Slow but steady..

Started by remco320, May 17, 2014, 10:03:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

remco320

Gruwelijke update gedaan;)

Een veelkleurige led strip met afstand bediening. Leuk om mee te spelen en geeft leuke effecten. Is nu in de actie bij karwei voor 2 tientjes.

remco320

Nu aan het luisteren naar Amber Run. Soort London Grammar maar dan met een mannetje.

NielsLu

Mooi om te lezen dat de Marantz goed bevalt.

Is het plakken van het geluid aan je speakers inmiddels helemaal weg?
Ik heb er hier namelijk geen last van (met de SR7001). De speakers nog wat vrijer in de kamer zetten (voor zover mogelijk) kan hier ook nog verbetering aan brengen. Ik heb mijn speakers een half meter van de achtermuur en ook zoveel als mogelijk van de zijmuren.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

remco320

#103
Allemaal ook van mij de beste wensen voor 2015! Dat het maar een mooi energiek en positief jaar mag worden.
Morgen begin ik in ieder goed door bij Audioloog (Robert) de Marantz CD63 mk2 KI op te halen om hier te testen. Past qua design en ontwerp perfect bij de Sr 7002 en dvd's kunnen ook in de Xbox. Blue ray heb ik een tijdje naar gezocht, maar komt qua design niet overeen met de Marantz en het oog wil ook wat.
Ik houd jullie op de hoogte!

Dirk

Quote from: remco320 on January  2, 2015, 21:38:37
Allemaal ook van mij de beste wensen voor 2014!
nou nog niet nuchter?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

pietjepc


remco320


Quote from: Dynky on January  2, 2015, 22:19:55
nou nog niet nuchter?  ;)
Whahaha nee ik loop in sommige dingen graag achter de feiten aan;) zojuist de cd speler aangesloten.

Ben nog niet geheel overtuigd dat dit een verbetering is, maar het bezoek aan audioloog was daarom niet minder leuk! Nu eens goed aan de pijnbank leggen en doortesten.

remco320

De cd speler blijft staan. Qua design sowieso beter dan de denon. Vrouw vind het ook mooier klinken.
Tot ik het analoog aansloot was ik het er niet per se mee eens. Tot ik dus de analoge  uitgang ging gebruiken. Want daarmee wordt het wel een stukje beter! Erg vloeiend en soepel. Iets minder analytisch maar o zo lekker om lekker door te luisteren.
Nu nog op zoek naar een bijpassende blu-ray speler[emoji1] misschien de onkyo bdsp309, omdat die qua design zo goed matcht. Of heeft iemand nog een leuk idee? Max 200€

remco320

Zo... Deze noob heeft weer met wat trial and error een verbetering teweeg gebracht. Ik had nog wat vibrapods en cones over van een ander project en dacht dat het misschien wel leuk was deze eens onder de pro-ject platendraaier te schuiven.. Wat de F! Ik hoor meer details en het geluid is ruimtelijker dan voorheen. Nu mijn favoriete albums aan het draaien van onder meer Alt J en ik zit echt met een kleine verbazing te luisteren.. Dat drie van die rubberen dingen zoveel verschil maken. Zegt gelijk iets over de fantastische ondergrond waar mijn speler op staat..

Helaas is een muurbeugel niet mogelijk ivm het niet mogen boren, anders was ik nu gelijk een klopboor gaan halen;)

remco320


De nieuwste aanwinst in de strijd met boer zoekt geslachtsdeel en divorce op zondag avond. Een AKG k240 Monitor met 600 ohm impedantie. Vanmiddag opgehaald bij @Martin, die ik al eens bij mij over de vloer heb gehad voor een paar forse luidsprekers. Nou niets is minder waar, hij heeft pas echt reusachtige units staan:)
Ik ga nu lekker genieten van de nieuwste aanwinst. Ben benieuwd hoe deze zich houdt ten opzichte van een sennheiser HD 555

remco320

In navolging van Theo.. Errug fijne muziek:)

remco320

Nu aan het genieten van een heerlijk kopje vers gemalen en gezette Ethiopië espresso met een fantastische nieuwe plaat:

Songhoy Blues - music in exile

remco320

Gisteren bij het concert geweest van Fink in de Tivoli Vredenburg. Als voorprogramma het talentje Darwin Dare, zeg maar James Blake maar dan jonger, zachter en liever. En minder spannend ook. na 5 nummers vond ik het wel leuk geweest.
Daarna de act waar we voor kwamen. De start is wat stroef, wel ongelofelijk solide en erg goed qua geluid, maar de klik met het publiek (lees: mij) is er gewoon nog net niet. Een tweenummerig akoestisch intermezzo trekt me helemaal bij de les om me daarna niet meer los te laten. Echt onwijs mooi en werkelijk tranen in mijn ogen van emotie, zo weet hij me aan het einde te raken.m

Dit ook kunnen zeggen tijdens het signeren van mijn lp met live opnames( rest heb ik allemaal al;) en wat ik al dacht, het is ook nog eens een ontzettend aardige gast die echt ook gewoon de tijd neemt bij de merch stand om een praatje te maken met de fans en voor elke fan de tijd neemt.
Heerlijk concert met fantastische muziek en dito geluid.

remco320

Zo, we zijn weer een tijdje verder. Qua apparatuur is er weinig veranderd. Wel hebben we het meubel grondig aangepakt. En zelf zijn er erg blij mee. Ook een andere lang gekoesterde wens kunnen vervullen met een zelf gemaakte unieke lamp.

remco320

Wat ik overigens nog heel graag zou willen zijn speaker base plates.
Beetje zoals deze van dynaudio, maar dan het liefste in het zwart. Heeft iemand een idee hoe dat zou kunnen?

remco320

Hele tijd niks laten horen in dit topic omdat we heel druk bezig zijn geweest met ons nieuwe huis:) :) :) :)
Maar de eerste spullen zijn nu over gegaan!
Terug naar stereo! Klinkt nu nog wat hol omdat er niet zoveel in de ruimte staat. Ik zal soon ook wat foto's van de verbouwing posten. Maar god wat ben ik blij met dit nieuwe huis!

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

patsijb

apparatuur staat er als eerst?haha

remco320


Quote from: patsijb on December 10, 2015, 12:18:30
apparatuur staat er als eerst?haha
Haha ja dat klopt;) vond het net iets te teer om door een zooitje verhuizende vrienden te laten hanteren(zonder audiofiele aspiraties)

remco320


The stars look very different today...

remco320

Toch hè, nu er ineens gordijnen hangen.. Is het geluid wel enigszins veranderd hè. Die akoestiek aanpakken is zo gek nog niet;)

In het eggie zijn ze overigens heel mooi ecru, maar door het kunstlicht wordt het wat roze..
En ja de opstelling is niet optimaal, maar op dit moment waf maximaal..


remco320

Zojuist met de knoeistie een tiental plaatjes gewassen nadat ik de vloerbedekking boven had afgemaakt en de drempels had geplaatst. Lekker ontspannen dagje met nu een heerlijk muziekje

remco320

Gestart met de bouw van een nieuw meubel. De basis zijn 9 blokken gasbeton. Zojuist deze in stukken gezaagd en netjes op maat gemaakt. Aan de voorkant komt stalen stripje te zitten en dan plak ik alle stukken netjes aan elkaar. Daarna ga ik het geheel netjes afstucen.
Daarnaast de tv opgehangen en mijn god wat is dat gaaf zeg!

remco320


Nieuwe speakers testen! Boston Acoustics A26. Klinkt goed op het eerste oor, wel wat bass heavy, dus moet even met de poorten aan de slag.

pvd_66

Nice! Kabels van de tv in de muur?
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest