Interstellar

Started by skank1, May 16, 2014, 19:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Duck Twacy

Zag vandaag Gravity op HBO (gemist in de bioscoop). Vind dat toch de betere film (mijn mening).

squeek

Quote from: Duck Twacy on December  7, 2014, 23:44:43
Zag vandaag Gravity op HBO (gemist in de bioscoop). Vind dat toch de betere film (mijn mening).

Tja, eerlijk gezegd kan je geen vergelijking maken tussen deze twee he. Het is twee totaal verschillende verhalen en concepten, hedendaagse fantasy en toekomstige sci fi. Beide goeie films naar mijn mening maar bij gravity zat ik tot het bittere einde op het puntje van mijn stoel, bij interstellar ook tot bijna het einde en de plot duidelijk werd. Vanaf dat ze zijn beginnen fantaseren in het verhaal was de geloofwaardigheid weg voor mij en dus ook de suspens. Al bij al wel mooi verhaal en zeer interessant op wetenschappelijk vlak. De muziek is wel erg fantastisch, al weken voor dat ik de film gezien had naar beginnen luisteren. Heel puur om zonder beelden te kunnen voorstellen naar deze muziek te luisteren. Erg meeslepend.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

Quote from: Duck Twacy on December  7, 2014, 23:44:43
Zag vandaag Gravity op HBO (gemist in de bioscoop). Vind dat toch de betere film (mijn mening).
Vind ik dan weer helemaal niet. Interstellar houdt je nog dagen bezig, gravity is gezien en vergeten... Cast vind ik ook geen vergelijk. Matthew mcC en hathaway vs clooney en bullock... Wereld van verschil....

MaxxMark

#28
Anderhalve week geleden heb ik Interstellar in Antwerpen in de bioscoop gezien.

En hoewel het een visueel spectakel is vond ik de film, gezien de hype er om heen en de 9 die op IMDB genoemd werd nogal tegenvallen. Ik snap niet zo goed waar de hype vandaan komt. Het is een erg leuke film die ook qua visual effects erg goed gedaan is. Maar hey, dat is Avatar ook!

Verder vond ik de verhaallijn nou niet echt spannend. Sterker zelfs, ik vond hem vrij voorspelbaar. En ook daar kan ik de vergelijking met Avatar trekken.

En als laatste zaten er zeker wat factual errors en plotholes in de film die ik niet van me af kan schudden.

All-in-all vond ik het een prima vermakelijke film. Een ruime 7 waard, maar bij lange na geen 9. Ik denk dat Nolan gewoonweg een sweet-spot heeft geraakt waarin de film behapbaar is voor het overgrote publiek en toch een onzeker element weet te introduceren die niet door dit grote publiek wordt begrepen of gezien waardoor het tot nadenken zet.

Om op de plot-holes, factual errors en voorspelbaarheid in te gaan:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


En als laatste (en dit kan weer buiten de spoiler tags) vond ik het niet Hans Zimmer zijn briljantste soundtrack. Het terugkerende thema is wel héél erg terugkerend en is naar mijn mening nogal eentonig. In Batman: The Dark Knight had de soundtrack ook een terugkerend thema, maar die soundtrack was naar mijn mening veel beter te beluisteren. Als ik hans Zimmer zijn antwoord op Quora te quoten op de vraag "How does Hans Zimmer compose a soundtrack?" lees:

Quote
Fear, panic, invention, procrastination, conversation, more conversation with the director, more conversation with the DP (because I want to know what the color palette is), reading an enormous amount of books, more procrastination, more fear, and more deadlines until somebody yanks the score away from me.

The first thing I think about is music, and the last thing I think about is music. I'm like some Monk. I don't see a lot of daylight. I hang out with musicians, I hang out with directors and I just try to spend as much of my life as possible playing music.
Bron: http://www.quora.com/How-does-Hans-Zimmer-compose-a-soundtrack

Dan bekruipt mij het gevoel dat hij daar heel erg praat over Interstellar en zou je misschien tussen de regels door kunnen lezen dat hij er zelf ook misschien niet 100% tevreden over is.


Just my 2ct's. Hoor graag tegenargumenten waarom het wel een 9 waard zou zijn.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kjelt

Quote from: MaxxMark on December  8, 2014, 22:30:39
op de vraag "How does Hans Zimmer compose a soundtrack?"
Hij componeert nauwelijks zelf hij heeft een stuk of twintig voornamelijk oost europese componisten in dienst, het is een muziekfabriek.

zoldar

Mooie boude uitspraak. Kan iedereen met een toetsenbord. Bewijs?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Kjelt

#31
Quote from: zoldar on December  8, 2014, 23:19:43
Mooie boude uitspraak. Kan iedereen met een toetsenbord. Bewijs?
Is toch al lang bekend? Tig documentaires over geweest dit is een van zijn bedrijven: remote control productions.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Remote_Control_Productions

Duck Twacy

Quote from: squeek on December  8, 2014, 20:12:07
Tja, eerlijk gezegd kan je geen vergelijking maken tussen deze twee he. Het is twee totaal verschillende verhalen en concepten, hedendaagse fantasy en toekomstige sci fi. Beide goeie films naar mijn mening maar bij gravity zat ik tot het bittere einde op het puntje van mijn stoel, bij interstellar ook tot bijna het einde en de plot duidelijk werd. Vanaf dat ze zijn beginnen fantaseren in het verhaal was de geloofwaardigheid weg voor mij en dus ook de suspens. Al bij al wel mooi verhaal en zeer interessant op wetenschappelijk vlak. De muziek is wel erg fantastisch, al weken voor dat ik de film gezien had naar beginnen luisteren. Heel puur om zonder beelden te kunnen voorstellen naar deze muziek te luisteren. Erg meeslepend.
Grotendeels met je eens. Die muziek moet ik dan nog maar eens gaan beluisteren.

Ik vroeg me overigens bij Interstellar af of de gemiddelde bioscoop ganger zou weten welke effecten het reizen met bijna de lichstnelheid of in de buurt van zwarte gaten heeft op de relatieve tijd..

squeek

Ik heb de dag voor dat ik de film ging zien mezelf op de hoogte gebracht van de relativiteits theorie en wat de invloed er van was op tijd etc. Ik weet niet of ik de film goed zou begrepen hebben zonder die info want er wordt niet echt op ingegaan in de film.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

knubbe

Tijdje terug in de IMAX gezien.
Hallejulahh voor mij was dit verreweg de tofste film van het afgelopen jaar ! Heb constant met volle aandacht gekeken en had ook totaal geen moeite met de lengte van de film.  :headbanging: :pompom: :clapping:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Midcall

Quote from: Gaeje on December  8, 2014, 21:55:29
Vind ik dan weer helemaal niet. Interstellar houdt je nog dagen bezig, gravity is gezien en vergeten... Cast vind ik ook geen vergelijk. Matthew mcC en hathaway vs clooney en bullock... Wereld van verschil....
Sorry hoor, begrijp best dat je wat wilt overdrijven, maar je moet iet overdrijven met overdrijven  ;) Bullock en Clooney zijn beiden Oscarwinnaars, en Bullock werd voor haar prestaties in Gravity genomineerd voor een Oscar. Het zijn andere type acteurs die doorgaans ook in andere type films spelen.

Gravity was een geweldige film (wel in 3D, een must voor deze film), en in prijzen met afstand DE film van 2013.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Kjelt

Ik vond Gravity een beetje een hollywood rampenfilm ala Airport maar dan veel beter uitgevoerd en heb er heus wel van genoten.
Echter ik vind interstellar een categorie en klasse apart, meer ala Space Odysee 2001.
Smaken verschillen, en een average score op imdb geeft een gemiddelde van alle smaken en ze ontlopen elkaar niet veel.
Daarentegen zegt een imdb rating ook niet zo heel erg veel, deze scoort hoger misschien wel terecht en moet ik die ook nog een keer gaan zien  ;D
http://www.imdb.com/title/tt1865718

Xstream

Ik ben 't hier helemaal eens met MaxxMark.
De film kon me dan vooral ook boeien tot +- het laatste half uur, toen 't (slappe) plot bekend werd. Het plot, waarvan ik eigenlijk lange tijd hoopte dat hij dat dus niet zo doen gedurende de film, viel gewoon tegen en kan ik (wederom) weer concluderen dat Nolan z'n fantasie iets op hol is geslagen. Bovendien was 't daardoor eigenlijk vrij voorspelbaar. Zonde eigenlijk, want verder was 't weer een top productie (as usual bij Nolan), maar faalt hij (imo) toch wel redelijk structureel in 't plot (Memento, Prestige, Inception, Interstellar). Jammer. Het plot had sowieso niet letterlijk gekund zoals in Interstellar en de abstractere aanpak van Space Oddessey (of bijv The Fountain) had ook hier veel beter gepast.

En de discussie met Gravity vind ik niet zo relevant eigenlijk. Het zijn 2 aparte films. Ze zijn beide in space, en daar houdt de vergelijking op.
Ik vond Gravity in presentatie qua realisme velen malen beter. Interstellar excelleert gewoon als entertaining epic fantasy space quest mindfuck waar onder aan de streep weinig van klopt. Waar Gravity halverwege al afgelopen was, bleef dat bij Interstellar langer op peil. Muziek in Interstellar was imposant en opzwepend, bij Gravity zorgde de stilte voor net zoveel intensiteit eigenlijk. Gravity was echt geweldig in 3D, en een heel stuk minder interessant op 2D. Interstellar had geen 3D.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

squeek

Quote from: Xstream on December  9, 2014, 18:32:55
Ik ben 't hier helemaal eens met MaxxMark.
De film kon me dan vooral ook boeien tot +- het laatste half uur, toen 't (slappe) plot bekend werd. Het plot, waarvan ik eigenlijk lange tijd hoopte dat hij dat dus niet zo doen gedurende de film, viel gewoon tegen en kan ik (wederom) weer concluderen dat Nolan z'n fantasie iets op hol is geslagen. Bovendien was 't daardoor eigenlijk vrij voorspelbaar. Zonde eigenlijk, want verder was 't weer een top productie (as usual bij Nolan), maar faalt hij (imo) toch wel redelijk structureel in 't plot (Memento, Prestige, Inception, Interstellar). Jammer. Het plot had sowieso niet letterlijk gekund zoals in Interstellar en de abstractere aanpak van Space Oddessey (of bijv The Fountain) had ook hier veel beter gepast.

En de discussie met Gravity vind ik niet zo relevant eigenlijk. Het zijn 2 aparte films. Ze zijn beide in space, en daar houdt de vergelijking op.
Ik vond Gravity in presentatie qua realisme velen malen beter. Interstellar excelleert gewoon als entertaining epic fantasy space quest mindfuck waar onder aan de streep weinig van klopt. Waar Gravity halverwege al afgelopen was, bleef dat bij Interstellar langer op peil. Muziek in Interstellar was imposant en opzwepend, bij Gravity zorgde de stilte voor net zoveel intensiteit eigenlijk. Gravity was echt geweldig in 3D, en een heel stuk minder interessant op 2D. Interstellar had geen 3D.


Een film wordt niet beter omdat ie in 3d gedraaid is. Het verhaal, de acteerprestaties en zoveel meer blijft gewoon hetzelfde. Is een film slecht in 2d dan is ie nog steeds slecht in 3d. Ook iets wat je hier vaak ziet gepost worden.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Midcall

Quote from: squeek on December  9, 2014, 18:54:03
Een film wordt niet beter omdat ie in 3d gedraaid is. Het verhaal, de acteerprestaties en zoveel meer blijft gewoon hetzelfde. Is een film slecht in 2d dan is ie nog steeds slecht in 3d. Ook iets wat je hier vaak ziet gepost worden.
Sorry hoor, maar cameravoering (en dus ook 3D, wat alles met cameravoering van doen heeft) kan uitermate belangrijk zijn in een film. Once Upon A Time in the West heeft maar een matig verhaaltje, geen bijzondere acteerprestaties, maar is toch een geweldige film. Er zou niets meer van over blijven als deze film in 4:3 zou worden vertoond. En zo is Gravity in 3D een wezenlijk betere film dan een gedowngrade 2D versie.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Kjelt

#40
Quote from: Midcall on December  9, 2014, 22:29:21
Sorry hoor, maar cameravoering (en dus ook 3D, wat alles met cameravoering van doen heeft) kan uitermate belangrijk zijn in een film. Once Upon A Time in the West heeft maar een matig verhaaltje, geen bijzondere acteerprestaties, maar is toch een geweldige film. Er zou niets meer van over blijven als deze film in 4:3 zou worden vertoond.
Er zou helemaal NIETS van overblijven als ze Bronson, Fonda en Cardinale zouden vervangen door Clooney, Harris en Bullock.  :baaa:
Matig verhaaltje? En dan in een stuk noemen met Gravity een rampenfilm met een script van 1 pagina en een realiteitsgehalte van nihil?

Duck Twacy

Quote from: Midcall on December  9, 2014, 22:29:21
Sorry hoor, maar cameravoering (en dus ook 3D, wat alles met cameravoering van doen heeft) kan uitermate belangrijk zijn in een film. Once Upon A Time in the West heeft maar een matig verhaaltje, geen bijzondere acteerprestaties, maar is toch een geweldige film. Er zou niets meer van over blijven als deze film in 4:3 zou worden vertoond. En zo is Gravity in 3D een wezenlijk betere film dan een gedowngrade 2D versie.
Damn heb m 2D gezien en vond m al goed. Als ie nog een keer in 3D in de bioscoop is....

