Interstellar

Started by skank1, May 16, 2014, 19:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Xstream

Nolan, dus kom maar op ;) 1 van de weinige die nog in staat lijkt goede blockbusters te maken met meer dan alleen een potje CGI (al vond ik de laatste Batman wel erg slecht).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

vieze freddie

ik hoop dat er meer verhaal achter zit dan de trailer toont
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Gaeje

Wow. Gisteren gezien. Dweilt de vloer met een gravity en zonder brilletjes of andere hocus pocus. Matthew mc laat dingen zien waar ik hem nooit tot in staat zag, en anne hathaway is ook zéér. De score is adembenemend, in goeie zimmer traditie, terwijl toch weer compleet iets anders. Duurt wel lang maar verveelt geen seconde. Plus je blijft er nog een tijdje over nadenken achteraf. (A la inception, memento...)

henrykb

Een 9,3 op IMDB ?? Wauw!
Zegt misschien niet alles, maar ik kijk er naar uit.


Siddartha

Lijkt me een zeer goede film, wil ik wel gaan zien
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

zoldar

Maar draaid hij in 70mm imax? Volgens de site alleen in de usa en een paar zalen wereldwijd. Niet nl.  :(
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Gaeje

nee, london is het dichtste bij. 2 zalen

Kjelt

#9
Gisteren ook gezien in Antwerpen met Riwi.
Adembenemende film die dicht qua verhaal aanleunt tegen A Space Odyssee maar dan toegankelijker voor een breed publiek. Daarmee probeer ik te zeggen dat itt tot ASO het verhaal redelijk dicht en afgesloten is en niet eindigd met allerlei openstaande vragen.
Duurt wel vrij lang wat ik op zich niet erg vond want er valt genoeg te beleven zeker voor een hardcore SF liefhebber of drama queen.
Voor oppervlakkige filmliefhebbers die aktie en schieten willen niet aan te raden.
Muziek van Zimmer vond ik zelf minder,  te weinig variatie, je hoort duidelijk dat hij klassieke muziek ala ASO had gewild ( was denk ik ook beter geweest) maar toch zijn eigen eentonige en in inmiddels overbekende muziekfabriek saus er overheen heeft gegoten. Zonde ging redelijk snel vervelen zeker omdat de film vrij lang is. John Williams en zelfs Vangelis had beter gepast.
Voor mij wel een van de indrukwekkendste filmbelevenissen in jaren. Dikke 8,5

squeek

Quote from: Gaeje on November  8, 2014, 10:04:18
nee, london is het dichtste bij. 2 zalen

And London it will be!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

RobertVanWoerden

#11
Pathe NL heeft de film wel in Imax,

Gaeje

dat is allemaal digitale projectie

Marvelous Milo

Ga hem vanavond zien.. heb hoge verwachtingen van deze film !

cardas49

Had ook hoge verwachtingen. Zijn dubbel en dwars waargemaakt. Nolan heeft duidelijk zijn inspiratie bij Clarke / Kubrick vandaan gehaalt voor deze film, maar neemt veel meer de tijd om de menselijke beleving en het emotionele aspect naar voren te brengen, zonder dat het erg corny wordt. Mooie balancing act.

Quote from: Kjelt on November  8, 2014, 12:36:10
Muziek van Zimmer vond ik zelf minder,  te weinig variatie, je hoort duidelijk dat hij klassieke muziek ala ASO had gewild ( was denk ik ook beter geweest) maar toch zijn eigen eentonige en in inmiddels overbekende muziekfabriek saus er overheen heeft gegoten.

Toch maakte het orgel naar mijn idee veel goed. Grand scale. Paste goed. 
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Marvelous Milo

Gister ook Interstellar gezien.. zat ook letterlijk in mijn stoel te trillen, niet vanwege het geluid maar door de D-BOX stoelen 

Beste film van 2014 tot nu toe.. misschien dat The Battle of the Five Armies daar nog verandering in kan brengen maar geef deze film sowieso een 9

Xstream

Gisteren ook gezien. Net zoals bij Inception vond ik deze film goed en niet goed tegelijkertijd. Daarbij gezegd dat ik deze wel een stuk beter vond.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Ik zat in Imax en het was behoorlijk shaken op de bassen. Wel stond die snoeihard qua geluid, eigenlijk echt iets TE. De muziek vond ik dan weer heel sterk die samen met de scenes je hart duidelijk wat sneller deed kloppen. Wel vind ik de film echt wat overhyped als je naar de IMDB ratings kijkt. Maar wel een goede film en zeker een IMAX viewing waardig. Alleen al om 't feit dat je niet naar de zoveelste hersenloze SFX film zit te kijken kan ik alleen maar respect voor hebben.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Michel8

Net terug uit Antwerpen. Goede film, beetje korter had gemogen maar wel weer erg boeiend. Dus zeker de moeite waard. Filmmuziek vond ik weer erg bijdrage aan de film.

rattaplan

Gisteren gezien, maar vond hem toch wat tegenvallen. Verwachtingen waren ook wel erg hoog van te voren moet ik zeggen. Heeft het voor mij niet helemaal kunnen waarmaken. Verhaal was leuk maar wel langdradig en ik werd er ook niet echt ingezogen. Acteerprestaties zijn erg goed. Echter vond ik Matthew McConaughey af en toe ook wat irritant beginnen te worden. Spanning was er alleen bij vlagen. Verder weinig actie.

clicquot

Quote from: Kjelt on November  8, 2014, 12:36:10
Muziek van Zimmer vond ik zelf minder,  te weinig variatie, je hoort duidelijk dat hij klassieke muziek ala ASO had gewild ( was denk ik ook beter geweest) maar toch zijn eigen eentonige en in inmiddels overbekende muziekfabriek saus er overheen heeft gegoten. Zonde ging redelijk snel vervelen zeker omdat de film vrij lang is. John Williams en zelfs Vangelis had beter gepast.

Kan je eens toelichten hoe jij dat dan hoort? Straf!  ;D

Je bent niet mee met Zimmer en deze Interstellar vrees ik. Er is geen "overbekende muziekfabriek saus" in deze score: geen dikke (taiko) drums en vette string sessies (zoals meermaals geplagieerd), bijvoorbeeld. De score heeft een geweldige dynamiek: Nolan had'm gevraagd muziek te maken over z'n eigen kinderen - dat werd dus iets intiem en zeer persoonlijk. Aan de andere kant heeft Zimmer voor de eerste maal bv een heus kerkorgel laten blazen ter illustratie van het space-machinepark. Vrij indrukwekkend. Maw, van redelijk minimalistisch tot eerder explosief (niet bombastisch, da's een enorm verschil). Experimentele geluiden met een groot koor en hout/blazers, stuff dat meer in de richting van Glass neigt dan van Williams, Vangelis, laat staan... Strauss.
Ook de manier waarop deze soundtrack tot stand kwam staat haaks op hoe de muziek voor een film 9/10 geschreven wordt - kort gezegd: de muziek was eigenlijk al "klaar" voordat er gefilmd werd, hij had zelfs al thema's klaar terwijl ze het script aan het schrijven waren.
Neen, dit is totaal andere Zimmer - hij wist goed genoeg dat er een ommezwaai moest komen in zijn elan en naar mijn oren is dat goed gelukt - ondersteunt de film perfect. Anders hadden we meer Sci-Fi gekregen wellicht.


Trabuca

Ik ga hem vanavond zien in JT in Hoogeveen in de XD uitvoering. Ben benieuwd of het beeld en geluid beter is dan de standaard. Weet iemand of dit een Dolby Atmos uitvoering is? De bioscoop is er mee uitgerust dacht ik.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

snicky

#21
Net gezien in de bios. Had niet echt hoge verwachtingen, alleen via via dat het een goede film is en de trailer ziet er ook wel aardig uit.


Maar wauw, dikke vette film. Het gaat zo diep dat me hersenen nog kraken.

Mooie muziek en deze film bevat wel heel erg veel laag. Voor degene met dual subs, momonomonom
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Woutoro32

indrukwekkende film. Hoe meer ik erover denk hoe beter hij in mij ogen wordt
Eerst dacht ik wat is dat begin langdradig maar aan het einde was dat in erg meer want het verhaal moest zich op die manier ontwikkelen. Special effects heel gaaf en voor en sci-fi niet overdone. Ik wil en graag nog een keer zien! Dikke 9 van mij. Petje af voor Nolan. Matthew Mc. Speelde zeer sterk. Heel goede acteur. In Mud was hij ook al heel goed!
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story!

Duck Twacy

#23
Verleden week gezien op IMax.

Vond de film wel goed gedaan, maar t verhaal (met name het slot) een beetje ver gezocht (okay, je kunt het ook onverwacht of creatief noemen).

Maar goed, ooit koop ik m nog wel op bd erbij, maar pas als de prijs wat gezakt is. En op filmnet of hbo zal ie rond kerst ook nog wel langskomen denk ik.

snicky

Het album van Hans Zimmer - Interstellar staat op Spotify.

Mooie muziek[emoji106]

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM