De ideale vakantie camera

Started by Starred, May 16, 2014, 09:54:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

D*mn... Mooie foto's zeg! 8)

Quote from: RonG on June 24, 2014, 21:36:54
Ik heb ook de 18-200 vr en genoeg scherpe foto,s gemaakt. Ik snap julie niet. Zeker zijn primes veel beter maar slecht is het zeer zeker niet.

Check dit, ik wil niet promoten maar slecht is het toch niet. Veel zijn met de 18-200 gemaakt

https://www.flickr.com/photos/migeye/
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Smartphone??

Quote from: Starred on September 16, 2014, 10:48:13
Dee nieuwe smartphone is ook redelijk ideaal als vakantiecamera


"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Starred


RonG

Quote from: LittleNinja on September 16, 2014, 10:53:50
D*mn... Mooie foto's zeg! 8)

Thnx ;D.

Ik ben nu op vakantie met met de fz1000 en ben er helemaal happy mee  :colgate:
De laatste fotos op flickr zijn ook met de fz1000 gemaakt, vooral de macros doen het goed :)

Starred

De Sony RX100 doet het verrassend goed tegen de Sony A7R met kostbare Otus lens

http://randolphimages.com/otus/

J.A.F._Doorhof

LOL, onzin.
Ik heb hier een A7r met een leuke verzameling glas en een RX100MKIII (de nieuwste) en kan je vertellen dat de RX100MKIII een WAANZINNIG goede camera is, maar de kwaliteit boven legt het af tegenover de A7r met zelfs een goedkope minolta lens. De scherpte van de A7r is gewoon rag en rag scherp en de kleuren zijn zeer accuraat, maar bovenal is het beeld veel gedetailleerder (iets anders dan scherpte), zelfde geldt voor het dynamische bereik, de A7r haalt volledige luchten terug waar de RX100MKIII erg veel uitgebeten gedeeltes houd.

Dat gezegd hebbende ben ik enorm onder de indruk van de RX100MKIII maar hem vergelijken met de A7r is gewoon echt zoiets als een goede volkswagen ten opzichte van het topmodel van Volvo.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Volgens mij zeg ik precies hetzelfde Frank  ;)

J.A.F._Doorhof

#157
Ik bedoel de review, erg apart.
Gebaseerd op een eenmalige foto, beetje apart.

Als je echt goed wilt testen zul je zoveel meer moeten doen.
Denk aan Bokeh, ruis met verschillende lichtbronnen etc.

Grootste probleem is vaak dat mensen aan de andere kant TEVEEL kijken naar techniek en vergeten dat het gaat om de foto/het verhaal.
Ik vind de RX100MKIII een waanzinnige leuke camera en het is zeker een camera die ik zou adviseren als je echt je DSLR/SLT thuis wilt laten, maar de review hier vind ik eigenlijk nergens over gaan, helemaal omdat hij maar 1 foto laat zien (welke trouwens op de A7r niet eens goed gefocussed is).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Dit lijkt ook een mooie camera voor vakantie, wel prijzig en niet al te klein meer maar wel 24mm t/m 75mm en 1.7 t/m 2.8.

http://www.dpreview.com/previews/panasonic-lumix-dmc-lx100
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  3, 2014, 16:39:56

Dat gezegd hebbende ben ik enorm onder de indruk van de RX100MKIII maar hem vergelijken met de A7r is gewoon echt zoiets als een goede volkswagen ten opzichte van het topmodel van Volvo.

offtopic:
dat vind ik nu wel een bizarre vergelijking want volvo is nu toch ook niet het nec plus ultra van de auto's? Allez, ok auto's wel enzo, maar als je het hebt over de absolute top (wat een a7R met zo'n zeiss lens dan toch zou moeten zijn) moet je dan niet uitkomen bij de topklasses van Mercedes, BMW en AUDI. Volvo hééft zelf geen ministermodel zal ik maar zeggen (genre bmw 7, mercedes S of Audi A8) Beste is daar een S80, wat maar overeen komt met een 5 reeks of een E klasse.

soit, on topic: het ging over fotografie en het is uiteraard een bullshit test maar dat weet de tester zelf ook wel gok ik, anders loopt hij daar redelijk nutteloos te wezen op die beurs. Waarschijnlijk gewoon om wat youtube omzet te genereren.

J.A.F._Doorhof

Over auto's valt te twisten.
Het koningshuis heeft hier jaren lang (en volgens mij nog steeds) in Volvo's gereden.
Heb zelf ook jaren Volvo gereden en kan je uit ervaring vertellen dat ik liever in het topmodel van Volvo dan in Mercedes rij.

Maar..... voor arguments sake.
Een topmodel Mercedes of BMW is ook goed :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  6, 2014, 09:01:50
Over auto's valt te twisten.
Het koningshuis heeft hier jaren lang (en volgens mij nog steeds) in Volvo's gereden.
Heb zelf ook jaren Volvo gereden en kan je uit ervaring vertellen dat ik liever in het topmodel van Volvo dan in Mercedes rij.

Maar..... voor arguments sake.
Een topmodel Mercedes of BMW is ook goed :D

Liever een S80 dan een Mercedes S500? Tsja, daar denk ik toch anders over  ;D

Starred

By the way, dat vergelijk is natuurlijk geen serieus vergelijk in de zin dat het geen shootout is.
Het gaat hem er om dat het verschil tussen de resultaten die je bereikt met de goekope camera en die met de topcamera minder ver uit elkaar liggen dan je wellicht op voohand zou vermoeden. Niks mis mee toch?

J.A.F._Doorhof

Uiteindelijk gaat het om de fotograaf ;)
Dat gezegt hebbende.....
Is er voor mij toch echt wel een enorm verschil.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  8, 2014, 07:01:02
Uiteindelijk gaat het om de fotograaf ;)
Dat gezegt hebbende.....
Is er voor mij toch echt wel een enorm verschil.

Yeo, maar jij bent dan ook een pro-fotograaf.

J.A.F._Doorhof

Ik zie weinig mensen die geen verstand van zaken hebben met een a7R en een zeis lens van een paar duizend euro....
OK OK je hebt ze altijd :D

Feit is dat dit soort reviews vaak worden gedaan door mensen die in het PS segment zitten en een dure camera kunnen lenen en dus een vergelijk doen met hun vertrouwde camera en de hele dure, en dan zien ze vaak niet de dingen die een gevorderde gebruiker wel ziet.

Neem bv al die testcharts die geschoten worden, fantastisch zou je zeggen.... echter waar die testcharts geen rekening mee houden is Bokeh, 3D gevoel, microcontrast, flare etc. allemaal dingen die ENORM belangrijk zijn in een lens.

Kijk ik ga geen 2000.00 betalen voor een lens die net zo goed is als een lens van 1000.00 alleen een iets mooiere bokeh heeft, maar ik weet wel dat bokeh belangrijk is en dit is vaak wat bij de kleinere camera's erg lelijk KAN zijn, als het er al is (door de kleine sensoren heb je vaak wat moeite de achtergrond uit focus te krijgen) De RX100 MKIII doet dit trouwens best behoorlijk :D

Uiteindelijk zal iedereen zijn eigen beslissing moeten maken en de camera kopen die bij hem/haar past.
Het is alleen jammer dat ik bij seminars en workshops voor fotoclubs heel regelmatig mensen krijg die op me af komen met hun PS camera en zich afvragen waarom ik met middenformaat schiet of de A7r. Erger word het als je op beurzen staat en mensen met hun 40mp mobieltje op je af komen en beweren dat die betere foto's maakt als een 24MP DSLR...... het word verteld op internet :D

Wij hebben hier een gevleugeld gezegde ondertussen "Als het op internet staat dan moet het wel waar zijn"
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  8, 2014, 08:31:03
Wij hebben hier een gevleugeld gezegde ondertussen "Als het op internet staat dan moet het wel waar zijn"

Daarom post ik ook zoveel op het Internet :)

Daniel.

PS: +1 voor de sony rx100m3
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  8, 2014, 08:31:03


Feit is dat dit soort reviews vaak worden gedaan door mensen die in het PS segment zitten en een dure camera kunnen lenen en dus een vergelijk doen met hun vertrouwde camera en de hele dure, en dan zien ze vaak niet de dingen die een gevorderde gebruiker wel ziet.

De beste man zou ik niet willen bestempelen als iemand uit het PS segment....

QuoteI am a former feature-writer for the National Post and for ten years was the editor-at-large of Explore magazine. Some of my photo credits include National Geographic, National Geographic Traveler, Travel + Leisure, The Sunday Times, Telegraph Magazine, Outside, Road & Track, Sports Illustrated, Condé Nast Traveler, Fortune, Vogue; and on the advertising side I've licensed photos to GM, American Express, Microsoft, IBM, Sony, Samsung, Sanyo, Morgan Stanley, Citibank, PayPal and many others. I also shoot, produce and edit video. My video credits include the Associated Press, Discovery Channel, Canal+, NHK Japan, NBC, Al Jazeera and on the internet, The Huffington Post, Gawker, Boing Boing, and Devour, to name a few. Casteller, my video about human castles in Tarragona, Spain, premiered at the 2011 TED conference and has been watched by millions of people both on network television and online.

J.A.F._Doorhof

Ik heb me verder niet in hem verdiept, ik kijk alleen hoe hij de test doet, en als ik eerlijk ben..... dat slaat gewoon nergens op.
Ook de foto die hij als voorbeeld laat zien... tja wat moet je daarvan zeggen.

Daarnaast met ALLE respect ik ken heel veel fotografen die schieten voor de grote sterren, bladen etc. die letterlijk 0% technische kennis hebben.
De hele fotografie markt is HEEL erg een markt van "Ik vind jou leuk dus jij krijgt de opdracht".
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  8, 2014, 20:11:42

Daarnaast met ALLE respect ik ken heel veel fotografen die schieten voor de grote sterren, bladen etc. die letterlijk 0% technische kennis hebben.
De hele fotografie markt is HEEL erg een markt van "Ik vind jou leuk dus jij krijgt de opdracht".
het is niet alleen vriendjespolitiek. iemand kan best heel goed zijn zonder technisch te zijn. en omgekeerd jammer genoeg nog veel talrijker, te technische mensen kunnen heel saaie en voorspelbare fotografie voortbrengen.

J.A.F._Doorhof

Zonder meer.
Ik bedoel alleen, een hele rits namen noemen met foto credits hoeft niet te betekenen dat de meneer een expert is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

s0000884

Quote from: Gaeje on October  5, 2014, 23:26:48
maar als je het hebt over de absolute top (wat een a7R met zo'n zeiss lens dan toch zou moeten zijn)
Dat is het niet (niet de camera, niet de lens). De otus lijn is in principe gewoon een (retrofocus) apochromaat ontwerp, geschikt gemaakt voor een spiegelhuis. Niks nieuws onder de zon, afgezien van het feit dat we dat niet eerder op 135 formaat (35mm) hebben gedaan. Dat maakt de lens uiteraard een hele mooie keuze; we krijgen veel meer resolutie op het betaalbare 35mm platform waardoor sommigen niet meer voor de grotere chip hoeven te gaan en 5 keer meer geld kwijt zijn. In dat opzicht is de lens 'top'.

Maar als het om kwaliteit gaat, zijn Cinelenzen (masterprimes, Cooke S4, Summilux-C), middenformaatlenzen (zeker de focal plane ontwerpen die hun ontwerp niet afstemmen op een centraalsluiter) en grootformaatsystemen vaak nog een flinke stap verder.

Gaeje

Cooke zit aan S5 ondertussen

s0000884

Quote from: Gaeje on October  9, 2014, 17:32:24
Cooke zit aan S5 ondertussen
;D Ik merk dat ik hopeloos achterloop.  ;D
Dank voor deze correctie

Gaeje

maar heeft ook in de verste verte niks meer met vakantie camera's te maken