En ja Interstellar was ook goed, maar daar zaten wat dingetjes aan die me minder bevielen, persoonlijke smaak natuurlijk.

squeek

Quote from: Midcall on December  9, 2014, 22:29:21
Sorry hoor, maar cameravoering (en dus ook 3D, wat alles met cameravoering van doen heeft) kan uitermate belangrijk zijn in een film. Once Upon A Time in the West heeft maar een matig verhaaltje, geen bijzondere acteerprestaties, maar is toch een geweldige film. Er zou niets meer van over blijven als deze film in 4:3 zou worden vertoond. En zo is Gravity in 3D een wezenlijk betere film dan een gedowngrade 2D versie.

Je moet je niet excuseren  ;D maar ik ben het niet helemaal eens met de cameravoering. Alles blijft toch hetzelfde?! Kadrage, scherptediepte en wat nog meer veranderd allemaal niet. Letterlijk alles blijft hetzelfde enkel voeg je het diepte gevoel bij. Je ziet diepte wat je in 2 D niet hebt. Maar het uiteindelijke afgewerkte beeld blijft net hetzelfde. Ook het verhaal  ;) dus ik zie niet hoe een film beter wordt in 3D. Toegegeven, soms is het een toevoeging mits het goed gedaan is en dus niet afleid van het verhaal. Maar vaak is het andersom he. Gravity is daar wel beter in inderdaad.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

zoldar

Ik denk dat je er te technisch en kill naar kijkt.

Het gevoel van in de ruimte zijn, de vertigo die sommige scenes in je op kunne roepen en het gevoel van verwondering en angst, die zijn allen groter bij de 3d versie van gravity.

Ik hem hier thuis gezien geprojecteerd op 100 inch via dlp projector.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Gaeje

Quote from: Midcall on December  9, 2014, 22:29:21
Sorry hoor, maar cameravoering (en dus ook 3D, wat alles met cameravoering van doen heeft) kan uitermate belangrijk zijn in een film. Once Upon A Time in the West heeft maar een matig verhaaltje, geen bijzondere acteerprestaties, maar is toch een geweldige film. Er zou niets meer van over blijven als deze film in 4:3 zou worden vertoond. En zo is Gravity in 3D een wezenlijk betere film dan een gedowngrade 2D versie.
ik vind het belachelijk dat gravity de oscar voor cinematography gewonnen heeft terwijl daar nauwelijk 1 shot echt gedraaid geweest is. Tis allemaal computer, face replacement, noem maar op...

dan vind ik dat die gasten van interstellar meer credit verdienen door hun imax camera's de wereld rond te sleuren. Het ziet er ook beter uit. en je krijgt geen idiote brokstukken naar je kop geslingerd om je uit je suspension of disbelief te halen

Kjelt

Quote from: Gaeje on December 10, 2014, 22:30:40
en je krijgt geen idiote brokstukken naar je kop geslingerd om je uit je suspension of disbelief te halen
;D

Xstream

#46
Quote from: squeek on December  9, 2014, 18:54:03
Een film wordt niet beter omdat ie in 3d gedraaid is. Het verhaal, de acteerprestaties en zoveel meer blijft gewoon hetzelfde. Is een film slecht in 2d dan is ie nog steeds slecht in 3d. Ook iets wat je hier vaak ziet gepost worden.
3D kan me normaal ook gestolen worden. Maar als iets wel een voorbeeld is om 't in 3D te doen en te bekijken is een film als Gravity het wel, waarbij je je bijna echt in space waande. Qua verhaal vond ik 't ook niet geweldig, maar de beleving van space heb ik nooit beter gezien. Als het visuele experience deel zo excelleert, dan is dat zeker bovengemiddeld van belang. Bovendien noem ik meer punten. Dus alleen 3D eruit halen, alsof ik alles op basis daarvan kwalificeer, is sowieso niet aan de orde. Overigens zeg ik nergens dat ik de ene of andere film beter vind, ze zijn gewoon anders.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Robiwan

OVERWELDIGEND kan niet anders zeggen ben er helemaal stil van :o :o.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

snicky

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

MaxxMark

LPlover; wat is het aan de film dat zo overweldigend maakt?

(Ik ben er oprecht benieuwd naar, het is geenszins een sneer of iets dergelijks)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com