Slow but steady..

Started by remco320, May 17, 2014, 10:03:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

remco320

Zo lieve vrienden, na een eeuwigheid mee lezen en beoordelen of ik mij niet teveel moet schamen voor mijn bescheiden set up tussen deze grootmeesters heb ik vanochtend de stoute schoenen aangetrokken en heerlijk in het zonnetje dit verslagje zitten typen. Mijn naam is dus remco en ik woon in het midden van het land in een particulier gehuurd appartement midden in het centrum samen met mijn prachtige vriendinnetje. Naast muziek ben ik een fanatieke sporter en doe ik aan aikido (Japanse martial art, dat gefreubel wat Steven Seagal doet;) pak ik regelmatig de MTB en ben ik elke week op de klimwand te vinden. In de zomer komt daar geregeld een of meerdere bergtoppen bij van onze prachtige Alpen. Onder meer de Mont Blanc staat al op mijn palmares.

Nu ben ik pas 26 en heb daardoor niet zo'n roemrucht hifi verleden. Ooit wel begonnen met de oude technics stereo van vaders met quadrafonisch surround. Vier speakers eraan en muziekjes draaien. Die speakers waren al gauw te klein en toen kwamen er massieve speakers die Martin ooit nog eens heeft overgenomen. Toen stonden er ineens Tannoy R 2 speakers. En wat was dat mooi zeg! In stereo klonk het lekker, maar die twee speakers achter moesten nu toch ook het veld ruimen. Er kwamen twee audiolab corner speakers voor terug. Prachtig zuiver geluid en perfect in de hoek te plaatsen. De verkoper had toen ook nog een denon dvd-2910 en een tannoy mC liggen en die heb ik ook maar gelijk meegenomen. De toenmalige Achilles hiel was op dat moment de technics versterker, waarvan de elco's een beetje gek gingen doen. Via een winkel in de buurt mijn eerste echte aanschaf gedaan met een Denon AVR 1708. Die staat hier nog steeds, net als meeste van bovenstaande.

Wel heb ik in de afgelopen twee jaar een Tannoy Revolution center en twee R1 speakers kunnen toevoegen op Norstone stands, waarmee het volledige 5.0 van dezelfde serie van tannoy is. De .1is de BK gemini 2 in oak, dus qua kleur echt perfect in lijn.

Mijn grote trots is mijn platendraaiert. Ook dit is geen hi - end maar ik vind het design en geluid zo mooi. Een pro-ject rpm 1.3 genie met ortofon 2m red. Het signaal gaat via een inakustik Rhodos naar een pro-ject tubebox die het signaal via de buisjes doorgeeft via een ru-connected interlink aan de reciever.

Alle speakerkabel is van inakustik ls 1102 voor de center en ls1002 voor de fronts. De stroomkabel is een inakustik kabel die ik met zwarte sleeve heb afgewerkt. En bij de denon multispeler met een art speak netsnoer. Alle apparatuur zit aangesloten op een art speak stekkerblokje met een parallelfilter van art speak. De meeste interlinks zijn van inakustik of ru connected die ik echt verbazingwekkend lekker vind klinken.
Streaming doen we op dit moment via Apple tv generatie 3 en Spotify Premium voor de baas. Ik draai het liefste cd's of lp's. Susanne kijkt graag naar televisieprogramma's over verdrietige mensen en daar ga ik niet zo lekker op, dus heb ik voor die situaties ook nog een mooie hoofdtelefoonversterker van Ming Da met buizen in de voor en eindtrap. De hoofdtelefoon is de Sennheiser HD 555.

Tenslotte hebben we nog een Xbox 360 en een Wii voor mijn entertainment en dit alles is aangesloten op een nieuwe sony 42 inch televisie.

Overigens heb ik mijn set hier bij de stereo sectie neergeplempt omdat ik geen HT set up probeer na te streven, maar meer gericht ben op stereo en de surround voor muziek erbij gebruik. De foto's zijn van belabberde kwaliteit van de iPad, maar moet eerst even goed stoffen en dan de spiegelreflex erbij pakken voor mooiere foto's;)

Liefs

Remco

tompj

#1
Fijn verslag Remco, leest heerlijk weg!

En een prima set, helemaal niets mis mee lijkt me. Met pas 26 ga je als liefhebber vast nog een hele reis maken, terwijl je nu al qua niveau mijlenver boven gemiddeld Nederland zit. Van  mijn eerste serieuze set ik niet minder genoten dan van mijn laatste trouwens. Geniet van de muziek!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

remco320

Dank je wel Tompj, die muziek is inderdaad verreweg het belangrijkste. Regelmatig jeukt het upgradevirus, maar na een bezoek aan platenhuis het oor in Hilversum is dat als sneeuw voor de zon vertrokken;)

felix01

hoi,

mooi verhaal en leuke set! :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Jumping Jack

Idd mooi set hoor! Resoneren die gitaren niet als je het volume wat opschroeft?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

remco320


Quote from: Jumping Jack on May 17, 2014, 11:12:24
Idd mooi set hoor! Resoneren die gitaren niet als je het volume wat opschroeft?
Jawel, maar dan krijg je feedback van een gitaar op een muziekstuk met een gitaar;) kan nooit gek zijn.

Spijkie

Leuke set en daar hoef je je helemaal niet voor te schamen! Blijft altijd wel mooi een buizenversterker , om te zien en horen :)

Veel luisterplezier Remco

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

remco320

Dank je spijkie. Laatst ook serieus overwogen om de unison van Maze over te nemen, maar de financien staan dat niet toe op dit moment. Bovendien vind ik het ook lastig om te beoordelen of dit goed uitpakt met Tannoy.
Tannoy is wat mij betreft wel een blijvertje. We willen in de toekomst de overstap maken naar de nieuwe revolution serie maar dan de monitors. Dc 6 vermoedelijk.

fluissie

Hoi remco

Welkom en een mooie set hoor.

Waar in het midden des lands woon je?, we hebben  nog een gedeelde hobby/passie namelijk vechtsport.
Train zelf meerdere malen in de week bij een bekend
Vechtsportcentrum, zou wel toevallig zijn :eh:

Gr jeroen

remco320

Hej Fluissie,

In Baarn, train jij bij die jongens in Laren dan?

Gr

fluissie

Hoi remco

Nee ik train bij Vechtsportcentrum wout kist te beusichem

Heb kyokushin karate, taekwondo, kickboksen en free fight gedaan voor vele jaren en nu ben ik overgestapt op boksen (is wat been vriendelijker na al die tijd ;D

Gr jeroen

roeleken

Leuk helder verslag, zou men op htforum verplicht moeten stellen voor nieuwe leden  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Mediator

Quote from: remco320 on May 17, 2014, 17:03:21
Dank je spijkie. Laatst ook serieus overwogen om de unison van Maze over te nemen, maar de financien staan dat niet toe op dit moment. Bovendien vind ik het ook lastig om te beoordelen of dit goed uitpakt met Tannoy.
Tannoy is wat mij betreft wel een blijvertje. We willen in de toekomst de overstap maken naar de nieuwe revolution serie maar dan de monitors. Dc 6 vermoedelijk.

Ten eerste heb je een mooie set waar je geen schaamte voor hoeft te hebben. Als je de nieuwe Revolution gaat beluisteren zou ik eerst goed gaan luisteren of het je bevalt. De Revolutions die je nu hebt, hebben een mild, ruimtelijk en muzikaal (excuses, vage term) karakter. Aan het nieuwe spul van Tannoy dat ik beluisterd heb kan ik niet aan wennen. Na verloop van tijd een opvallend hoog dat synoniem moet staan voor transparantie, een tikkie hifi achtig, niet helemaal mijn ding. Kan ook de combinatie zijn geweest, kan ook aan mijn oren liggen. Zelf goed gaan luisteren met je eigen versterker is wel een pre.

W.Otter

dit is toch best wel een hele mooie binnenkomer Remco!
je draaitafel & buizen zijn wel echt heel erg fraai.

leuk verslag ook!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

remco320


Quote from: Mediator on May 18, 2014, 09:50:20
Ten eerste heb je een mooie set waar je geen schaamte voor hoeft te hebben. Als je de nieuwe Revolution gaat beluisteren zou ik eerst goed gaan luisteren of het je bevalt. De Revolutions die je nu hebt, hebben een mild, ruimtelijk en muzikaal (excuses, vage term) karakter. Aan het nieuwe spul van Tannoy dat ik beluisterd heb kan ik niet aan wennen. Na verloop van tijd een opvallend hoog dat synoniem moet staan voor transparantie, een tikkie hifi achtig, niet helemaal mijn ding. Kan ook de combinatie zijn geweest, kan ook aan mijn oren liggen. Zelf goed gaan luisteren met je eigen versterker is wel een pre.
Ja dat kan ik me voorstellen. Laatst bij mijn vrienden van RMR Soundsystems geweest die de DC6 hadden staan op een buizenamp. Dat klonk prachtig. Tevens aangesloten op een Cambridge audio avr en dat klonk id heel anders. Dat vind ik dan ook gelijk het moeilijkst van het kopen van nieuwe apparatuur of speakers. Een dealer heeft slechts bepaalde merken en combinaties staan en je hoort vaak dat meerdere merken goed combineren met elkaar, maar dat kan je dan aldaar niet goed beluisteren ( ik weet dat het sowieso lastig is om een systeem in een andere ruimte te kunnen beoordelen ). Marantz en Denon combineren volgens mij prima met Tannoy, maar verschillende buizen en solid states ook. Voor mijn gevoel wordt het daarmee heel lastig om een gefundeerd oordeel te vellen over de verschillende systemen en blijft er altijd iets over om te proberen ( audiophilia nervosa ;) )

remco320


Quote from: W.Otter on May 18, 2014, 10:00:29
dit is toch best wel een hele mooie binnenkomer Remco!
je draaitafel & buizen zijn wel echt heel erg fraai.

leuk verslag ook!

Dank je wel! Dat is ook echt het pronkstuk na de vrouw des huizes;) (ssst ze leest mee) het kan ongetwijfeld beter, maar dit vind ik visueel erg mooi. Kleine upgrades gedaan met een kurkmat en een clearaudio twister clamp (die overigens binnen korte tijd echt achterlijk duur zijn geworden..) ik twijfel wel over een nieuw element, maar vind de overstap naar Blue of bronze toch behoorlijk ten opzichte van de aanschafprijs van de tafel. Hebben jullie daar een mening over? Visueel zou black het mooiste zijn ( ortofon 2m black dus voor de volledigheid) maar die kost 500 Eddie's.. En de tafel 329..

remco320


Quote from: fluissie on May 18, 2014, 08:58:38
Hoi remco

Nee ik train bij Vechtsportcentrum wout kist te beusichem

Heb kyokushin karate, taekwondo, kickboksen en free fight gedaan voor vele jaren en nu ben ik overgestapt op boksen (is wat been vriendelijker na al die tijd ;D

Gr jeroen
Kan je ook nog gewoon over straat na een training;)

remco320


Quote from: roeleken on May 18, 2014, 09:02:25
Leuk helder verslag, zou men op htforum verplicht moeten stellen voor nieuwe leden  ;D
:)

W.Otter

geen enkel verstand van buizen/draaitafels.
De romantiek er van is erg aanlokkelijk, ik droom er van  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

roeleken

Quote from: W.Otter on May 18, 2014, 22:39:00
geen enkel verstand van buizen/draaitafels.
De romantiek er van is erg aanlokkelijk, ik droom er van  :coffee:

don't dream it, do it :)
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

remco320


Quote from: roeleken on May 21, 2014, 11:54:27
don't dream it, do it :)

Ja dat ding van Maze was echt geweldig geweest, maár ik heb nog niet de definitieve stap naar buizen kunnen maken in mijn hoofd. Vind her geluid erg mooi, maar vind surround ook erg fijn..

Valkyrie

Welkom! Je hebt een erg leuke set al zo.  :thumbs-up: Vooral die platenspeler vindt ik erg gaaf!!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

felix01

Quote from: remco320 on May 21, 2014, 18:10:37
Ja dat ding van Maze was echt geweldig geweest, maár ik heb nog niet de definitieve stap naar buizen kunnen maken in mijn hoofd. Vind her geluid erg mooi, maar vind surround ook erg fijn..

ik dacht dat sommige van de  de prima luna buizenamps een HT-bypass hebben ,zodanig je die kan integreren in een HT set up ;)
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

remco320


Quote from: Valkyrie on May 21, 2014, 22:26:15
Welkom! Je hebt een erg leuke set al zo.  :thumbs-up: Vooral die platenspeler vindt ik erg gaaf!!
Dank je wel! Ja die platenspeler is inderdaad echt een eye catcher. Vrijwel iedereen zegt er wel iets over en de meesten zijn verbaasd over zo'n moderne speler.

remco320


Quote from: felix01 on May 21, 2014, 22:51:55
ik dacht dat sommige van de  de prima luna buizenamps een HT-bypass hebben ,zodanig je die kan integreren in een HT set up ;)

Hmmm. Ja dat heb ik vaker begrepen, misschien dat ik me daar eens serieus in zou moeten verdiepen. Hoe werkt zo'n ht bypass dan precies?