Slow but steady..

Started by remco320, May 17, 2014, 10:03:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

remco320


Quote from: pvd_66 on March 23, 2016, 20:55:58
Nice! Kabels van de tv in de muur?
Ja dat klopt! Koste wat moeite maar ben heel blij met het resultaat! Vind een kabelgootje echt spuuglelijk

Maikel_audionerd

Bijzondere set Remco320, ik vind dat het er mooi gebalanceerd uitziet. Heel eerlijk vind ik de hoekstrip aan de voorkant niet mooi, maar smaken verschillen natuurlijk.
Zijn de speakers een stap beter dan wat je had? Of heb je puur uit praktische overwegingen voor monitoren gekozen? Ik heb zelf ook monitoren dus kan me voorstellen waarom je van een vloerstaande speaker naar een monitor zou gaan  ;D

Ik zat me af te vragen wat dat bijzondere apparaat naast je draaitafel zou zijn maar dat is je hoofdtelefoon versterker. Ziet er erg mooi uit, in combinatie met de rest zeker. Je zelfgemaakte lamp vind ik erg gaaf.

Als ik je een tip mag geven; probeer de speakers eens vóór het meubel op een stand (2 gasbetonblokken?), je laag is dan een stuk beter (speakers in een hoek versterken lage tonen) en ook je spreiding/stereobeeld is beter waarschijnlijk.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

remco320


Quote from: Maikel_audionerd on March 24, 2016, 03:50:33
Bijzondere set Remco320, ik vind dat het er mooi gebalanceerd uitziet. Heel eerlijk vind ik de hoekstrip aan de voorkant niet mooi, maar smaken verschillen natuurlijk.
Zijn de speakers een stap beter dan wat je had? Of heb je puur uit praktische overwegingen voor monitoren gekozen? Ik heb zelf ook monitoren dus kan me voorstellen waarom je van een vloerstaande speaker naar een monitor zou gaan  ;D

Ik zat me af te vragen wat dat bijzondere apparaat naast je draaitafel zou zijn maar dat is je hoofdtelefoon versterker. Ziet er erg mooi uit, in combinatie met de rest zeker. Je zelfgemaakte lamp vind ik erg gaaf.

Als ik je een tip mag geven; probeer de speakers eens vóór het meubel op een stand (2 gasbetonblokken?), je laag is dan een stuk beter (speakers in een hoek versterken lage tonen) en ook je spreiding/stereobeeld is beter waarschijnlijk.
Hoi Maikel! Ja dat randje is inderdaad heel lelijk;) dat is een randje om de blokken te beschermen. Zodra de open haard helemaal klaar is maak ik de blokken exact op de juiste hoogte, om het geheel daarna af te stucen. De metalen rand is dan ook gelijk weg;)
Ik heb nog stands staan en het klinkt met Monitors inderdaad nog beter, maar is door de beperkte ruimte (totaal 3.75 meter breed) geen optie. De keuze voor Monitors is heel bewust inderdaad, omdat vloerstaanders te veel bass output hebben. De ruimte is gewoon te klein voor vloerstaanders. Met de BA klinkt het al een stuk beter, maar ik ben nog niet tevreden. Nog steeds veel bass, dus ga met de basreflexpoort aan de slag. Eerst met schuim pluggen en daarna zien we weer verder.
En inderdaad is dat de buizen hoofdtelefoonversterker! Los van het uiterlijk klinkt hij ook goed en biedt een output van 600 ohm waardoor ik ook studio monitor hoofdtelefoons kan aansluiten. Erg fijn dingetje om met te spelen en prettig om muziek mee te luisteren als hare maje iets op de tv wil zien;)

Maikel_audionerd

Duidelijk  ;) Succes met je stuckactie, ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Ga je voor modern strakke stuck? (sorry heb ik geen verstand van)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

remco320


Quote from: Maikel_audionerd on March 24, 2016, 08:49:17
Duidelijk  ;) Succes met je stuckactie, ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Ga je voor modern strakke stuck? (sorry heb ik geen verstand van)
Ja, helemaal glad stucen met gips. Dus wel kwetsbaar, maar helemaal glad. Het eindresultaat ga ik ook posten!

Maikel_audionerd

Quote from: remco320 on March 24, 2016, 10:26:17
Ja, helemaal glad stucen met gips. Dus wel kwetsbaar, maar helemaal glad. Het eindresultaat ga ik ook posten!
Weer wat geleerd, ben benieuwd, succes in ieder geval
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

remco320

En de speakers zijn weer terug. Bracht nog niet helemaal wat ik zoek. Vond het hoog niet bijster bijzonder en het laag te wollig door de plaatsing en de ruimte. Nu toch verder zoeken naar een speaker met basreflexpoort aan de voorzijde.

remco320

Zo ik heb al even niets meer gepost maar nu mag het dan eindelijk. Mijn nieuwste aanwinst is niet helemaal audio gerelateerd, maar heeft toch een behoorlijke output!
Meet: Gijs, geboren op eerste kerstdag.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Xander32

Gefeliciteerd kerel  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!!

mijkie

gefeliciteerd met jullie kerst-cadeau !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R


remco320

Dank jullie wel!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

remco320

Oef, dat is alweer even geleden dat hier iets gepost is. Allereerst de allerbeste wensen!

Inmiddels behoorlijk wat stappen gemaakt. Gijs heeft anderhalf jaar geleden een broertje Mees gekregen dus het muziek luisteren beperkte zich met name tot hoofdtelefoongebruik. Inmiddels vinden de jongens het prachtig om met papa een beetje muziek mee te luisteren. En het lijkt erop dat ik ze goed opvoed, want gitaren vinden prachtig :) Gijs vraagt zelfs al of we die lp van die meneer met die brandende gitaar kunnen opzetten :D

Ondertussen weer wat stappen gemaakt op audio gebied. Eerst naar een Marantz PM 66 versterker, maar dat bleek geen gelukkig huwelijk (al snel een probleem met het linkerkanaal en geluidtechnisch bleek het geen upgrade ten opzichte van de SR7002. Die staat nu weer op zijn oude plek en surround is met films en games toch ook wel weer erg fijn.
Van de Boston Acoustics A26 die te bonkerig werden in de opstelling zoals we die (WAF) hebben en daar krijg ik niet de luisterrust mee. Uiteindelijk een zoektocht gestart naar een front ported monitor, waarbij allereerst getracht is dat te bereiken met een Kef IQ1, maar dat was het ook niet helemaal, te weinig details ( ik merkte dat ik vooral een luidspreker zocht die alle muziek makkelijk laten wegspelen zonder extreem gedetailleerd te zijn). Toen geluisterd naar verschillende speakers en uiteindelijk een setje Kef RDM2 monitors gevonden die het helemaal zijn. Hier kan ik (als het huis het toestaat) uren naar luisteren zonder verveeld te raken en eigenlijk klinkt elk stukje muziek op deze speakers heel prettig (van extreme metal tot dark ambient en van obscure engelse bandjes tot oude soul en blues).

Gisteren nog een kleine upgrade gedaan middels Isoacoustics Iso L8-155 stands die de detaillering iets beter maken en de bas iets strakker.
In de toekomst zou ik nog wel een keer een subwoofertje erbij willen hebben (spijt van de verkoop van de BK gemini..) voor de aanvulling in het laag, maar dat komt wel.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

remco320

Middels de Isoacoustics echt geen enkele behoefte om nog te gaan pielen met het geluid. Het klinkt gewoon prima as it is. Continue muziek draaien en genieten van hetgeen er uit deze speakers komt. Onvoorstelbaar hoe 25 jaar oude luidsprekers zo muzikaal volwassen kunnen klinken. Het enige wat nog in de toekomst ligt is een kleine subwoofer (of 2 :))

Nu op de platenspeler mat:

Jack Penate - After You


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

remco320


Toch een upgrade gedaan. Van een open meubel naar een gesloten oplossing. alle apparatuur achter gesloten deuren, behalve de platendraaier en de receiver (aan de achterkant open dus voldoende ruimte om te ademen)
De speakers zijn nog steeds erg fijn en staan nu op een set norstone stylum stands en daarbovenop een isoacoustics monitor stand. De stands ga ik nog vullen met zilverzand, maar nog geen zin gehad om naar de winkel te gaan...

Door alle covid ellende (zowel mijn vrouw als ik werken in de zorg) moeten we veel extra werken en is het al passen en meten om de kinderen niet teveel uit te moeten besteden. Het is erg fijn om terug te kunnen vallen op een fijn muziekje (zoals nu Thom Yorke - Anima op oranje vinyl).

Overigens staat er nu een MJ acoustics Pro 50 MK2 subwoofer in de hoek. Daar staat ie precies goed (zowel qua sound als qua WAF). Mocht ik in de toekomst nog een zwarte tegenkomen dan kan die aan de andere kant in de hoek en is het plaatje wel weer compleet.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Kwabbernoot


vanzomereng

#144
Zeer fraai  ::)

Ik las net je omschrijving van deze topic "Slow and Steady" (ZEER VERSTANDIG) en ik hoop voor je
dat je, je wel thuis voelt hiero, er vertoeven hier namelijk vele leden van het type "Fast, impatient & chaotic"  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

remco320

Dank! We doen het met kleine stapjes en dat bevalt prima.

Nu ben ik al een tijdje aan het twijfelen over de meerwaarde van een lineaire voeding voor de buizen phono versterker, maar vind de prijzen voor SBooster en Keces echt absurd. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een dergelijke voeding zo'n enorm verschil kan maken in een huiskamer akoestiek met een stekkerblok op een standaard wcd. Ooit als ik de woonkamer en de keuken ga verbouwen trek ik wel een belden kabeltje naar de audiogroep, puur voor het idee.

Heeft iemand ervaring met lineaire voeding (eventueel in combinatie met een buizen phono pre) en kan me daar meer over vertellen?
En kennen jullie alternatieven voor de hifi producten met bijbehorende prijzen>?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

JGvH

Quote from: remco320 on December 29, 2016, 08:48:41
Zo ik heb al even niets meer gepost maar nu mag het dan eindelijk. Mijn nieuwste aanwinst is niet helemaal audio gerelateerd, maar heeft toch een behoorlijke output!
Meet: Gijs, geboren op eerste kerstdag.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Gefeliciteerd, geniet van m!

frank2

Quote from: remco320 on December 10, 2020, 09:16:28
Dank! We doen het met kleine stapjes en dat bevalt prima.

Nu ben ik al een tijdje aan het twijfelen over de meerwaarde van een lineaire voeding voor de buizen phono versterker, maar vind de prijzen voor SBooster en Keces echt absurd. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een dergelijke voeding zo'n enorm verschil kan maken in een huiskamer akoestiek met een stekkerblok op een standaard wcd. Ooit als ik de woonkamer en de keuken ga verbouwen trek ik wel een belden kabeltje naar de audiogroep, puur voor het idee.

Heeft iemand ervaring met lineaire voeding (eventueel in combinatie met een buizen phono pre) en kan me daar meer over vertellen?
En kennen jullie alternatieven voor de hifi producten met bijbehorende prijzen>?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ja een linieare voeding maakt uit het geluid wordt simpel gezegd veel beter, je hoort meer details maar het gehele geluidsbeleving bloeit op. De beste voedingen zijn die van kingpin maar dat kost ook wat. Wil je goedkoop probeer een voltkraft labvoeding is liniear en dat kunnen al goed horen en je zit qua prijs onder de 100 euro. Te koop bij conrad
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

remco320

Ok ik volg je.

https://www.conrad.nl/p/voltcraft-ps-1152-a-labvoeding-regelbaar-15-15-vdc-15-1-a-225-w-aantal-uitgangen-1-x-511805

Dit zou bijvoorbeeld zon kastje zijn. Maar daar moet neem ik aan nog een draadje bij van + en _ naar de voedingsingang van de Phono box.
Ideeen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

frank2

#149
Quote from: remco320 on December 10, 2020, 13:41:56
Ok ik volg je.

https://www.conrad.nl/p/voltcraft-ps-1152-a-labvoeding-regelbaar-15-15-vdc-15-1-a-225-w-aantal-uitgangen-1-x-511805

Dit zou bijvoorbeeld zon kastje zijn. Maar daar moet neem ik aan nog een draadje bij van + en _ naar de voedingsingang van de Phono box.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Deze gebruik ik nu nog vroeger voor de dac nu voor de switch, maar ook voor de hard disk te gebruiken
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren