Interstellar

Started by skank1, May 16, 2014, 19:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

devkon

Quote from: LittleNinja on July 24, 2016, 18:45:15
Die roze wolk heb ik al heel lang geleden achter me gelaten. ;)

Nu dan terecht gekomen in een zwart gat van rationaliteit die geen liefde meer kent?   :nopompom:

Ooit ontroert geweest of verbinding gevoeld? Hop, een ervaring van liefde.  :pompom:

:smile:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Erik

Quote from: devkon on July 24, 2016, 22:04:13
Nu dan terecht gekomen in een zwart gat van rationaliteit die geen liefde meer kent?   :nopompom:

Ooit ontroert geweest of verbinding gevoeld? Hop, een ervaring van liefde.  :pompom:

:smile:
^^
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

modde239

Quote from: Kjelt on July 24, 2016, 21:06:32
Wat vind je van 2001: a Space Odyssey ? Ook zo'n type film, duurt lang maar kan er best van genieten.

Ik heb hem voor het eerst als jonkie gezien begreep er toen niet veel van maar maakte wel erg veel indruk op mij zo realistisch gefilmd alsof het een docu was.....vind het nog steeds een filmisch kunststukje......

LittleNinja

Quote from: devkon on July 24, 2016, 22:04:13
Nu dan terecht gekomen in een zwart gat van rationaliteit die geen liefde meer kent?   :nopompom:

Gelukkig niet. ;)
Er zit nog een hoop ruimte tussen die twee uitersten. Ergens daartussen dwaal ik rond.

Quote
Ooit ontroert geweest of verbinding gevoeld? Hop, een ervaring van liefde.  :pompom:

:smile:

Tuurlijk. 8) Maar deze film roept dat niet bij mij op.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raphie

Quote from: LittleNinja on July 25, 2016, 09:17:32
Gelukkig niet. ;)
Er zit nog een hoop ruimte tussen die twee uitersten. Ergens daartussen dwaal ik rond.

Tuurlijk. 8) Maar deze film roept dat niet bij mij op.
je hebt zeker geen kinderen?
JBL PRX Power!

zoldar

Nolan films zijn meer brain films dan gevoels films. Maar de relatie tussen vader en dochter in deze film greep me wel. Ben zelf ook vader, mischien daarom. Maar het stoorde me niet.

Met open mond gekeken. Indrukwekkende film.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

devkon

Quote from: LittleNinja on July 25, 2016, 09:17:32
Gelukkig niet. ;)
Er zit nog een hoop ruimte tussen die twee uitersten. Ergens daartussen dwaal ik rond.

Wat heb je dan achtergelaten sinds je 14 bent?   :smile:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

LittleNinja

Quote from: Raphie on July 25, 2016, 14:10:54
je hebt zeker geen kinderen?

Ook dan kan ik deze film niet bijzonder vinden.

Quote from: devkon on July 25, 2016, 20:43:37
Wat heb je dan achtergelaten sinds je 14 bent?   :smile:

:D

In ieder geval die roze wolk. ;)



Anyway.... Ik hoef niemand te overtuigen, net zo min als iemand mij er van hoeft te overtuigen dat dit al dan niet een geweldige film is. Kijk hem, oordeel zelf en kijk gerust zo vaak je er gelukkig van wordt. :thumbs-up:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jantje112

Ik heb deze film vorige week woensdag nog een keer op 70mm gekeken. Zoals Nolan het bedoeld heeft ;) indrukwekkend!

(En ik snap er nog steeds geen ...t van)

Lucky.L

#134
Quote from: jantje112 on July  7, 2020, 14:19:36
Ik heb deze film vorige week woensdag nog een keer op 70mm gekeken. Zoals Nolan het bedoeld heeft ;) indrukwekkend!

(En ik snap er nog steeds geen ...t van)
Dacht dat het aan mij lag.Ik heb het bij de derde keer opgegeven [en uitgezet].
Oeps was even in de war met Inception,daar vond ik dus geen ruk aan.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Kjelt

Quote from: jantje112 on July  7, 2020, 14:19:36
(En ik snap er nog steeds geen ...t van)
Jammer zo lastig is het niet in meer dan 5 dimensies te denken  :P

Raymond187

Quote from: jantje112 on July  7, 2020, 14:19:36
Ik heb deze film vorige week woensdag nog een keer op 70mm gekeken. Zoals Nolan het bedoeld heeft ;) indrukwekkend!

(En ik snap er nog steeds geen ...t van)
Klein kudt schermpie dan O_o

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jantje112

Quote from: Raymond187 on July  7, 2020, 16:06:39
Klein kudt schermpie dan O_o

:) gewoon wat dichter op het scherm ;)

Kjelt

Precies zoals de nog een 1"grote displaytjes in de Oculus VR brillen  :D

jantje112

We maken er grapjes over, maar ik vind het nog steeds magisch om 70mm film te kunnen zien. Maar allicht kijk ik ook een beetje te sentimenteel naar die mooie techniek

bmateijsen

Quote from: jantje112 on July  7, 2020, 14:19:36
Ik heb deze film vorige week woensdag nog een keer op 70mm gekeken. Zoals Nolan het bedoeld heeft ;) indrukwekkend!

(En ik snap er nog steeds geen ...t van)

Extreem indrukwekkend....

Raphie

JBL PRX Power!

Mokumer45

Ik vind het best een hele goede film, goed qua plot en erg goed in elkaar gezet met prachtige beelden. Maar het is geen "gemakkelijke" film, ik vond het echt een nadenkertje tot lang na het einde van de film.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Martijnst1990

Quote from: Mokumer45 on July 10, 2020, 00:13:26
Ik vind het best een hele goede film, goed qua plot en erg goed in elkaar gezet met prachtige beelden. Maar het is geen "gemakkelijke" film, ik vond het echt een nadenkertje tot lang na het einde van de film.
Dat is het mooie aan die film! Weet nog goed dat ik hem in IMAX heb gezien en een beetje beduusd de bios uit liep ;D Zelfde met Inception trouwens, mn eerste IMAX ervaring.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

https://ew.com/article/2014/11/08/interstellar-plot-holes/

Vooral puntje 7 vond ik persoonlijk tenenkrommend.

Dit heeft toch niets met "geen makkelijke film" te maken? Of is er een verklaring die ik niet zie?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

dexter98

#146
Quote from: jantje112 on July  9, 2020, 20:32:38
We maken er grapjes over, maar ik vind het nog steeds magisch om 70mm film te kunnen zien. Maar allicht kijk ik ook een beetje te sentimenteel naar die mooie techniek
Wat?!?!?!
Waar heb je die gezien?
En hoe was beeldkwaliteit?


Zelf enorme fan van analoge 70/15 (IMAX) formaat, dat is echt onovertroffen. Indertijd in futuroscope Frankrijk waar ze 10 jaar geleden heel veel van dit formaat hadden en was toen echt heel heel heel zwaar onder de indruk...... Tegenwoordig helaas niks daarvan meer. Heel heel heel erg zonde.

Ooit 2001 in eye op 70/5 gezien en was alsnog flink onder de indruk. Was geen top scherpte (oude film natuurlijk ook) maar kleur was fenomenaal. Dus absoluut genoten en vertoning was in eye ook echt perfect met originele voorfilms van indertijd en geluid op precies de goede sterkte. Echt top!

Sent from my moto x4 using Tapatalk

ll0ll

Quote from: RalphH on July 11, 2020, 13:29:32
https://ew.com/article/2014/11/08/interstellar-plot-holes/

Vooral puntje 7 vond ik persoonlijk tenenkrommend.

Dit heeft toch niets met "geen makkelijke film" te maken? Of is er een verklaring die ik niet zie?

Ik zie het zo: iedereen zal anders omgaan met 23 jaar eenzaamheid. Misschien had romily naast de paar kleine naps die hij genomen heeft genoeg discipline om de 23 jaar goed door te komen. Inderdaad wellicht ietwat onderbelicht, maar ik vond het in ieder geval niet storend :)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

jantje112

Quote from: dexter98 on July 28, 2020, 01:16:19
Wat?!?!?!
Waar heb je die gezien?
En hoe was beeldkwaliteit?


Zelf enorme fan van analoge 70/15 (IMAX) formaat, dat is echt onovertroffen. Indertijd in futuroscope Frankrijk waar ze 10 jaar geleden heel veel van dit formaat hadden en was toen echt heel heel heel zwaar onder de indruk...... Tegenwoordig helaas niks daarvan meer. Heel heel heel erg zonde.

Ooit 2001 in eye op 70/5 gezien en was alsnog flink onder de indruk. Was geen top scherpte (oude film natuurlijk ook) maar kleur was fenomenaal. Dus absoluut genoten en vertoning was in eye ook echt perfect met originele voorfilms van indertijd en geluid op precies de goede sterkte. Echt top!

Sent from my moto x4 using Tapatalk


Draait in Kino Rotterdam

reza

Ook bij Pathé volgens mij.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"