Interstellar

Started by skank1, May 16, 2014, 19:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Quote from: jaco on March 22, 2015, 19:09:33
Tijd reis paradox.
Bericht aan jezelf versturen als je nog niet vertrokken bent.

Maar ja gravity kan tijd overbruggen werd verteld in film, dus dat moet je maar aan nemen.
Volgens Einstein is snelheid wat tijdreizen mogelijk maakt.

Ik vond het ook een TOP sci fi film. Ondanks dat ik hem vrijdag heb gekeken terwijl ik erg moe was toch afgekeken. Heb echt heerlijk genoten.

Van mij hoef je niet bij elke film die als sci fi wordt bestempeld Alliens en ruimte schepen te zien. Het verhaal en idee vond ik erg leuk.

8/10 van mij  :thumbs-up:

advr

Heb hem ook gekeken en vond hem ook zeer goed!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik

Gisteren de eerste helft gezien en er zijn weinig films die zo'n indruk op me hebben gemaakt. Het verhaal, de spelers, de filmmuziek, de emoties die ze weten op te roepen. het was omdat ik moest werken anders had ik om half vier nog gekeken. Voor mij de beste film ooit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

knubbe

Zozo dat is een behoorlijk statement voor een film die je maar voor de helft hebt gezien :)

Mijn mening komt aardig in de buurt hoor maar ik heb hem wel helemaal gezien :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

henrykb

Inderdaad, en qua spelers vind ik McConaughey ook een volkomen mismatch voor deze film. Voor mij toch de olijke losbol.
Verre van beste film ooit (overigens voor mij toch de weergaloze Fisher King, wat helemaal overeenkomt met wat Erik van Interstellar vindt)

Spollie

Quote from: henrykb on March 25, 2015, 09:18:54
Inderdaad, en qua spelers vind ik McConaughey ook een volkomen mismatch voor deze film. Voor mij toch de olijke losbol.

Je vindt McConaughey een olijke losbol? Ga dan eens heel snel True Detective, Mud en Killer Joe kijken!

henrykb

Inderdaad geen van 3 gezien  :dry:
Heb ik waarschijnlijk net zijn films gezien waarin ie een andere rol neerzet.
Buyers club deed ie trouwens ook wel heel erg goed.
Maar bedankt voor de tips.. zetten we op de lijst.

Erik

Andere helft gezien en man oh man wat een film zeg wie verzint en maakt zoiets, prachtig heb echt genoten van de laatste helft. Alleen jammer dat ik laatste paar min even niet helemaal kon volgen wat hij nou ging doen cq gebeurde/was gebeurd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jaco

#83
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Althans zo heb ik het begrepen..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

luuk123456

#84
Ben ik nou de enige waarbij het beeld lichtjes flikkerde in (zeer) lichte scènes?!
Ik vond het werkelijk waar een schitterende film, maar bovengenoemde zorgde helaas toch wel voor enige afleiding/irritatie
Vooral bij het stuk op de (eerste?) water planeet met die hoge golf, zag ik, met name in de lucht, lichte flikkeringen....
Maar een 8.5/10 voor de film zelf:)
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

maximus79

Quote from: luuk123456 on March 25, 2015, 13:18:10
Ben ik nou de enige waarbij het beeld lichtjes flikkerde in (zeer) lichte scènes?!
Ik vond het werkelijk waar een schitterende film, maar bovengenoemde zorgde helaas toch wel voor enige afleiding/irritatie
Vooral bij het stuk op de (eerste?) water planeet met die hoge golf, zag ik, met name in de lucht, lichte flikkeringen....
Maar een 8.5/10 voor de film zelf:)

Heb ik ook gezien inderdaad, dacht dat het mijn projector was.  ;D

@jaco: Spoiler tag??
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

luuk123456

#86
Quote from: maximus79 on March 25, 2015, 13:47:50
Heb ik ook gezien inderdaad, dacht dat het mijn projector was.  ;D

@jaco: Spoiler tag??
Na het bekijken van dezelfde film op een tablet, tv, notebook, Samsung s4, desktop en een epson TW9200 (waarbij diezelfde flikkering ook te waarnemen was) durf ik wel met, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, te stellen dat het niet aan je projector ligt, maar aan de film zelf! ☺
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Springbank

Geweldig gemaakte film, zeldzaam genoten.

