Hoofdtelefoonaansluiting MacBook pro

Started by new kid in town, May 15, 2014, 23:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

new kid in town

Mijn zoon heeft een MacBook pro zo'n twee jaar oud. Hij luistert veel muziek met een hoofdtelefoon. Nu heeft hij zeker 6 hoofdtelefoons versleten met deze Mac. Niet omdat zij op waren, maar vanwege een vreemd en duister defect. We kunnen niet ontdekken waar dit in zit.

Het geluid rechts valt na zo'n 10 a 15 minuten of soms nog langer vrijwel weg. Niet meteen maar na verloop van tijd. Dat is het vreemde er aan. Je zou zeggen: hij doet het of hij doet het niet en niet soms wel of soms niet.

Het is bij diverse modellen en merken hoofdtelefoons gebeurd. De hoofdtelefoons vertonen dan ook het defect als je die op andere apparatuur aansluit. Heel spooky.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

denoontje

Ligt het niet aan de verbinding in de macbook zelf.....heb dit af en toe als ik REW meting wil doen....de plug pakt niet goed in het contact.
probleem is simpel oplosbaar (youtube), mar probleem is als je ook nog de optische uitgang wil gebruiken dit niet meer kan.

Ik heb het opgelost door met een bankschroef mijn plug van mijn kabel wat platter te maken, waardoor deze beter blijft zitten.
Maar of je dit wil doen met een dure hoofdtelefoon....