Interstellar

Started by skank1, May 16, 2014, 19:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

smaken verschillen inderdaad en daar hoef je niet over te discussieren.
Als je kijkt naar de gemiddelde waardering op imdb van een 8,8 die zelfs hoger is als van 2001: a space odyssey met een 8,3 dan kun je moeilijk meer van een slechte film spreken lijkt mij. Dat het niet jouw ding is ala maar slecht........  :nowink:

papaleo

Heerlijke film,lang geleden dat ik zo van een film heb genoten.

Wel vervelend/jammer is dat het beeld zo nu en dan van 2.35:1 naar 16:9 schiet,dit omdat ik films kijk met een masking screen...
Dus heb ik maar gekozen om de rest van de film in standje 16:9 af te kijken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Erik1977

Zeker een mooie film, zat goed in elkaar.
Hij duurde me alleen eigenlijk net even een half uurtje te lang, sommige stukken hadden iets korter gekund maar toch geen echt saaie momenten dus zeker ergens hoog in de toptien.

Woutoro32

Wat een geluid heeft deze film op blu-ray. Echt heel gaaf. Top beeld ook trouwens. Ik blijf het een interessante film vinden. Mijn subwoofer krijgt echt een dikke vette workout. Ben benieuwd hoe deze film klinkt met een pb13 van svs of een pb 2000.  :headbanging:

Speel nu maar met een rel q200e....

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

MechanicalAnimal

Afgelopen weekend Interstellar maar eens op BD gekeken op de 65" W805 van sony.


Ik vond het de beste film die ik ooit gezien heb.


Mafftheiueuiew McColonoscopy speelt echt geweldig. Toen ik die gast voor het eerst in een of andere chickflick zag knoeien vond ik 't helemaal niks. How to loose a guy in 10 days en Failure to launch, wat een filmische gedrochten.

The Lincoln Lawyer, Dallas Buyers Club en Wolf of wallstreet zijn al een stuk beter te bekijken met MM in een aantal leuke rollen waar die lekker los kan.

Maar in Interstellar shined hij echt als een ouwe vedette  :popcorn:

De special effects zijn dik in orde, gelukkig is er niet over the top CGI gebruikt waardoor het allemaal zéér realistisch overkwam zoals het rondlopen op andere planeten.
De 2 robots vond ik leuk gemaakt, dat was verfrissend te zien. ik vond er een klein knipoogje in naar H.A.L. uit 2001:ASO gezien de dialogen en interactie onderling.

De overige cast was leverde ook prima prestaties.

Wat mij vooral postief opviel was dat er geen tot weinig nutteloos typisch amerikaans feel good uit te melken drama en gezever in voor kwam, dat was een verfrissing.

Het einde vond ik dan ook zeer goed gevonden en gefilmd. :pompom:

anyway, ik kijk zeer uiteenlopende films en er zijn er echt wel een paar die vanwege mijn eigen filmbeleving hoger eindigen in mijn persoonlijke favo-lijstje maar dat neemt niet weg dat ik Interstellar zowel inhoudelijk als technisch de beste fillm vind die ik ooit gezien heb.

Dikke, dikke aanrader!
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

LittleNinja

#105
Leuk om díe verschillen te zien. Ik vond het een verschrikkelijke film. Eerst in de bioscoop gezien, waar ik hem echt al heel irritant en lang vond en later op TV (download denk ik) en toen zag ik er wel meer in, maar nog steeds niet mijn film en nog steeds lang en irritant.

http://youtu.be/lZMzf-SDWP8
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

Ik vond het ook een geweldige film  :wub:

Wanneer ik de tijd heb ga ik hem weer kijken, maar dan op het grote scherm.

Raphie

Ik ook! Je kan iedere film wel afkraken door zonder context dit soort beelden achter elkaar te zetten met ridicuul commentaar. Het hele scifi verhaal is maar context/entourage, de essentie is de band tussen vader en dochter en hoe die zelfs buiten dimensies op de proef wordt gesteld.
Dát is wat je 2.5u bij de keel grijpt, de rest is eye candy.
JBL PRX Power!

snicky

Geweldige film, de muziek voegt ook veel toe. Erg mooi.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Maikel_audionerd

Als technerd en cinematografie-liefhebber heb ik ontzettend genoten van deze film destijds. De prachtige verhaallijn is voor mij de kers op de al zo geweldige taart.
Snel nog eens weer kijken  :popcorn:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

LittleNinja

Quote from: Raphie on June 23, 2016, 08:34:52
...Je kan iedere film wel afkraken door zonder context dit soort beelden achter elkaar te zetten met ridicuul commentaar...

Ja mooi hè? Doen ze goed die gasten. Maar ze doen het ook bij goede films.. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Squashball

#111
Quote from: LittleNinja on June 23, 2016, 23:49:48
Ja mooi hè? Doen ze goed die gasten. Maar ze doen het ook bij goede films.. :D

Ben ik het niet mee eens, honest trailers zit altijd goed in elkaar en toont op een humoristische wijze waar films tekort schieten.

Ik heb deze in de bios gezien, het eerste uur zat ik er goed in maar daarna vond ik het gauw minder worden. Love transcends all dimensions... really? Matchte voor mij totaal niet na de juist realistische weergave van het effect van relativity op de astronaut.

Het einde was helemaal broddelwerk, dat vat het filmpje van HT goed samen.

Voor mij een gemiste kans, nogmaals zat er het eerste uur goed in.

LittleNinja

Waar ben je het niet mee eens in verhouding tot de quote die je plaatst?

Ik ben één van de weinige zielen die het geen leuke film vond. Als ik jouw commentaar lees, was jij ook niet bijster enthousiast.

Wij hebben hem ook in de bios gezien trouwens. Daarna heb ik hem nogmaals gekeken, eigenlijk omdat ik aan mezelf begon te twijfelen aangezien iedereen hier zo lovend is over dit schepsel. Helaas heb ik me er niet van kunnen overtuigen en kan ik er nog steeds niets mee.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kjelt

Ach iedereen het zijne ik kan zelf geen enkele Marvell film zien. Laatst batman vs superman gekeken en uitgezet, tjonge wat een ongelofelijke bagger vind ik dat zeg. Maar ja als je helemaal comics fan bent vind je dat weer het einde.

RalphH

Quote from: LittleNinja on July 23, 2016, 08:24:46
Ik ben één van de weinige zielen die het geen leuke film vond. Als ik jouw commentaar lees, was jij ook niet bijster enthousiast.

Kunnen we elkaar de hand schudden. Ik heb me het grootste gedeelte van dit zogenaamde meesterwerk danig zitten ergeren.
Deels wellicht ook omdat de film zo vreselijk overhyped is, je kijkt er dan toch met een bepaalde verwachting naar. Gebeurt nogal vaak overigens tegenwoordig naar mijn idee, dat overhypen. Er is nog zo'n Nolan werkje (TDK Rises) dat hier erg veel last van had.
IMDB ratings zeggen mij ook al enige tijd weinig tot niets meer helaas.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Squashball

Quote from: LittleNinja on July 23, 2016, 08:24:46
Waar ben je het niet mee eens in verhouding tot de quote die je plaatst?

Ik ben één van de weinige zielen die het geen leuke film vond. Als ik jouw commentaar lees, was jij ook niet bijster enthousiast.

Wij hebben hem ook in de bios gezien trouwens. Daarna heb ik hem nogmaals gekeken, eigenlijk omdat ik aan mezelf begon te twijfelen aangezien iedereen hier zo lovend is over dit schepsel. Helaas heb ik me er niet van kunnen overtuigen en kan ik er nog steeds niets mee.

Sorry was niet helemaal duidelijk van mij, leek alsof je het eens was dat honest trailers alleen maar humor is maar ik wilde zeggen dat er weldegelijk kern van waarheid in zit

devkon

Quote from: LittleNinja on June 23, 2016, 00:50:40
http://youtu.be/lZMzf-SDWP8

Echt heel grappig die Honest Trailer, heb er van genoten, net zoals van de film  8)
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

devkon

Quote from: TAG_ScorpioN on July 23, 2016, 05:02:22
Love transcends all dimensions... really? Matchte voor mij totaal niet na de juist realistische weergave van het effect van relativity op de astronaut.

Ik vind 'm juist mooi, omdat voor mij liefde als overstijgend universeel bewustzijn schepper is van al dat is. Ik vind dat film wel een leuke poging doet om een stukje daarvan met wetenschap te combineren. Dat sommige dingen nu eenmaal geen toeval zijn. Ik kan het allemaal heel goed hebben in deze film  :smile:
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

N1v3K

Typisch zo'n film waarbij de kijkers veelal vervallen in de 2 uitersten van de waarderingsschaal.
Of je vindt hem fantastisch.. of je vindt hem bagger. Ik schaar mij onder de eerste categorie  ;D

squeek

Quote from: TAG_ScorpioN on July 23, 2016, 15:37:28
Sorry was niet helemaal duidelijk van mij, leek alsof je het eens was dat honest trailers alleen maar humor is maar ik wilde zeggen dat er weldegelijk kern van waarheid in zit

Je kan van ELKE film zo een honest trailer maken! En als je op die manier films gaat kijken dan denk ik dat je er best mee ophoudt want dan kan je geen enkele film meer waarderen.

Een verhaal hoort een richtlijn te hebben en in film kan je onmogelijk op elk kleinste detail ingaan zonder te vervelen, toch logisch? Anders heb je de commentaar we van saai en langdradige film.

Kijkt niemand nog naar een film om er van te genieten?!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

devkon

Quote from: squeek on July 24, 2016, 11:53:35
Je kan van ELKE film zo een honest trailer maken! En als je op die manier films gaat kijken dan denk ik dat je er best mee ophoudt want dan kan je geen enkele film meer waarderen.

Precies! Over elke film is wel iets te zeggen. Maar wat maakt het uit, het is maar een visie. Iedereen heeft zijn eigen ervaring.

{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Kjelt

Precies het is net als met kunst, smaken verschillen en wat de een mooi vind, vind de ander bagger enzovoorts.

Squashball

#122
Quote from: squeek on July 24, 2016, 11:53:35
Je kan van ELKE film zo een honest trailer maken! En als je op die manier films gaat kijken dan denk ik dat je er best mee ophoudt want dan kan je geen enkele film meer waarderen.

Een verhaal hoort een richtlijn te hebben en in film kan je onmogelijk op elk kleinste detail ingaan zonder te vervelen, toch logisch? Anders heb je de commentaar we van saai en langdradige film.

Kijkt niemand nog naar een film om er van te genieten?!


De gasten van honest trailers zijn de grootste filmfans dus dat gaat prima samen. De trailers zijn een mix van humor en kritiek, bij de ene film is de kritiek wat scherper dan bij de ander (soms ook totaal niet kritisch). Bij interstellar sluit ik me aan bij hun kritiek.

LittleNinja

#123
Kjelt,

Vergelijk je deze film nou met kunst?? :P

Nee hoor, hij is mooi in elkaar gezet. Ik vind hem alleen te zweverig. En dat de liefde alles verbind... ik ben geen 14 meer. Die roze wolk heb ik al heel lang geleden achter me gelaten. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kjelt

Wat vind je van 2001: a Space Odyssey ? Ook zo'n type film, duurt lang maar kan er best van genieten.