Mensen die het niet boeiend / langdradig / gebazel vinden, moeten deze topper lekker uitzetten en teruggaan naar the fast and the furious of sharknado e.d. Ieder zijn ding natuurlijk.

henrykb

Quote from: maximus79 on March 25, 2015, 13:47:50
@jaco: Spoiler tag??
Nou hoef ik het 2e deel zeker niet meer te zien  ;)

Erik

Quote from: luuk123456 on March 25, 2015, 13:18:10
Ben ik nou de enige waarbij het beeld lichtjes flikkerde in (zeer) lichte scènes?!
Als het er was is het mij niet opgevallen, net als de imax beelden die schijnen bij veel mensen irritatie op te roepen door hun afwijkende verhouding maar bedenkt me net dat ik niet heb opgemerkt. Eerder dat ik dacht die opstijgende raket als de hoofdrolspeler vertrekt is dat niet de Apollo 1 weer uit de jaren 60 die te pas en onpas ziet voorbij komen :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#90
Quote from: jaco on March 25, 2015, 12:27:23
Althans zo heb ik het begrepen..
Ok thnx maar ik moet bekennen dat het mijn voorstellingsvermogen te boven gaat is ik kan dat niet meer volgen zal wel leeftijd zijn  ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Xstream

#91
Quote from: jaco on March 25, 2015, 12:27:23
Hij viel uit de wormhole, zweefde daar en zijn dochter had hij even daarvoor de gravity geheimen doorgegven via morsecode met de secondewijzer van het horloge.
Dus die dochter heeft met die oplossing om de zwaartekracht te beheersen die betonnen structuur van eerder in de film de ruimte in getransporteerd. En een van die ruimte woon omgevingen was hij het wormhole, waar dus de hoofrolspeler en de robot uit kwamen.
Net voordat de zuurstof op was gered, en werd wakker in het ziekenhuis gedeelte van dat ruimte station.

Althans zo heb ik het begrepen..
Haha, ja zoiets ... Dat is dus waarom de film zo'n anti-climax gevoel bij me achterliet. En nee, ik ben niet 't type die niet houdt van abstracte onzin. Dat mag best, maar het moet dan wel passen met de rest. Voelde voor mij te erg uit context, buiten de lijntjes die de film ervoor tekende.

Quote from: Springbank on March 25, 2015, 14:14:37
Geweldig gemaakte film, zeldzaam genoten.

Mensen die het niet boeiend / langdradig / gebazel vinden, moeten deze topper lekker uitzetten en teruggaan naar the fast and the furious of sharknado e.d. Ieder zijn ding natuurlijk.
Zeg, er zijn gelukkig nog wel meer smaken dan deze snollebollen film te vergelijken met simpelere snollebollen films.
Misschien moeten mensen die deze film zo goed vinden eens wat meer "echt goede" film gaan kijken.

Niet dat ik deze film slecht vond hoor. Ik heb er enorme mixed feelings bij omdat ze sommige dingen ongekend goed doen en dan afwisselen met zo'n warrig verhaal. Zeker een film om nog eens te kijken om te zien of ik e.e.a. gemist heb. Al had ik datzelfde gevoel bij Inception en bleek dat ik 'm bij een 2e viewing nog minder vond, omdat je dan die overdondering niet meer zo hebt en 't karige verhaal des te meer duidelijk wordt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

modde239


Ronald-de-boer

#93
Quote from: maximus79 on March 25, 2015, 13:47:50
Heb ik ook gezien inderdaad, dacht dat het mijn projector was.  ;D

@jaco: Spoiler tag??

