversterker voor de frontspeakers (links en rechts) als eindversterker fungeert. De surroundversterker stuurt dan de center, subwoofer en surroundspeakers aan, de 2 frontkanalen gaan via de pre-out op de receiver naar de input op de stereoversterker. De frontspeakers zelf zitten direct aangsesloten op de stereoversterker.

De voordeel hiervan is dat de stereobronnen (platenspeler, CD-speler, etc.) direct gesloten zijn op de stereo(buizen)versterker zodat die de beste stereoweergave genieten. Op het moment dat je een filmpje gaat kijken, schakel je de reciever bij waarop je meerkanaalsbronnen (Blu-ray, DVD-speler, Mediaspeler, etc.) zijn aangesloten en schakel je de stereo(buizen)versterker in op HT Throughput mode.

yep,zo is dat
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

remco320


Quote from: Pjotr on May 22, 2014, 12:48:39
HT bypass of HT Throughput zorgt ervoor dat de stereoversterker voor de frontspeakers (links en rechts) als eindversterker fungeert. De surroundversterker stuurt dan de center, subwoofer en surroundspeakers aan, de 2 frontkanalen gaan via de pre-out op de receiver naar de input op de stereoversterker. De frontspeakers zelf zitten direct aangsesloten op de stereoversterker.

De voordeel hiervan is dat de stereobronnen (platenspeler, CD-speler, etc.) direct gesloten zijn op de stereo(buizen)versterker zodat die de beste stereoweergave genieten. Op het moment dat je een filmpje gaat kijken, schakel je de reciever bij waarop je meerkanaalsbronnen (Blu-ray, DVD-speler, Mediaspeler, etc.) zijn aangesloten en schakel je de stereo(buizen)versterker in op HT Throughput mode.
Dat klinkt inderdaad wel naar wat ik in gedachte heb. Heb nu geen pre out op de receiver dus die moet dan een stapje omhoog en dan kan ik er een buizenversterker of hybride aan hangen. Ik vind Advance acoustics qua looks erg mooi en prima Luna ook, maar echt geen flauw benul van een optimale koppeling met tannoy. Iemand daar een visie over?

remco320


Quote from: Siddartha on May 22, 2014, 09:12:38
leuk verhaal... vertel eens wat meer oer die gitaren... :D

Hej Siddartha,

Tja wat valt er te zeggen.. Ik speel een akoestische western, een Crafter D6, die ik echt op de klank heb uitgezocht. Bespannen met d'addarios vind ik haar het mooist. Daarnaast een Squier Stratocaster met een Orange versterker. Dat klinkt vooral heel fel en vrij snel overstuurd, maar wel erg leuk.

Ik speel veels te weinig en het klinkt zoals Stevie ray Vaughn na zijn tweede week gitaarles, maar hè, dat mag de pret niet drukken;) eigenlijk klinkt het dus nergens naar en doe ik het vooral ter ontspanning, maar ik merk dat ik het de laatste tijd wel meer doe.

Jij dan?

Siddartha

ben zelf ook muzikant, maar speel een aantal instrumenten. Naast gitaar ook piano, toetsen en dwarsfluit. Ook zing ik. Als i zoiets zie,moet ik er altijd even naar vragen :D
Maar herken het wel dat je er soms de tijd niet voor maakt, en dat is eigenlijk zonde. Analoog aan sommigen hier die een dedicated HT room hebben, heb ik een dedicated muziekkamer. Voorheen in het huis wat k samen met mijn ex had, had i een kelderkamer volledig gesoleerd. In mijn huidige huis gaat dat niet meer helaas, maar heb wel een slaapkamer toe geëigend.. Dat werkt wel beter omdat je dan alles hebt staan en je de deur dicht kan maken, maar je moet er wel echt voor gaan zitten!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

remco320

Jullie gaan me ongetwijfeld gek aankijken, maár ik vind het nieuwe album van Coldplay eigenlijk wel weer zeer vermakelijk. Ook al is het retecommercieel en zingt ie het hele album over zijn verbroken relatie met Gwyneth Paltrow. Maar hè, wat zou jij doen;)

remco320

Vanavond naar Pearl Jam in de kabelkubus om te doen waar we onze hobby voor hebben. Genieten van muziek. Ben heel benieuwd wat ome Eddy nu uit de hoge hoed tovert. Meer ht ers die gaan?

remco320

Wat een geweldig concert! Ik ben er nog steeds van onder de indruk. Eddy was niet altijd zuiver en de set list was niet helemaal te volgen qua opbouw maar dat werd meer dan gecompenseerd door de werklust en het enthousiasme van de mannen. Drie uur lang echt spelen en contact maken met het publiek. Fantastisch!

Xander32

Quote from: remco320 on June 21, 2014, 09:33:26
Wat een geweldig concert! Ik ben er nog steeds van onder de indruk. Eddy was niet altijd zuiver en de set list was niet helemaal te volgen qua opbouw maar dat werd meer dan gecompenseerd door de werklust en het enthousiasme van de mannen. Drie uur lang echt spelen en contact maken met het publiek. Fantastisch!
Jaloersmodus;   ON


Wij waren er te laat bij om kaarten te bemachtigen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

remco320


Quote from: Xander32 on June 21, 2014, 09:41:27
Jaloersmodus;   ON


Wij waren er te laat bij om kaarten te bemachtigen 8).

Om het leed iets te verzachten.. Hij haalde de hoge noten niet helemaal bij Sirens.. Maar goed, dat werd voor mij ruimschoots gecompenseerd door Jeremy, wat mijn puberende leventje aardig heeft weten te tekenen;)

Xander32

Overigens goed om nog weer een Tannoy eigenaar op het forum tegen te komen :thumbs-up:. Mooie, analoge set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

remco320


Quote from: Xander32 on June 21, 2014, 09:59:45
Overigens goed om nog weer een Tannoy eigenaar op het forum tegen te komen :thumbs-up:. Mooie, analoge set.

Thnx! Ben er zelf ook heel erg blij mee. De versterker mag nog wel een upgrade hebben naar een stereo versie met ht pas thru en ik wil nog graag een DAC hebben, maar zoals de titel al zegt.. Slow;)

remco320

Dit keer gaat het geld even niet naar de installatie of een stapel nieuwe muziek. Gisteren de laatste spullen gekocht voor de komende expeditie! Wat schlinges en klein materiaal voor begin september, want dan ga ik klimmen in Zwitserland op de Jungfrau (4100) en monch (4000) en nog een aantal andere 4000'ers daar in de buurt!

En het mooiste van alles is dat ik dit ga doen voor KiKa. Specifiek voor kinderen met een neuroblastoom. Deze vaak dodelijke vorm van kanker willen we de wereld uit klimmen en zoveel mogelijk geld voor het onderzoek ophalen. Vorig jaar hadden we 125.000 Eddie's en waren we het grootste particuliere initiatief voor KiKa!

Mochten jullie het leuk vinden kijk dan eens op www.naardetopvoorkika.nl en bij deelnemers sta ik ook genoemd! Mochten jullie het dan ook willen steunen dan kan dat ook nog! Rekening nummer 1095.20.874 en vermelding klimmer remco doet kinderen blij maken!

beetle99

Ga je de noordkant van de Eiger doen?

fluissie

Hulde remco :worship:

Hier wordt ik nu vrolijk van!

Het rekeningnummer is duidelijk, o.v.m. ook echter het is ter name van? (Uiteraard wil ik ook mijn steentje bijdragen)

Suc6  :clapping:

remco320


Quote from: beetle99 on August  3, 2014, 09:28:12
Ga je de noordkant van de Eiger doen?
Nee dat durf ik nog niet aan;) al zou ik het ooit nog wel eens willen proberen! Het klimniveau daarvan ligt nog te ver boven mijn huidige niveau.

remco320


Quote from: fluissie on August  3, 2014, 09:33:37
Hulde remco :worship:

Hier wordt ik nu vrolijk van!

Het rekeningnummer is duidelijk, o.v.m. ook echter het is ter name van? (Uiteraard wil ik ook mijn steentje bijdragen)

Suc6  :clapping:
Het is ter name van stichting naar de top voor KiKa! En super dat je ook een steentje wil bijdragen. Wellicht goed om te weten is dat je donatie 100% ten goede komt van het onderzoek naar neuroblastoom en wij 1 op 1 overmaken. Het totale bedrag wordt op 27 september overgemaakt aan KiKa, MAAR komt direct op de rekening van het onderzoek en gaat dus niet eerst langs de strijkstok of de auto van de directeur!

beetle99

Ik klim niet  :P, maar wij gingen vroeger altijd in die regio op vakantie, kan me nog steeds herinneren hoe indrukwekkend die berg is.

remco320


Quote from: beetle99 on August  3, 2014, 10:17:51
Ik klim niet  :P, maar wij gingen vroeger altijd in die regio op vakantie, kan me nog steeds herinneren hoe indrukwekkend die berg is.
Ja dat is indrukwekkend. 3900 meter gitzwarte rots met kleine sneeuwvelden. Je moet wel gek zijn om dat leuk te vinden[emoji16]
De jungfrau en de monch liggen er direct achter en naast! En zijn nog iets hoger.

beetle99

wij gingen met het kabeltreintje naar de Jungfraujach  ;D

Veel succes met je onderneming  :clapping:

remco320

Jongens,

31 augustus organiseren we in het kader van naar de top voor KiKa een wijnproeverij in Baarn. Voor 10 euro krijg je zeven verschillende wijnen te proeven op een unieke locatie in Baarn. Een steen gallery met bergkristallen, mineralen en fossielen!

Op wie mag ik rekenen?

Xander32

Quote from: remco320 on August 20, 2014, 22:48:23
Jongens,

31 augustus organiseren we in het kader van naar de top voor KiKa een wijnproeverij in Baarn. Voor 10 euro krijg je zeven verschillende wijnen te proeven op een unieke locatie in Baarn. Een steen gallery met bergkristallen, mineralen en fossielen!

Op wie mag ik rekenen?
Mogelijk kan je op een passende plek op dit forum een specifiek topic voor dit goede doel aanmaken? Dan krijgt het meer de aandacht :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

remco320


Quote from: Xander32 on August 21, 2014, 07:32:07
Mogelijk kan je op een passende plek op dit forum een specifiek topic voor dit goede doel aanmaken? Dan krijgt het meer de aandacht :thumbs-up:.
Hoi Xander, dat wilde ik ook doen, maar had niet zo goed een idee waar dan. Heb je een idee?

John Wx

Ik als Baarnaar, zit de wijnproeverij in het centrum of bij Nijhof


Groet John
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.