Quote from: luuk123456 on March 25, 2015, 13:52:26
Na het bekijken van dezelfde film op een tablet, tv, notebook, Samsung s4, desktop en een epson TW9200 (waarbij diezelfde flikkering ook te waarnemen was) durf ik wel met, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, te stellen dat het niet aan je projector ligt, maar aan de film zelf! ☺

Aaah gelukkig, ik had al op internet zitten kijken naar een nieuwe beamer lamp.....
Ben ik even blij te horen dat ik niet de enige was met dit probleem, en dat het dus niet mijn beamer is.


O ja, Interstellar, mooie film.

Gr Ronald

Erik

Quote from: Xstream on March 25, 2015, 21:07:09
Misschien moeten mensen die deze film zo goed vinden eens wat meer "echt goede" film gaan kijken.
Misschien moet jij in de hoek gaan staan.
Beetje bepalen wat andere mensen mooi horen te vinden  :'(

;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kwabbernoot

Quote from: Erik on March 25, 2015, 23:19:05
Misschien moet jij in de hoek gaan staan.
Beetje bepalen wat andere mensen mooi horen te vinden  :'(

;)
Zeg maar exact wat Springbank deed dus. Ik ben het wel met Xstream eens: als je dit de mooiste film ooit vindt, wordt het tijd je horizon eens te verbreden.
Maar goed, smaak hè? Altijd lastig.

Groeten...

Raymond187

Quote from: Kwabbernoot on March 25, 2015, 23:53:17
Zeg maar exact wat Springbank deed dus. Ik ben het wel met Xstream eens: als je dit de mooiste film ooit vindt, wordt het tijd je horizon eens te verbreden.
Maar goed, smaak hè? Altijd lastig.

Groeten...
Wat jij of ik vinden wat voor inhoudt een film moet hebben om hem te bestempelen als goed kan een wereld van verschil in zitten. Al hebben we dezelfde films gekeken in dezelfde huiskamer+setup ;)

Als iemand dit de beste film ooit vind dan is dat zo voor die persoon. Of dit nou de eerste film is die hij ooit gezien heeft of de 10.000 ste.

Niemand kan zeggen dit IS de beste film ooit of van welke andere film dan ook.

Springbank

Quote from: Erik on March 25, 2015, 23:19:05
Misschien moet jij in de hoek gaan staan.
Beetje bepalen wat andere mensen mooi horen te vinden  :'(

;)

Ja die xstream.... ik zie hem al zijn vingertje omhoogwijzen terwijl hij zijn belerende tekst tikt hahahaha. De behoefte om te domineren i.p.v. te weten wanneer je je waffel moet houden na het geven van je mening... nare gewoonte. Hij is niet de enige, er zijn er een paar meer op dit forum met die afwijking behoefte.

"never arque with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience"

Xstream

#99
Quote from: Erik on March 25, 2015, 23:19:05
Misschien moet jij in de hoek gaan staan.
Beetje bepalen wat andere mensen mooi horen te vinden  :'(

;)
Quote from: Springbank on March 26, 2015, 09:49:07
Ja die xstream.... ik zie hem al zijn vingertje omhoogwijzen terwijl hij zijn belerende tekst tikt hahahaha. De behoefte om te domineren i.p.v. te weten wanneer je je waffel moet houden na het geven van je mening... nare gewoonte. Hij is niet de enige, er zijn er een paar meer op dit forum met die afwijking behoefte.

"never arque with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience"
Ik hoop dat je toch wel herkende dat ik dit deed om een punt te maken?

Ik geef in dit topic alleen mijn mening die ik probeer te onderbouwen en val verder niemand af als die 'm wel goed vind. Smaken verschillen voor de 6e keer. Dat er dan zo'n pipo als jij komt die WEL even gaat bepalen wat anderen goed moeten vinden ... Ik kaats de bal alleen maar terug. Dus als je 't zo irritant vind dan rust ik mijn zaak, want dan is 't doel bereikt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub